جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله در گفت‌وگو با خبرنگار جام‌جم آنلاین مطرح کرد:

جانبازان الگوهای صبور و مقتدر/ روزهای پاسدار و جانباز، روز ایثارگران

یک فرمانده دفاع مقدس بیان کرد: جانباز مانند ستاره‌ای درخشان در آسمان می‌درخشد تا در دنیای تاریکی که دیگران راه را گم می‌کنند چراغ هدایت باشد.
کد خبر: ۱۲۰۰۲۸۰
جانبازان ستارهای درخشان دنیای تاریک هستند/ بی‌توجهی به تجربیات جانبازان به ضرر مردم و مسئولین

سردار رضا غزلی مسئول اطلاعات عملیات لشکر محمدرسول الله(ص) و از جانبازان زمان جنگ در گفت‌وگو با خبرنگار جام‌جم آنلاین به مناسبت سالروز میلاد حضرت ابوالفضل (ع) و روز جانباز بیان کرد: جانباز مانند ستاره‌ای درخشان در آسمان می‌درخشد تا در دنیای تاریکی که دیگران راه را گم می‌کنند چراغ هدایت باشد.

سردار غزلی ادامه داد: جانباز جلوی قافله حرکت کرده تا جان خود را بدهد اما الان که نتوانسته مانده و زجر جانبازی را تحمل می‌کند.

وی با تاکید براینکه مسئولین بدهکار جانبازان هستند خاطرنشان کرد: امام می‌گوید خدمت به جانبازان خدمت به انبیاء است، منتها مسئولین چون نبوده‌اند و نمی‌دانند جانباز یعنی چه فراموش کرده‌اند؛ حضرت آقا خوب تعبیر کردند که این جانبازان شهدای زنده هستند.

این فرمانده دفاع مقدس با بیان اینکه جانبازان کسانی بودند که در غربت اسلام و این کشور جانشان را کف دست گرفتند و رفتند تا تقدیم کنند خاطرنشان کرد: به هر دلیلی خدا در آن زمان جان جانبازان را نخواست اما تکه‌ای از بندشان مانند پا، چشم، دست یا بخشی دیگر را در راه خدا دادند و الان زجر آن را می‌کشند و رضای هم هستند.

وی با تاکید براینکه هیچ وقت نمی‌بینید که جانبازان طلبکار از انقلاب باشند ادامه داد: من آدمی را سراغ دارم که شیمیایی شده ولی سراغ پرونده‌اش نرفته، وقتی می‌گویم چرا نرفتی می‌گوید من با خدا معامله کردم؛ الان پا به سن گذاشته و دارد با مشکلات دست و پنجه نرم می‌کند و حتی پول داروی خود را ندارد ولی باز هم دنبال پیگیری کارهای جانبازی خود نمی‌رود می‌گوید من با خدا معامله کردم، حالا او نرفته اما حیای مسئولین کجاست.

سردار غزلی افزود: هرچند مسئولین باید خود را بدهکار جانبازان بدانند ولی متاسفانه کسی قدر این افراد را نمی‌داند، آن هم در حالی که امام گفت اگر قدر این‌ها را ندانند به عذاب اخروی و دنیوی گرفتار خواهند شد.

وی جانباز را شهیدی زنده دانست که راه را نشان می‌دهد و ادامه داد: قبلا به ما می‌گفتند شما به علی‌اکبر امام حسین (ع) اقتدا کنید امروز سر کوچه و خیابان ما علی‌اکبرها خوابیده‌اند یعنی وقتی می‌خواهید از خیابان عبور کنید خیابان شهید چمران است، این الگوست می‌توان رفت دید چه کسی بوده است؛ وقتی کوچه شهید فلانی یا محله شهید فلانی را داریم امروز دیگر بهانه‌ای برای نسلی نیست که می‌خواهد برای خود الگو انتخاب کند، این جانبازان الگوهای زنده هستند.

این جانباز دوران دفاع مقدس در بخش دیگری از گفت‌وگو اظهار کرد: الان رفیق‌های جانباز من بدون اینکه کسی از آنها بخواهد یا قرار باشد کسی از آنها قدردانی کند بلند شده‌اند با همان حالت جانبازی رفته‌اند به مناطق سیل زده و در حال کمک به سیل‌زدگان هستند.

وی با بیان اینکه اکنون جانبازان یا خودشان به مناطق سیل‌زده رفته‌اند و یا بچه‌هایشان را فرستاده‌اند اظهار کرد: آنها بدون هیچ چشم‌داشتی در حالی که حتی شب جا ندارد، در گل و لای می‌خوابند اما خودشان را رسانده‌‌اند؛ این بچه‌ها چون درد مردم را درد خودشان می‌دانند حتی اگر نتوانند بروند آنجا اینجا از این خَیر و آن خَیر کمک جمع کنند تا برای سیل زدگان کالا بفرستند.

سردار غزلی افزود: الان دوستان من در مناطق سیل زده هستند و به من زنگ می‌زنند که تو چرا نمی‌آیی، من گفتم یک مشکلی دارم پیش دکتر هستم می‌آیم ولی آنها بدون هیچ توقعی در حال کمک هستند، حالا اگر جامعه از اینها غافل باشد خودش ضرر می‌کند، مسئولین هم اگر از آنها غافل باشند خودشان ضرر می‌کنند.

وی با بیان اینکه می‌گویند تجربه فوق علم است و آزموده را آزمودن خطاست ادامه داد: این جانبازان کسانی هستند که برای این انقلاب سوختند باز دوباره نباید مانند آنها را بسوزانیم، نمی‌گویم جانباز یا شهید ندهیم، شهادت و جانباز شدن افتخار است اما مسیری را که ما طی کردیم دیگر کشور نباید طی کند.

این فرمانده دفاع مقدس افزود: ما مثلا باید برای رسیدن به هدفی صد متر برویم این جانبازان 80 متر آن را رفته‌اند و کسی که می‌خواهد این مسیر را طی کند باید از 81 متر به بعد طی کند، حال نباید برویم از صفر شروع کنیم؛ ولی استفاده نکردن از تجربه این بچه‌ها یعنی همین از صفر شروع کردن.

وی در پایان با تاکید بر اینکه باید ستاد ایجاد کنند و جانبازان را جمع کنند تا از تجربیات آنها استفاده کنند خاظرنشان کرد: با این کار هم آنها احساس شادابی و سرزندگی می‌کنند و هم جامعه از تجربیات آنها بهره‌مند می‌شود اما اگر از این تجربیات استفاده نکنند مردم و جامعه ضرر می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها