سران روسیه و کره شمالی برای اولین بار با یکدیگر دیدار و درباره تحکیم روابط و اوضاع در شبه‌جزیره کره با یکدیگر گفت‌وگو کردند.
کد خبر: ۱۲۰۲۷۳۶
برای اولین بار؛ «پوتین» و «کیم» با یکدیگر دیدار کردند +تصاویر

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی و «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه امروز (پنجشنبه) برای اولین بار با یکدیگر دیدار کردند. این دیدار در شهر «ولادیووستوک» واقع در مرزهای شرقی روسیه انجام شده است.

پس از خوش‌آمدگویی و استقبال رسمی از رهبر کره شمالی توسط رئیس جمهور روسیه، پوتین و کیم مقابل دوربین‌های تلویزیونی و رسانه‌ها صحبت‌های کوتاهی ایراد کردند.

پوتین ضمن اعلام اینکه با کیم درباره توافقات صورت گرفته در شبه‌جزیره کره صحبت خواهد کرد، خطاب به رهبر کره شمالی گفت: «مطمئن هستم سفر شما به روسیه باعث مستحکم‌تر شدن روابط میان دو کشور خواهد شد».

پوتین همچنین گفت که با رهبر کره شمالی درباره اینکه روسیه چگونه می‌تواند از روند‌ مذاکرات در شبه‌جزیره کره حمایت کند، صحبت خواهد کرد.

رهبر کره شمالی نیز خطاب به پوتین گفت: «به دنبال تحکیم هر چه بیشتر روابط سنتی و دیرینه با روسیه هستیم».

سران کره شمالی و روسیه همچنین ابراز امیدواری کردند دیدار آنها باعث احیای روند صلح در شبه‌جزیره کره شود. پوتین از تلاش‌های کیم به منظور عادی‌سازی روابط با آمریکا و آغاز گفت‌وگوها با کره جنوبی استقبال کرد.

کیم ابراز امیدواری کرد گفت‌وگوها با پوتین در ولادیووستوک، نقطه عطفی در مذاکرات مربوط به خلع‌سلاح اتمی در شبه‌جزیره کره شود.

رهبر کره شمالی همچنین از رئیس‌جمهور روسیه به دلیل سفر طولانی تا شرق این کشور به منظور این دیدار تشکر کرد. ولادیووستوک در مرزهای شرقی روسیه واقع است و تا مرز‌های کره شمالی تنها ۱۲۹ کیلومتر فاصله دارد.

کیم روز گذشته (چهارشنبه) با قطار زره‌پوش خود وارد خاک روسیه و شهر ولادیووستوک شده بود.

آخرین باری که عالی‌ترین مقام کره شمالی به روسیه سفر کرده، به سال ۲۰۱۱ و سفر «کیم جونگ ایل» پدر رهبر کنونی این کشور برمی‌گردد. پیشتر یک مقام ارشد کرملین گفته بود رهبر کره شمالی در شهر بندری «ولادیووستوک» با پوتین دیدار و درباره مناقشات پیرامون برنامه اتمی پیونگ‌یانگ گفت‌وگو خواهد کرد.

این سفر در حالی انجام می‌شود که دیدار اسفندماه سال گذشته کیم و رئیس‌جمهور آمریکا در ویتنام شکست خورد و بدون نتیجه‌ای مشخص پایان یافت.

دیدار دوجانبه کیم جونگ اون رهبر کره شمالی با رئیس‌جمهور روسیه در حالی برگزار می‌شود که پیش از این، پوتین از مواضع آمریکایی‌ها علیه کره شمالی انتقاد کرده است.

کیم جونگ اون بعد از حضور در روسیه، درباره اینکه دیدارش با ولادیمیر پوتین یک دیدار «موفق و مفید» باشد، ابراز امیدواری کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها