یک غواص لحظه مورد حمله قرار گفتن و بلعیده شدن سر یک کوسه توسط یک کوسه دیگر را در اعماق اقیانوس ثبت کرد.
کد خبر: ۱۲۰۱۷۲۸
لحظه بلعیده شدن کوسه توسط کوسه دیگر! +عکس

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، تصویر خیره کننده‌ای که به تازگی توسط یک راهنمای متخصص کوسه در سواحل کشور آفریقای جنوبی تهیه شده است حمله و بلعیده شدن یک کوسه باله سیاه کوچک توسط یک کوسه دیگر را نشان می‌دهد.

در این تصویر مشاهده می‌شود که این کوسه سر کوسه دیگر را بطور کامل به دهان می گیرد. این حادثه در نزدیکی «ویا ورستر»، ۴۱ ساله که راهنمای متخصص کوسه است و در لحظه حادثه در نزدیکی کوسه‌ها حضور داشت رخ داد.

او در این باره گفت: من هر روز در کنار این مخلوقات دوست داشتنی شنا می‌کنم. بسیار نادر است که چنین چیزی اتفاق بیافتد و با چنین صحنه‌ای روبرو شوم. این تصاویری جالب از این مخلوقات است. کوسه‌ها برخی اوقات دچار اشتباه می‌شوند. این کوسه تلاش می‌کرد تا دسته‌ای از ماهی‌های ساردین را ببلعد که ناگهان اشتباها کوسه دیگری را بلعید.

او افزود: این کوسه‌ها محتاط یا ترسو هستند و به همین خاطر خطری برای انسان محسوب نمی‌شوند. ما ۱۲ سال است که به آن‌ها نزدیک می‌شویم و تابه حال هیچ خطری برای ما ایجاد نکرده اند. آن‌ها نیز به ما نزدیک می‌شوند و در کنار ما به آرامی شنا می‌کنند. کوسه‌ها برای عکاسی حیواناتی خوش عکس محسوب می شوند و تهیه عکس از آنها بسیار راحت است و می‌توان تصاویر خیره کننده‌ای از آن‌ها تهیه کرد.

کوسه باله سیاه کوچک (black tip sharks) یک گونه از راسته زمین‌کوسه‌سانان هستند که معمولا به ماهی‌های کوچک مانند ساردین حمله می‌کنند.

کوسه باله سیاه کوچک در مقایسه با گونه‌های دیگر کوسه‌ها کوسه‌هایی خجالتی بشمار می‌رود. اگرچه این کوسه‌ها در مواجه با انسان محتاطانه عمل می‌کنند، اما برای تهیه غذا بسیار تهاجمی هستند و در چندین مورد سابقه حمله به انسان توسط این کوسه گزارش شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها