«انگلیس» به عنوان برترین مقصد برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی در اروپا معرفی شد.
کد خبر: ۱۲۰۴۱۶۹
برترین مقاصد سرمایه‌گذاری در اروپا

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، تازه‌ترین آمارهای سازمان توسعه و همکاری اقتصادی نشان می‌دهد تا پایان سال ۲۰۱۸ حجم سرمایه‌گذاری‌های خارجی در انگلیس با پنج درصد افزایش به ۱۸۹۰ میلیارد دلار رسیده است. این آمارها همچنین نشان می‌دهد انگلیس برترین مقصد سرمایه‌ های خارجی در اروپا و سومین مقصد برتر در جهان پس از آمریکا و چین است.

در بین سایر کشورهای اروپایی، آلمان با جذب ۹۲۰ میلیارد دلار سرمایه خارجی در رده دوم قرار دارد و پس از این کشور، اسپانیا با ۶۵۹ میلیارد دلار و لهستان با ۲۲۹ میلیارد دلار در رده‌های سوم و چهارم کشورهای عضو اتحادیه اروپا قرار دارند.

آمارهای جدید می‌تواند خبر خوبی برای دولت ترزا می تلقی شود که زیر فشار سنگینی از جانب احزاب مخالف در خصوص چگونگی خروج از اتحادیه اروپا قرار دارد.

دولت انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرده است: ما کماکان پایتخت سرمایه‌گذاری اروپا هستیم و بیش از هر رقیب دیگری در اروپا سرمایه جذب کرده‌ایم. سرمایه‌گذاران بین‌المللی به شناسایی نقاط قوت بنیادین ما ادامه می‌دهند، چراکه با توجه به صنعت مالی و نظام قانونی قابل پیش‌بینی ما، محیط برای فعالیت سرمایه‌گذار خارجی مطلوب است.

در رده‌بندی مشاغل ایجاد ناشی از محل سرمایه‌گذاری‌های خارجی، انگلیس با ۵۰ هزار و ۱۹۶ شغل در صدر قرار دارد و پس از این کشور، آلمان با ۳۱ هزار و ۳۷ شغل، روسیه با ۲۵ هزار و ۷۸۸ شغل و فرانسه با ۲۵ هزار و ۱۲۶ شغل قرار دارد.

وزیر اقتصاد انگلیس نیز در همین رابطه گفت: سرمایه‌گذاری خارجی منجر به ایجاد مشاغل، تعمیق روابط اقتصادی با شرکای کلیدی انگلیس و افزایش رقابت‌پذیری انگلیس می‌شود. دپارتمان بین‌المللی اقتصاد وزارتخانه من از تداوم جریان مثبت سرمایه‌گذاری خارجی در سراسر کشور و بهره‌مندی مردم از مزایای آن مطمئن خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها