وزیر امور خارجه آمریکا اعتراف کرد دولت این کشور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به خاطر رژیم صهیونیستی در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً «تروریستی» قرار داده است.
کد خبر: ۱۲۰۰۳۰۸
سپاه پاسداران را به خاطر اسرائیل تروریستی اعلام کردیم

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، «مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا امروز چهارشنبه اعتراف کرد دولت این کشور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به خاطر رژیم صهیونیستی در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً «تروریستی» آمریکا قرار داده است.

به نوشته جزورالم‌پست، پمپئو که در جلسه کمیته روابط خارجی مجلس سنا حضور داشت تصریح کرد قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های «تروریستی» به خاطر اسرائیل بوده است.

پیش از این «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هم گفته بود دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به درخواست او سپاه پاسداران را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داده است.

«مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه 19 فروردین 1398 علی‌رغم هشدارها، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به فهرست سازمان‌های اصطلاحاً «تروریستی» کشورش اضافه کرد.

شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران نیز در همان روز در اقدامی متقابل با انتشار بیانیه‌ای رسماً ستاد فرماندهی نیروهای آمریکایی مستقر در غرب آسیا موسوم به سنتکام و نیز کلیه نیروهای وابسته به آن را تروریستی اعلام کرد.

این اولین بار است که کاخ سفید نیروهای مسلح رسمی یک کشور خارجی را به عنوان «سازمان تروریستی» معرفی می‌کند.

کارشناسان مسائل حقوقی می‌گویند در صورتی که طرفین کنوانسیون‌های ژنو در بدعتی جدید نیروهای مسلح یکدیگر را «سازمان تروریستی» بنامند و این رویه رواج پیدا کند، اعضای نیروهای مسلح آمریکا نیز، در صورت دستگیری در یک کشور ثالث، ممکن است متقابلاً «تروریست» تلقی شده و محاکمه شوند.

اقدام دولت آمریکا برای فشار بر سپاه، در ادامه سیاست‌هایی است که این کشور برای تنبیه گروه‌هایی در پیش گرفته که با اقدام علیه گروه‌های تروریستی واشنگتن را در پیشبرد اهدافش در منطقه ناکام گذاشته‌اند. واشنگتن، در ماه‌های گذشته اروپایی‌ها را برای اعمال فشار بر «حزب‌الله لبنان» هم تحت فشار قرار داده است.

شواهدی در دست است که نشان می‌دهد هیئت حاکمه آمریکا بعد از آغاز ناآرامی‌ها در سوریه از مارس ۲۰۱۱ و حمله داعش به عراق در سال ۲۰۱۴ به دنبال بهره‌برداری‌‌های مستقیم و غیرمستقیم از گروه‌های تروریستی برای پیشبرد اهدافش در منطقه بوده است.

در جریان تحولات سوریه و عراق، ائتلاف تحت رهبری آمریکا که ادعا می‌کرد برای مبارزه با گروه تروریستی داعش تشکیل شده در مقاطعی حتی به نفع داعش وارد عمل شد و با بمباران مواضع گروه‌های در حال مبارزه با این گروهک تروریستی راه را برای پیشروی‌های آن هموار کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها