رئیس پلیس راهور خبر داد؛

آغاز طرح تابستانه پلیس از 31 خرداد

رئیس پلیس راهور ناجا به آغاز طرح تابستانی از 31 خرداد ماه پرداخت و گفت: طرح تابستانی پلیس راهور با همکاری تمام دستگاه‌های امدادی و خدمت‌رسان از 31 خرداد شروع شده و تا 31 شهریور ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۱۲۰۳۸۷۲
آغاز طرح تابستانه پلیس از 31 خرداد

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، کمیته ویژه طرح‌های ترافیکی امروز با حضور دستگاه‌های مختلف در مقر پلس راهور ناجا برگزار شد.

سردار سیدکمال هادیان‌فر رئیس‌پلیس راهور ناجا در حاشیه این کمیته در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: امسال در نوروز 98 که بهاری توأم با زمستان و شرایط جوی ناپایدار بود خوشبختانه 22.3 درصد کاهش جانباختگان حوادث رانندگی را داشتیم؛ یعنی 247 نفر در جاده‌ها و شهرها در ایام طرح نوروزی امسال نسبت به سال گذشته کمتر کشته شدند و مصدومین نیز 11درصد کاهش داشته است.

رئیس پلیس راهور ناجا به آغاز طرح تابستانی از 31 خرداد ماه پرداخت و گفت: طرح تابستانی پلیس راهور با همکاری تمام دستگاه‌های امدادی و خدمت‌رسان از 31 خرداد شروع شده و تا 31 شهریور ادامه خواهد داشت.

وی گفت: طرح ویژه سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) نیز با آمادگی معاونت حمل و نقل شهرداری تهران و پلیس اجرا خواهد شد.

این مقام ارشد پلیس راهور با بیان این مطلب که حدود 14 هزار کیلومتر از جاده‌های اصلی و فرعی کشور به دلیل سیل،‌ آبگرفتگی و ریزش کوه دچار خسارت شده‌اند، گفت: وزارت راه و راهداری قرار است قبل از ورود به طرح تابستان این نقاط را ترمیم کنند.

سردار هادیان‌فر درخصوص وقوع تصادفات در 30 کیلومتری شهرها گفت: تمهیدات لازم برای روشنایی و ترمیم آسفالت و رفع حفره‌ها و چاله‌ها در ورودی و خروجی شهرها پیش‌بینی شده و وزارت راه و راهداری مکلف هستند این نقاط حادثه‌ خیز را به حداقل برسانند اما باید گفت که نقش راننده، نقش انکارناپذیری است که 60 درصد تصادفات در شعاع 30 کیلومتری جاده‌ها به وقوع می‌پیوندد.

وی گفت: لازم است رانندگان با سرعت مطمئنه و رعایت قوانین و مقررات به رانندگی بپردازند.

عالی‌ترین مقام راهنمایی و رانندگی کشور تصریح کرد: 82 درصد حوادث رانندگی از 4 عامل اصلی نشات می‌گیرد؛ سرعت و سبقت غیرمجاز،‌ عدم توجه به جلو و خستگی و خواب‌ آلودگی است که خوشبختانه با فرهنگ‌سازی و پایبندی رانندگان به مقررات راهنمایی و رانندگی توانسته‌ایم 7 درصد در این حوزه کاهش داشته باشیم که 22 درصد در آمار جانباختگان تاثیر مثبت داشته است.

وی با بیان این مطلب که 33 دستگاه در حوزه مدیریت ترافیک نقش دارند، افزود: براساس برنامه ششم که ابلاغ شده قرار است کاهش 31 درصدی یعنی به ازای هر 10 هزار وسیله یک کشته را داشته باشیم.

هادیان‌فر تصریح کرد: تعداد جانباختگان در طرح نوروزی سال 97 ، هزار و 109 نفر بود که در طرح نوروزی 98 به 862 نفر رسید.

این مقام ارشد پلیس راهور ناجا خاطرنشان کرد: هدف‌گذاری پلیس برای سال 98 کاهش حوادث ترافیکی با هدف 2 هزار نفر کاهش جانباخته یعنی کاهش 12 درصدی است.

وی گفت:امروز ۱۱ میلیون موتورسیکلت داریم که ۹ میلیون دستگاه در سن فرسودگی هستند و ارابه مرگ به حساب می آیند.

سردار هادیانفر به تصمیم شورا و شهرداری در خصوص اخذ عوارض از زوج و فرد پرداخت و گفت: این طرح خلاف قانون است چرا که پس از آلودگی هوا قرار شد طرح موقتی به نام زوج و فرد در ۵ درصد شهر اجرایی شود.

رییس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: معابر تهران گنجایش ۴ میلیون وسیله نقلیه را ندارد؛زوج و فرد برای کاهش آلودگی هواست و با هدف کسب درآمد ایجاد نشده است.

وی با تأکید بر اینکه شکایت پلیس از شهرداری در خصوص عوارض زوج و فرد پابرجاست، اعلام کرد: قرار شد معاونت ترافیک شهرداری تهران طرح جدیدی در این خصوص بیاورند.

این مقام ارشد راهور ناجا گفت:دریافت هزینه توسط اپ های دریافت خلافی خودرو غیرقانونی است و شهروندان به راحتی می توانند از طریق سایت راهور ۱۲۰ استعلام بگیرند.

سردار هادیانفر ادامه داد: نگهداری اطلاعات مردم نزد پلیس قانونی است و به عنوان امانت در اختیار پلیس است و تنها با دستور مراجع قضایی در اختیار آنها قرار می گیرد و هیچ اطلاعاتی از مردم در اختیار هیچ بخش خصوصی و امدادخودروها قرار نمی‌گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها