فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور به زائران حج تمتع سال جاری توصیه‌هایی گوشزد کرد.
کد خبر: ۱۲۰۲۸۸۰
توصیه‌های پلیس به زائران حج تمتع

به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم، سردار حسن مهری در همایش آموزشی توجیهی زائران تمتع سال 98 که صبح امروز در ورزشگاه 12 هزارنفری آزادی برگزار شد، اظهار داشت: نیروی انتظامی و پلیس اقداماتی در فرودگاه‌ به نمظور صیانت از مردم در عربستان برای پیشگیری از هرگونه موارد سوئی که ممکن است رخ دهد، انجام می‌دهد.

وی افزود: با توجه به تجربیاتی که در این خصوص وجود دارد لازم است نکاتی را به زائران گوشزد کنم؛ ممکن است برخی از زائران مبتلا به اعتیاد مواد مخدر هستند، در این خصوص مقررات سختگیرانه‌ای وجود دارد از این رو توصیه می‌کنم تا در فرصت باقیمانده بیماری خود را درمان کنند.

فرمانده پلیس فرودگاه های کشور تصریح کرد: از عزیمت سفر زائرانی که مواد مخدر حمل کنند جلوگیری خواهد شد. طبق قانون حمل هرگونه مواد مخدر ممنوع است بنابراین در صورت کشف‌ آن علاوه بر دستگیری و صدور آرای قضایی از انجام این سفر معنوی محروم خواهند شد. علاوه براین زائرین نباید داروهای گیاهی که به مواد مخدر شباهت دارند همراه خود ببرند اما حمل داروهای تخصصی برای مریضی‌های خاص منعی ندارد.

سردار مهری با تأکید براینکه لیست داروهای ممنوعه که مطابق لیست سال گذشته است از طریق مدیران کاروان‌ها به زائرین اعلام خواهد شد، گفت: اگر زائری در فرودگاه‌های جده داروهایی مانند مرفین، متادون، هیدرو مرفین و ترامادول را همراه داشته باشد دستگیر خواهد شد. البته ما سعی می کنیم اگر زائری ناخواسته چنین داروهایی را در ساک خود قرار داد ارتباط پیشگیرانه را برای نبردن این داروها انجام دهیم.

وی به زائران توصیه کرد از سپردن مدارکشان به افراد ناشناس خودداری کنند و مایعات اسیدی و مواد اشتعال زا نیز در ساک خود قرار ندهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها