فرمانده گروه پهپاد نیروی زمینی ارتش گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی بهره‌گیری از خطوط تولید داخلی و تکنولوژی بکارگیری پهپاد را دارا هستیم و با اعلام منابع رسمی در حوزه تولید پهپادها ایران اسلامی جزء ۵ کشور پیشرفته دنیاست.
کد خبر: ۱۲۰۱۵۸۹
فرمانده گروه پهپاد ارتش: جزء۵ کشور پیشرفته دنیا هستیم

به گزارش جام جم آنلاین، امیر شهرام حسن نژاد در گفتگو با فارس با اشاره به تلاش های گروه پهپاد حضرت ولی عصر(عج) اظهار کرد: در ماجرای سیل گلستان، خوزستان و لرستان ما تمام گردانهای پهپادی مستقر در استان‌ها را فراخوان داده تا بتوانند در ایام عید در کنار مردم سیل زده باشند.

وی ادامه داد: در منطقه کرمانشاه و خوزستان به ویژه در روستاهای سیل زده فیلم و عکس‌های بسیاری را از معابر، جاده‌های بسته شده و منافذی که می‌توان از آنجا آب را انتقال داد تهیه و در اختیار ستاد بحران کرمانشاه و خوزستان قرار دادیم.

فرمانده گروه پهپاد نیروی زمینی ارتش اضافه کرد: در مناطق سوسنگرد، حمیدیه، سد کرخه و رودخانه کارون و نقاط مختلف اطراف این شهرها، تصاویر خوبی را برای ستاد بحران تهیه کرده‌ایم تا بتوانند تصمیم گیری مناسبی را اخذ و به اجرا برسانند.

امیر حسن نژاد ادامه داد: بیش از 25 سورتی پرواز که هر پرواز حدود 3 ساعت طول می‌کشید را انجام داده و در همین راستا از کوادکوپتر و پرنده‌های عملیاتی ارتش در جهت مقابله با آسیب‌های سیل انجام دادیم و این روند همچنان در خوزستان ادامه داد، به طوری که روز گذشته پروازی را در زرگان در جهت کمک کردن به سیل زده‌ها به اجرا رسانده‌ایم.

وی با بیان اینکه گروه پهپاد حضرت ولی عصر(عج) رسالتی به نام یاری کردن انقلاب را دارد، خاطرنشان کرد: در زمان جنگ پهپادی وجود نداشت، امروز این دستاورد بزرگ را به آحاد مردم و نیروهای مسلح تقدیم می‌کنیم و در هر نقطه ای از کشور می‌توانیم تا پای جان در خدمت مردم و انقلاب باشیم.

فرمانده گروه پهپاد نیروی زمینی ارتش با اشاره به پیشرفت‌های گروه پهپادی تصریح کرد: پهپادها ابزاری بسیار مهم در مصارف نظامی، عمومی اجتماعی صنعتی وشهرسازی و ... هستند و پهپادهای نظامی جز برترین پهپادها به شمار می‌آیند و یگان‌های پروازی نیز در ارتش و سپاه پاسداران بسیار کاربردی هستند.

امیر حسن نژاد یادآور شد: بدون سرنشین بودن پهپادها می‌تواند در مصرف هزینه‌ها به ما کمک کند و خروجی بسیار بالایی نیز داشته باشیم، به طوری که در شناسایی‌ها، مراقبت از خطوط مرزی،کسب اخبار و اطلاعات، انجام فعالیت‌های رزمی و امدادرسانی در شرایط خاص پهپادهای بدون سرنشین در شرایط تحریم‌های همه جانبه کشور می‌تواند مقرون به صرفه و مهم به شمار آید.

وی ابراز کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی بهره گیری از خطوط تولید داخلی و تکنولوژی به کارگیری پهپاد را دارا هستیم، در حقیقت ما در حوزه تولید پهپادهای بدون سرنشین به لبه علم و درجه بالایی رسیده‌ایم و با اعلام منابع رسمی در حوزه تولید پهپادها ایران اسلامی جزء 5 کشور پیشرفته دنیا است و این یک مزیت است که به برکت انقلاب اسلامی رخ داده است.

فرمانده گروه پهپاد نیروی زمینی ارتش خاطرنشان کرد: گروه پهپاد حضرت ولی عصر(عج) یک یگان عملیاتی و تحقیقاتی است اما به واسطه استفاده مستمر از پهپادها، راهکارها و پژوهش‌های مورد نظر را در اختیار مراکز تولید کننده پهپاد قرار خواهیم داد و همکاری مستمری بین ما وجود دارد.

امیر حسن نژاد یکی از ابتکارات حضرت امام خمینی(ره) در زمان حیات نهادسازی بود، این عمل با توجه به شرایط کشور به دو شیوه صورت گرفت، نخست نهادهایی مانند ارتش که پیش از انقلاب اسلامی وجود داشت و باید تقویت می‌شد و دوم نهادهایی مانند سپاه پاسداران اسلامی که با تدابیر امام خمینی(ره) بنیان شد.

وی ادامه داد: از زمان بهسازی و تشکیل دو نیروی مردمی به دستور امام راحل، ارتش و سپاه در خدمت مردم بوده و خدمات رسانی می‌کنند.

فرمانده گروه پهپاد نیروی زمینی ارتش ادامه داد: امام راحل نیروهایی را تشکیل و بهسازی کردند که می‌توانند الگوی نوین جهان اسلام باشند و به طور قطع این از ابتکارات و خلاقیت های حضرت امام(ره) بود.

امیر حسن نژاد عنوان کرد: نیروهای مسلح کشور با این تفکر که «اگر صدای مظلومی برسد و مسلمانی باید به او یاری برساند» توانسته‌اند رشد فزاینده‌ای داشته و در جبهه‌های مختلف یاری رسان انقلاب اسلامی باشند.

وی ادامه داد: 29 فروردین ماه در حقیقت نماد انتخاب و اعتماد حضرت امام خمینی(ره) به ارتش بود، ارتشی که قرار بود در آینده انقلاب اثرگذار بوده و پا به رکاب حضرت امام خامنه ای (مدظلعه العالی) در فراز و نشیب‌های انقلاب اسلامی باشد.

فرمانده گروه پهپاد نیروی زمینی ارتش تحریم‌های دشمنان را بی اثر خواند و خاطرشان کرد: دشمنان انقلاب اسلامی هنوز بر این امر واقف نیستند اگر مردم ایران را در شرایط فشار و دشواری قرار دهند همبستگی‌ها و هم افزایی بیشتر می شود، ارتش به عنوان یکی از بازوان نیروی مسلح و فرزندان این کشور علی رغم تحریم ها روزانه تولیدات دستاوردهای مهمی را رونمایی می‌کند و تا پای جان برای مردم و آرمانهای انقلاب اسلامی تلاش خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها