امسال شاهد 20 سالگی آئودی TT در بریتانیا هستیم و این خودرو در طول سال‌های گذشته از جایگاه خوبی در کلاس اسپورت های شیک برخوردار بوده است.
کد خبر: ۱۲۰۰۰۷۹
تجربه رانندگی با آئودی TT کوپه 2019 (+تصاویر)

به گزارش جام جم آنلاین از پدال، از بین 600 هزار آئودی TT کوپه‌ فروخته شده در طول این 20 سال بیش از 142 هزار دستگاه از آن روانه‌ی بازار بریتانیا شده است و مردمان این دیار TT را دوست دارند.

بیستمین سالگرد تولد آئودی TT با فیس لیفت سومین نسل آن همزمان شده است. این خودرو از دسامبر سال 2014 تاکنون در بازار حضور داشته و بنابراین انجام عمل جراحی روی آن ضروری بوده است. تغییرات ظاهری این خودرو باعث ایجاد حالتی گیراتر شده و اگرچه آئودی روی استفاده از تکنولوژی‌های جدید و تجهیزات استاندارد بیشتر تمرکز داشته اما در زیر کاپوت هم تغییراتی رخ داده است.

خودروی پایه که با استفاده از ساختار نام‌گذاری آئودی با عنوان TT 40 TFSI شناخته می‌شود استفاده از پیشرانه‌ی 1.8 لیتری توربو را کنار گذاشته و هم‌اکنون دارای قلب آهنین 2 لیتری توربوی جدید با قدرت بیشتر می‌باشد. مدل حاضر در تست ما نیز از نوع TT 45 TFSI بوده که قدرت 242 اسب بخاری دارد.

مدل‌های دیفرانسیل جلوی TT با گیربکس 6 سرعته دستی هم در دسترس هستند اما مدل‌های چهار چرخ محرک کواترو با گیربکس 7 سرعته دوکلاچه جدید همراه شده‌اند. یک فیلتر ذرات بنزین نیز نصب شده تا از پاس شدن استانداردهای جدید WLTP اطمینان حاصل شود.

برای شکستن قوانین مرسوم هاچبک ها باید از حالت رانندگی دینامیک استفاده کنید تا به این ترتیب بتوانید توانایی‌های این خودرو را دریابید.

پیشرانه‌ 2 لیتری توربو آزادانه دور گرفته و گشتاور زیادی در دورهای میانی دارد البته پیشرانه احساس کم نفسی در دورهای پایانی را داشته و قدرت زیاد دورهای میانی ناگهان به صدایی مصنوعی تبدیل می‌شود که در میان بهترین صداهای تولیدی خودروهای اسپورت قرار نمی‌گیرد.

البته شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت TT بسیار واقع نگرانه احساس می‌شود. دنده‌های اولیه‌ی گیربکس کاملاً کوتاه و لذت‌بخش بوده و احساس واقعی تیز بودن را القا می‌کنند. البته پدال‌های نصب شده روی فرمان خیلی گران‌قیمت به نظر نمی‌رسند.

رمز واقعی TT 45 TFSI عملکرد احساس‌برانگیز آن در خط مستقیم و دورهای میانی است اما نباید از سیستم چهار چرخ محرک کواترو هم غافل شد. به نظر می‌رسد که تا آخرین قطره‌ی 242 اسب بخار قدرت و 370 نیوتون متر گشتاور به زمین انتقال می‌یابد.

سیستم کواتروی این خودرو می‌تواند 100 درصد گشتاور پیشرانه را به اکسل عقب انتقال دهد. البته این به معنی محو شدن ویژگی‌های دیفرانسیل عقب ذاتی TT نیست. این خودرو هنوز هم در پیچ‌ها خنثی بوده و فشار پا روی پدال گاز چسبندگی خودرو را نشان می‌دهد.

سیستم تعلیق TT بیشتر روی سفتی تمرکز داشته اما در جاده‌های پرپیچ‌وخم عملکرد ناراحت کننده‌ای ندارد. این خودرو بسیار سریع است و خب رانندگی سریع با این‌گونه خودروها غیرعادی به نظر نمی‌رسد. تنها چیزی که اعتمادبه‌نفستان را کم می‌کند فرمان است. فرمان TT بسیار تیز و چابک بوده اما خیلی سبک است و تقریباً بازخوردی از جاده ایجاد نمی‌کند.

فرمان الکتریکی آئودی به‌صورت استاندارد وجود دارد و باعث آسان‌تر شدن مانورها در سرعت‌های پایین می‌شود. البته با سریع راندن TT رانندگان ماهر به دنبال سیستمی بهتر خواهند بود.

در این بازه‌ قیمتی که ب ام و Z4 هم به نوعی حضور دارد باواریایی ها تجهیزات بیشتری در چنته خواهند داشت درحالی‌که سفارش برخی آپشن های گران‌بها در TT همچون پکیج تکنولوژی 1495 پوندی باعث می‌شود این خودرو به محدوده‌ پورشه 718 کیمن پایه وارد شود. با این قیمت پورشه کاملاً پایه و کم تجهیزات است اما قطعاً از نظر دینامیکی در سطح بالایی قرار می‌گیرد.

جدای از تجربه‌ رانندگی، لیست تجهیزات استاندارد TT بهبود یافته و هم‌اکنون شامل آینه‌های برقی است. مدل S Line نیز دارای صندلی‌های اسپورت می‌باشد.

در کابین خیلی تغییری وجود ندارد اما هنوز هم اتمسفر راندن یک کوپه‌ی اسپورت وجود داشته و کیفیت متریال بکار رفته نیز طبق انتظارات از آئودی است.

صفحه‌نمایش مرکزی برای TT وجود ندارد اما همه‌چیز خودرو را می‌توان از طریق صفحه‌نمایش کاکپیت مجازی پشت فرمان انجام داد. می‌توان این صفحه‌نمایش را از طریق دکمه‌های تعبیه شده کنترل کرد.

شکل حبابی مانند خودرو باعث شده فضای مناسبی در کابین وجود داشته و میدان دید نیز بسیار خوب است.

این کوپه خودرویی 2+2 است و یک جفت صندلی بسیار کوچک در پشت وجود دارد. اگرچه این صندلی‌ها خیلی کاربردی نیستند اما فضای بار 305 لیتری این خودرو در چنین کلاس خودرویی قابل‌توجه می‌باشد. با حذف صندلی‌های کوچک عقب فضای چشمگیر 712 لیتری ایجاد می‌شود.

آئودی TT کوپه خودرویی سریع‌تر و مجهزتر از قبل بوده و به‌طور سورپرایز کننده‌ای فضای داخلی و بار مناسبی دارد.

این خودرو بیشتر بر پرفورمنس خود تکیه کرده و حس در اختیار بودن برای راننده‌ای مشتاق اولویت بعدی آن می‌باشد؛ اما نهایتاً باید گفت با توجه به محبوبیت فراگیر این خودرو، TT همچنان به عملکرد مناسب خود ادامه خواهد داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها