سارقان مامورنما با بیش از ۱۰۰ فقره زورگیری به دام افتادند.
کد خبر: ۱۲۰۳۲۳۴
شیوه جدید سارقان برای به دام نیفتادن +عکس

به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم، بهمن ماه 97، وقوع چند فقره زورگیری به یک شیوه و روش در محدوده‌های خیابان فردوسی، چهارراه استانبول، بازار تهران، خیابان بهار جنوبی و خیابان طالقانی به پلیس تهران بزرگ اعلام شد که در تمام پرونده‌ها شاکیان عنوان داشتند توسط دو مرد جوان که تجهیزات نظامی مانند دستبند به همراه داشتند، مورد سرقت و زورگیری قرار گرفته‌اند.

یکی از شاکیان این پرونده درباره نحوه سرقت به مأموران گفت: من در خیابان منوچهری بساط می‌کنم و پولهای خرد و اسکناس می‌فروشم، روز حادثه در خیابان بساط کرده بودم که دو نفر نزد من آمده و خود را مأمور پلیس معرفی کردند، این دو نفر بی‌سیم و دستبند همراه داشتند، آنها با این عنوان که من مخل نظم اقتصادی هستم و اقدام به خرید و فروش ارز به صورت غیر قانونی می‌کنم، مرا تهدید کردند و بیش از 4 میلیون تومان از من سرقت کردند.

شاکی دیگری نیز درباره جزئیات زورگیری به مأموران گفت: یک شب قصد سفر به شهرستان را داشتم، در یکی از ایستگاه‌های BRT منتظر آمدن اتوبوس بودم و هیچ کس در ایستگاه نبود، بعد از مدتی دو نفر به سمت من آمده و با اشاره گفتند که به سمتشان بروم و من نیز به سمتشان رفتم، آنها با نشان دادن دستبند خود را مأمور پلیس معرفی کردند و گفتند که سوار خودرویشان شوم، من نیز این کار را انجام دادم.

وی افزود: داخل خودرو، ساک مسافری من که فقط البسه داشت را بازرسی کردند، در بازرسی بدنی از من نیز کیف پول، مبلغ 2 میلیون و 300 هزار تومان و چهار کارت بانکی به همراه رمزشان را نیز از من گرفته و متواری شدند.

پس از ثبت این شکایت تیمی از کارآگاهان اداره پنجم آگاهی تهران بزرگ برای شناسایی و بازداشت متهمان دست به کار شدند.

کارآگاهان در تحقیقات متوجه شدند دو سارق مأمورنما با خودروهایی از جمله پراید هاچ‌بک، پرشیا، سمند در محدوده‌های مذکور حضور یافته، به سراغ فروشندگان ارز خیابانی رفته و با نشان دادن بی‌سیم و دستبند و به این بهانه که فروشندگان ارز، مخل نظم اقتصادی هستند، آنها را سوار بر خودرو می‌کردند.

سارقان سپس در معابر فاقد چراغ راهنمایی و رانندگی، دوربین و خیابانهای یک طرفه با خودرو حرکت کرده و در مکانی مناسب اقدام به زورگیری از این افراد می‌کردند.

در ادامه با شناسایی متهم اصلی این پرونده مشخص شد وی در سال 93 مرتکب سرقت مسلحانه شده و پس از دستگیری و در زمان سپری کردن مدت محکومیت، با گرفتن مرخصی دیگر به زندان بازنگشته بود.

متهم اصلی این پرونده در سال 95 به دلیل ارتکاب زورگیری در پوشش سارق مأمورنما تحت تعقیب پلیس آگاهی کرج قرار گرفته بود و مشخص شد که همدست وی نیز همبند او در زندان بوده است.

در نهایت مأموران اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ برای بازداشت هر دو متهم اقدام کرده و در تاریخ 3 اردیبهشت 98 موفق به بازداشت هر دو متهم شدند.

وی با اشاره به استفاده متهمان حین زورگیری از لهجه‌ها و گویش های متفاوت تصریح کرد: کمترین مقدار زورگیری 2 میلیون و 800 هزار تومان و بیشترین مقدار نیز مبلغ 38 میلیون تومان بوده است.

جانشین رئیس پلیس آگاهی فاتب با اشاره به اینکه این موضوع جزء جرایم خشن محسوب می‌شود، افزود: دقت شهروندان باید افزایش یابد، چرا که مردم به راحتی نباید به اظهارات یک فرد مبنی بر اینکه اعلام می‎کند من پلیس هستم و یا با دیدن دستبند، بی‌سیم تحت تأثیر قرار گیرند، پلیس وظیفه دارد مأموریت خود را انجام دهد اما شهروندان باید از مأموران پلیس کارت شناسایی معتبر را درخواست کنند.

فرد متذکر شد: عکس شخصی بر روی کارت شناسایی مأموران معتبر نیست و این کارتها باید دارای عکس پرسنلی حاوی درجات مأمور پلیس باشد، یک مأمور پلیس به هیچ عنوان از شهروندان کارت بانکی یا رمز آنها را نمی‌خواهد، این خلاف مقررات پلیس است و شهروندان نباید این موضوع را قبول کنند و باید به این نکات توجه ویژه داشته باشند تا در دام سودجویان قرار نگیرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها