نماینده سابق مجلس در گفت‌وگو با جام جم آنلاین:

نقش عوامل داخلی آمریکا و اسرائیل برای کشاندن مسئولین به مذاکره

این نماینده سابق مجلس اظهار کرد: آمریکا و اسرائیل به عوامل داخلی خود در ایران دل‌بسته‌اند تا دل مسئولین ما را خالی کنند و آن‌ها را دوباره پای میز مذاکره بکشند.
کد خبر: ۱۲۰۳۱۶۱
نقش عوامل داخلی آمریکا و اسرائیل برای کشاندن مسئولین به مذاکره

محمد سلیمانی نماینده سابق مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار جام جم آنلاین در خصوص تهدید به صفر کردن صادرات نفت ایران بابیان اینکه این نوع تهدیدات بار اول و آخر نبوده و در چهل سال گذشته آمریکا همیشه از این نوع تهدیدات داشته است اظهار کرد: دولت آمریکا مانند یک سگ هار است که اگر جلوی آن عقب‌نشینی کنید جلوتر می‌آید و بیشتر سروصدا می‌کند اما اگر مقابل آن ایستادی عقب‌تر می‌رود لذا ما باید مشکل درونی خود را حل کنیم.

سلیمانی ادامه داد: دولت باید به تجربه برجام که با هزینه بسیار زیاد و بسیار تلخ ایجاد شد و الآن هم درگیر آن هستند توجه کند و از آنجایی که مؤمن یک سوراخ دو بار گزیده نمی‌شود باید محکم بایستد و دوباره گزیده نشود.

وی تأکید کرد:‌ اگر مدیران اجرای محکم بایستند و از این حالت چشم به آن‌طرف آب داشتن که در برجام وجود داشت بیرون بیایند از این مرحله هم عبور می‌کنند، نفت ایران هم صادر خواهد شد، مشکلی هم پیش نمی‌آید و آمریکا و بزرگ‌تر از آمریکا هم نمی‌تواند مانع ملت ایران شوند.

وزیر اسبق ارتباطات بابیان اینکه به نظر می‌رسد آمریکا و اسرائیل به عوامل داخلی خود در ایران دل‌بسته‌ و طراحی کرده‌اند تا با چنین تهدیدها و چنگ و دندان نشان دادن‌های دل مسئولین ما را خالی کنند و آن‌ها را دوباره پای میز مذاکره بکشند اظهار کرد: مذاکره در شرایط فعلی به معنای سرنگونی کامل ملت ایران است و اگر مذاکره می‌خواست جواب دهد در برجام بااین‌همه خسارت جواب می‌داد.

وی ادامه داد: ایران در برجام تمام خواسته‌های که غرب و آمریکا داشتند را پذیرفت و در برنامه‌های هسته‌ای خود سیمان ریخت اما وضعیت فعلی پیش‌آمده است، حالا در این شرایط جدید هم ما باید به مردم خودمان تکیه کنیم و برای آن برنامه داشته باشیم.

استاد برق دانشگاه علم و صنعت بابیان اینکه همیشه باید تهدید را جدی گرفت و آمادگی مقابله با آن را داشت اظهار کرد: نمی‌شود گفت با فشارها هیچ اتفاقی نخواهد افتاد ولی مقابله با تهدید راهکار دارد، در این شرایط دولت باید روابط خود با همسایگان را بیش‌ازپیش افزایش دهد.

وی افزود: آقای رئیس‌جمهور باید مانند همان سفری که به عراق داشتند را به دیگر کشورهای اطراف هم در سطح ریاست‌جمهوری انجام دهند و نگذاریم که ایران را محاصره کنند.

سلیمانی بابیان اینکه دولت باید به‌جای اینکه چشمش به دست چشم آبی‌ها، غربی‌ها و آمریکایی‌ها باشد به مردم خود تکیه داشته باشد و با دولت‌ها و مردم منطقه همکاری کنند تأکید کرد: لازم است دولت برای شرایط جدید برنامه‌ داشته باشد و از مردم کمک بگیرند اما باوجوداین شرایط خاص دولت از بسیاری از نیروهای انقلابی، توانمند و باتجربه هیچ استفاده نمی‌کند.

وی ادامه داد:‌ در سیل اخیر دیدید حضور نیروهای بسیج، ارتش و سپاه چه مقدار پررونق‌تر بود و از اقشار مختلف مثل روحانیون مردم کف خیابان چه مقدار خوش درخشیدند، کمک کردند و حرکت زیبا انجام دادند که واقعاً در دنیا بی‌نظیر بود پس مردم می‌توانند چنین حرکت‌های را انجام دهند.

این نماینده سابق مجلس بابیان اینکه چند سال پیش ذهنیت برخی از مردم و مسئولین این بود که با مذاکره می‌توانند به‌جای برسند و بده بستانی با آمریکای انجام شود خاطرنشان کرد: آن زمان استدلال‌های در خصوص مذاکره با آمریکا انجام می‌شود که هرچند در همان زمان هم می‌گفتیم این استدلال‌ها چوبین است ولی تجربه نشده بود بااین‌حال الآن که نزدیک 6 سال است که این تجربه جلوی روی مردم ایران قرارگرفته باید مسئولین ما به این نتیجه قطعی رسیده باشند مذاکره با آمریکا راه به‌جای نمی‌برند.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی باید توانمندی‌های خود را افزایش دهیم، نیروهای جوان را وارد صحنه کنیم، معادن را فعال کنیم، نفت و گاز خود را به دست شرکت‌های دانش‌بنیان بدهیم و حالا که این موانع در برابر خام فروشی ایجادشده تردید نکنیم و وقتی این نیروهای انسانی قوی و باانگیزه راداریم درب صنعت، نفت و گاز را بر روی آن‌ها بازکنیم؛ این‌ها مواردی است که نیاز به هزینه کردن ندارد بلکه باید سیاست و برنامه داشته باشیم این درب‌ها اگر بر روی جوانان و دانشمندان ایرانی باز شود می‌توانیم این تهدیدها را تبدیل به فرصت کنیم و یک جهش چشمگیر انجام خواهد گرفت

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها