شبکه خبری «سی ان ان» از سفر محرمانه «جینا هاسپل» رئیس سازمان «سیا» آمریکا به افغانستان خبر داد.
کد خبر: ۱۲۰۰۶۵۷
سفر محرمانه رئیس سازمان «سیا» به افغانستان

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، شبکه خبری «سی ان ان» از سفر «جینا هسپل» رییس سازمان «سیا» آمریکا به افغانستان خبر داد.

سی‌ان ان به نقل از منابع آگاه گزارش داد که «جینا هسپل»، رییس سازمان سیا به صورت محرمانه به کابل پایتخت افغانستان سفر کرده است.

این شبکه آمریکایی به زمان دقیق این سفر اشاره‌ای نکرد اما از دیدار هسپل با «اشرف غنی» رییس‌جمهور افغانستان و «معصوم استانکزی» رییس شورای امنیت ملی این کشور خبر داد.

یک مقام ارشد دولت آمریکا به سی ان ان گفت‌: ضروری است که طالبان را برای داشتن نشستی با دولت افغانستان و دیگر افغان‌ها و ورود به یک فرآیند سیاسی افغان قانع سازیم. هر راه حلی برای افغانستان تا زمانی که طالبان با نشست‌ داشتن با دیگر افغان ها و کار روی یک راه‌حل سیاسی موافق نباشد، پایدار نخواهد بود.

به گزارش سی.ان.ان، هسپل در سفرش به افغانستان درباره طیفی از مسائل از جمله حفظ و احتمالا گسترش حضور اطلاعاتی آمریکا در این کشور گفت‌وگو داشته است.

سی ان ان همچنین گزارش داد که سازمان سیا درخواست این شبکه برای اظهار نظر درباره این سفر هسپل را رد کرده است.

بر اساس اعلام این شبکه آمریکایی، هسپل ابتدای سال جاری طی یک کنفرانس امنیتی اعلام کرده بود که در صورت ایجاد یک توافق با طالبان، بک نیروی اطلاعاتی قوی برای نظارت بر اجرای این توافقنامه لازم و ضروری است.

این سفر محرمانه در حالی صورت گرفت که مقامات آمریکایی با نمایندگان طالبان در دفتر سیاسی این گروه در شهر دوحه قطر مذاکره کرده‌اند.

همچنین سه‌شنبه شب (19 حمل/فروردین) ارتش آمریکا طی بیانیه‌ای اعلام کرد سه نظامی تروریست آمریکایی و یک پیمانکار غیرنظامی در انفجار یک بمب در نزدیکی پایگاه هوایی بگرام در افغانستان کشته شده‌اند. طالبان با تایید این خبر حمله به پایگاه نظامی بگرام را بر عهده گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها