طرح اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران به عنوان سازمان تروریستی توسط ایالات متحده آمریکا، جهت اصلاح برخی مواد به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ارجاع شد.
کد خبر: ۱۲۰۱۸۴۹
طرح «اقدام متقابل علیه آمریکا» به کمیسیون امنیت ملی ارجاع شد

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، در ابتدای جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی بررسی طرح اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سازمان تروریستی توسط ایالات متحده آمریکا در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.

پیش از آغاز بررسی جزئیات این طرح، محمدعلی پورمختار در تذکری گفت: این طرح دوفوریتی باید مجدداً مورد بررسی قرار گیرد.

وی خواستار ارجاع این طرح به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شد تا مصوبه‌ای قوی و قابل اجرا به صحن علنی مجلس ارائه شود.

در ادامه، علی ادیانی راد نماینده مردم قائمشهر در اخطار قانون اساسی گفت: نمایندگان با رأی کم نظیر دوفوریت و کلیات طرح مقابله با آمریکا را به تصویب رساندند.

وی افزود: به نظر می‌رسد متن و برخی واژگان این طرح مغایر با اصول ۳، ۱۵۲ و ۱۵۶ قانون اساسی است.

ادیانی تأکید کرد: مجلس اراده برخورد متقابل با رفتار آمریکا در تروریست خواندن سپاه را دارد. به نظر می‌رسد این طرح اراده محکم مجلس را اثبات نمی‌کند.

وی تصریح کرد: با توجه به رویکرد استکبارستیزی مجلس، این طرح باید اصلاح شود تا مشت محکمی به یاوه گویی‌های کاخ سفید باشد.

علی لاریجانی رئیس مجلس این اخطار را وارد دانست و گفت: ملاحظاتی که در مغایرت این طرح با بندهای ۳، ۱۵۲ و ۱۵۶ قانون اساسی وجود دارد قابل توجه است و اگر نمایندگان موافقت کنند این طرح به کمیسیون امنیت ملی ارجاع می‌شود.

در پایان، نمایندگان با ۱۸۵ رأی موافق، ۱۳ رأی مخالف و یک رأی ممتنع از مجموع ۲۲۲ نماینده حاضر در مجلس طرح اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سازمان تروریستی توسط ایالات متحده آمریکا را به کمیسیون امنیت ملی ارجاع دادند تا جزئیات این طرح مورد بازنگری و اصلاح قرار گیرد.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نیز از کمیسیون امنیت ملی خواست در جلسه‌ای فوق العاده طرح فوق را اصلاح کرده و گزارش آن را صبح سه شنبه به مجلس ارائه کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها