یک افسر سابق اطلاعاتی آمریکایی بر این باور است که دولت ترامپ در ارزیابی و تشخیص خود در قراردادن نام سپاه پاسداران در فهرست سیاه و شناسایی آن به عنوان یک گروه تروریستی کاملا مرتکب اشتباه شده است.
کد خبر: ۱۲۰۱۲۱۲
آمریکا در تشخیص خود برای قراردادن نام سپاه در فهرست سیاه اشتباه کرد

به گزارش جام جم آنلاین، «فیلیپ گیرالدی» افسر سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در مصاحبه با تسنیم درباره اقدام واشنگتن در تروریستی ارزیابی کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تاکید کرد: به اعتقاد من، ایالات متحده در ارزیابی اش به طور کامل اشتباه کرده است. بر اساس تعریف ارائه شده از سوی سازمان ملل و قوانین بین‌المللی، یک گروه تروریستی باید به طور فعالانه برای هدف قرار دادن غیرنظامیان اقدام کند تا یک دولت مشروع را تضعیف کرده و از بین ببرد. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک سازمان نظامی است که در راستای مسیر تعیین شده از سوی دولت مشروع و قانونی ایران فعالیت می‌کند، همان طور که ارتش آمریکا نیز در مسیر تعیین شده از سوی کاخ سفید حرکت می‌کند. اینکه بگوییم سپاه پاسداران یک سازمان تروریستی است، آن هم به دلیل اینکه واشنگتن از ایران ناراضی است و دولت ایران را قبول ندارد، کاملا نادرست و اشتباه است.

وی در پاسخ به سوالی درباره اقدام شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی در قرار دادن نام فرماندهی مرکزی آمریکا سنتکام در فهرست سازمان‌های تروریستی نیز گفت: این اقدام نیز کاملا نامناسب است ولی یک پاسخ آشکار به تصمیم واشنگتن بوده است. واحدهای نظامی تا زمانی که غیرنظامیان را هدف قرار ندهند، تروریست به شمار نمی‌روند.

افسر سابق سازمان سیا در پاسخ به سئوالی درباره اعلام تصمیم ترامپ در آستانه انتخابات رژیم صهیونیستی نیز گفت: تصمیم دولت آمریکا برای قرار دادن نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی در آستانه انتخابات اسرائیل، هدفی در راستای منافع ملی آمریکا نداشته است. ترامپ موضع سختگیرانه‌ای برای کمک به نتانیاهو با هدف پیروزی در انتخابات داشته است. تصمیم ترامپ در به رسمیت شناختن مالکیت رژیم صهیونیستی بر بلندی‌ های جولان نیز با هدف کمک به نتانیاهو بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها