سال‌ها است که از کشف برخی مکان‌های باستانی می‌گذرد اما تاکنون دانشمندان از چگونگی آنها اطلاعاتی ندارند و ناشناخته باقی مانده‌اند.
کد خبر: ۱۲۰۲۶۸۲
۳ مکان‌ مرموز در جهان که تاکنون ناشناخته باقی مانده‌اند! + تصاویر

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، اکتشافات باستان‌شناسان بسیار هیجان‌انگیز است و به فهم بهتر ما از رویداد‌های متنوعی که در تاریخ جهان رخ داده، کمک می‌کند.

براساس گزارش «انکشنت‌کد»، برخی از این اکتشافات سال‌هاست که کشف شده، اما تاکنون دانشمندان هیچ پاسخی برای چگونگی به وجود آمدن آن‌ها ندارند و این کشفیات به صورت راز بزرگی باقی مانده است.

در اینجا با برخی از این راز‌های شگفت‌انگیز آشنا خواهید شد.

توپ‌های سنگی کاستاریکا

یکی از نخستین کشفیات باستان‌شناسی غیرقابل توضیح توپ‌های سنگی کاستاریکا است که در اوایل سال ۱۹۳۰ توسط دانشمندان کشف شدند.

این گوی‌ها در اندازه‌هایی از چند سانتی‌متر تا بیش از ۲ متر و وزنی معادل ۱۶ تن هستند. به نظر می‌رسد جنس آن‌ها گرانیت باشد که به ۲۰۰ سال قبل از میلاد برمی‌گردد.

این سنگ‌ها توسط کشاورزانی که در حال پاکسازی جنگل برای کشت موز بودند، کشف شد. این کشاورزان از نرم و صاف بودن سطح این کره‌ها شگفت‌زده شدند.

آتلانتیس

ممکن است شما کمی در مورد شهر گمشده «آتلانتیک» شنیده باشید. افلاطون فیلسوف یونانی معتقد بود که این شهر در ۳۳۵ سال پیش از میلاد شکل گرفته است.

برخی افراد با فرض اینکه این مکان واقعی است، تصور می‌کنند که این شهر در نزدیکی جزایر آزورس در مرکز اقیانوس اطلس واقع شده است. برخی دیگر معتقدند که این شهر باید جایی در اسپانیا باشد.

آیا این مکان وجود دارد؟ پاسخ این سوال هنوز مشخص نیست.

استون هنج

یکی از عجایب هفت گانه جهان، استون هنج در اروپا است که علت و چگونگی تشکیل آن به طور کامل ناشناخته باقی مانده است.

دانشمندان بر این باورند که در گذشته هزاران نفر برای تماشای این سنگ‌ها به آنجا می‌رفتند و استخوان‌های حیوانات را در کنار آن‌ها می‌گذاشتند. دانشمندان تاکنون متوجه نشدند که چرا این سازه ساخته شده است.

گفتنی است؛ این سنگ‌ها حدود ۴ تا ۸ تن وزن دارد و قدمت آن به ۵ هزار سال پیش برمی‌گردد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها