جانشین سازمان نظام وظیفه عمومی نیروی انتظامی از تمدید ثبت درخواست پرداخت جریمه مشمولان غایب تا 30 فروردین ماه با اولویت مناطق سیل زده خبر داد و گفت: از آن جایی که هموطنان در برخی استان ها گرفتار سیل شدند، شرایطی فراهم شد تا افرادی که مشمول این طرح می شوند فرصت لازم برای نام نویسی داشته باشند.
کد خبر: ۱۲۰۰۲۶۵
مهلت ثبت درخواست پرداخت جریمه مشمولان غایب تمدید شد

به گزارش جام جم آنلاین، سردار ابراهیم کریمی روز چهارشنبه در گفتگو با ایرنا افزود: علاوه بر مشمولانی که شامل این طرح می شوند و گرفتار سیل شده اند، سایر افرادی که تا پایان سال 97، هشت سال غیبت داشته اند و مدارک آنها برای شرکت در طرح پرداخت جریمه غیبت سربازی ناقص است تا 30 فروردین ماه فرصت دارند مدارک خود را تکمیل و درخواست خود را برای استفاده از این طرح ثبت کنند.

وی ادامه داد: متقاضیان واجد شرایط قانون جریمه مشمولان غایب تا پایان روزکاری بیستم فروردین سال 98 فرصت دارند درخواست خود را از طریق دفاتر (پلیس+10) ثبت کنند.

سردار کریمی افزود: متقاضیان واجد شرایط قانون جریمه مشمولان غایب که به دلایلی مانند نقص مدارک به ثبت درخواست از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) موفق نشده اند، با هماهنگی های صورت گرفته می توانند حداکثر تا پایان روزکاری 30 فروردین سال 98 نسبت به تکمیل مدارک و ثبت درخواست خود از طریق دفاتر(پلیس+10) اقدام کنند. فرصت ایجاد شده فقط برای مشمولانی است که تا پایان سال 97 بیش از 8 سال غیبت داشته اند.

بر اساس این گزارش، بر اساس بند (ط) تبصره 16 ماده واحده قانون بودجه سال 1393 مجلس شورای اسلامی، افرادی که بیش از هشت سال غیبت داشته اند، مشمول پرداخت جریمه خدمت سربازی می شوند.

میزان جریمه مشمولان غایب برای معافیت از خدمت وظیفه عمومی بر اساس مدرک تحصیلی است. افراد دارای مدرک زیردیپلم 10 میلیون تومان، دیپلم 15 میلیون تومان، فوق دیپلم 20 میلیون تومان، کارشناسی 25 میلیون تومان، کارشناسی ارشد 30 میلیون تومان، دکترای غیر پزشکی 35 میلیون تومان، دکترای پزشکی 40 میلیون تومان و پزشکان متخصص و بالاتر 50 میلیون تومان، جریمه می شوند.

همچنین به ازای هر سال غیبت مازاد بر هشت سال، 10 درصد به مبلغ جریمه پایه اضافه می شود و مدت غیبت بیش از 6 ماه، یک سال محسوب می شود.

مشمولان غایب متاهل بر اساس این قانون از پنج درصد و دارای فرزند به ازای هر فرزند از پنج درصد تخفیف کل مبلغ جریمه برخوردار می شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها