«ابوبکر البغدادی» سرکرده گروهک تروریستی داعش که پیشتر اخباری مبنی بر کشته شدن وی منتشر شده بود، پس از سال ها روز دوشنبه بار دیگر در یک فیلم دیده شد.
کد خبر: ۱۲۰۳۵۴۷
ابوبکر البغدادی رؤیت شد +عکس

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، در این فیلم که سازمان تبلیغاتی فرقان وابسته به گروهک تروریستی داعش در تلگرام منتشر کرد، نخستین ویدئو از البغدادی از سال 2014 و سخنرانی اش در مسجد جامع «النوری» در موصل عراق است.

در این فیلم که البغدادی با ریش های بلند، سفید و خضاب شده دیده می شود یک دستار مشکی بر سر دارد و مردان همراه وی برای شناخته نشدن صورت هایشان را با پارچه پوشانده اند.

وی در این فیلم کوتاه که ابتدای آن مشخص نیست، از افرادی مانند «ابوعبدالله استرالیایی»، «خلاد القحطانی»، «ابوجهاد الشیشانی»، «ابو انس فابیان فرانسوی» و «ابو رغد الدعجانی» از اعضای گروهک داعش یاد می کند که در جنگ به هلاکت رسیده اند.

یک منبع اطلاعاتی عراقی روز شنبه (7 اردیبهشت) گزارش داد که سرکرده داعش از هفته ها پیش تلاش می کرد وارد عراق شود و اینک در «تدمر» سوریه حضور دارد.

پیش از این «مصطفی بالی» مدیر دفتر اطلاع رسانی نیروهای دمکراتیک سوریه (قسد) اعلام کرده بود که انتظار دارد درگیری با داعش و کنترل آخرین پایگاه این گروهک تروریستی در باغوز سوریه، شنبه به پایان برسد.

نیروهای دمکراتیک سوریه جمعه گذشته حملات گسترده ای را برای کنترل باغوز؛ منطقه ای نزدیک به مرز عراق آغاز کرده بودند.

البغدادی چهارمین سرکرده گروهک تروریستی داعش است. وی پس از ابومصعب زرقاوی که در سال 2006 میلادی کشته شد و «ابوحمزه مهاجر» و «ابوعمر البغدادی»، که وی نیز سال 2010 در حمله هوایی آمریکایی ها از پای در آمد، سرکرده این گروه تروریستی شد.

نام واقعی البغدادی 48 ساله که متولد شهر سامراست، «ابودعاء» یا «الکرار» ابرهیم ابن عواد الهاشمی القریشی است.

وی فعالیت خود را با عضویت در گروهک تروریستی القاعده در عراق آغاز کرد و در سال 2010 به دستور اسامه بن لادن سرکرده پیشین القاعده که به دست آمریکایی ها کشته شد، به عنوان سرکرده این گروه درعراق منصوب شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها