معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان گفت: در روزهای آتی وزش باد شدید پیش‌بینی شده و همه دستگاه‌ها باید در حالت آماده‌باش باشند.
کد خبر: ۱۲۰۱۳۳۹
آماده‌باش همه دستگاه‌های زنجان برای مقابله با وزش باد شدید

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، مهرداد سلطانی ظهر امروز در شانزدهمین جلسه مدیریت بحران استان زنجان، اظهار کرد: بنا به اعلام هواشناسی در روزهای آتی بارش چندانی نخواهیم داشت، بلکه باد شدید برای استان پیش‌بینی شده که رعایت برخی نکات در این موارد ضروری است.

این مسئول ادامه داد: شهرداران در رابطه با شکستگی درختان، سقوط اشیا، سقوط و یا تخریب مبلمان شهری تمهیدات لازم را در نظر بگیرند و دستورات لازم را صادر کنند. هم‌چنین انتظار می‌رود در این ایام داربست‌های موقت جمع‌آوری شده و داربست‌های دائمی که سطح بادگیر بالایی دارد نیز ایمن‌سازی شود.

وی افزود: با توجه به پیش‌بینی وزش باد شدید در استان انتظار می‌رود که تیم‌های عملیاتی شرکت توزیع نیروی برق استان به دلیل در خطر بودن تاسیسات این شرکت به صورت آماده‌باش باشند و مصوبات این جلسه به صورت متناظر برای اجرا به فرمانداران ابلاغ و در صورت نیاز جلسات مدیریت بحران در شهرستان‌ها تشکیل شود.

سلطانی از دستگاه‌های تخصصی اعلان اطلاعیه‌های تخصصی را خواستار شد و تصریح کرد: در صورتی که احتمال بروز آلودگی بر اثر گرد و خاک در استان افزایش یابد، اداره‌کل هواشناسی باید هماهنگی‌های لازم را در این زمینه با اداره‌کل محیط زیست داشته باشد تا بتوان اطلاعیه‌های مورد نیاز را صادر کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان، یادآور شد: شهرداری‌ها درختان واجد ارزشی را که در بلایای طبیعی در معرض خطر هستند را تثبیت کنند، این اتفاق در بسیاری از کشورهای پیشرفته نیز اتفاق می‌افتد و از درختان تا پایان دوره حساس رشد و یا عدم آسیب، محافظت می‌شود.

این مسئول ادامه داد: انتظار می‌رود که راهداری در رابطه با خطری که ماشین‌هایی با سطح بادگیر بالا در سرعت زیاد را تهدید می‌کند، با پلیس هماهنگ شده و رعایت سرعت مطمئنه و یا توقف این خودروها به رانندگان آن اعلام شود.

وی با اشاره به بارش‌های اخیر، خاطرنشان کرد: در 30 روز گذشته بارش‌هایی که در استان اتفاق افتاده رحمت بوده و امیدواریم که دوباره شاهد بارش‌های بی‌خطر و پربرکت برای استان باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها