سیل هنوز از پا نیفتاده است و شهرها و روستاها را یکی پس از دیگری درمی‎نوردد. اکنون سیل به اهواز رسیده و مدام پیشروی می‎کند. وضعیت در بخشی موسوم به «عین‌دو» که قبلا روستا بوده ، بحرانی است و نه تنها سیل، خانه‎ها و خیابان‎ها را زیر پا گذاشته که اعصاب و روان ساکنان این بخش را تحت تاثیر خود قرار داده است تا اوضاع بحرانی این شهر کوچک تشدید شود.
کد خبر: ۱۲۰۰۰۳۹
سیل به اهواز رسید / عصبانیت شدید مردم روستای «عین‌دو » از «نظاره‎گران» (تصاویر)

به گزارش جام‎جم آنلاین،‌ عین دو که شهری در دو کیلومتری جنوب غرب اهواز است زودتر از هر ناحیه دیگری در این شهر درگیر سیل شد.

مساحت عین‌دو هفت کیلومتر مربع و نزدیک به 24 هزار نفر در آن ساکن هستند. بر اساس اطلاعات موجود در ویکی‎پدیا اکثر جمعیت این منطقه را طایفه های السواری، شریفی، سادات موسوی و هاشمی تشکیل داده است.

به هر حال عین‌دو جز حومه شهر اهواز محسوب می‎شود و از همین امروز درگیر سیل خانمان براندازی شد که اکنون بسیاری از نقاط کشور را درگیر و گرفتار خود کرده است.

بر اساس گزارش خبرنگار اعزامی جام جم آنلاین به این منطقه سیل زده؛ پیش از این در شهر کوچک عین‌دو سدبندی ایجاد شده بود که ساعت پنج صبح امروز یکی از سدبندها شکست.

پس از وقوع این اتفاق به سرعت آب به عین‌دو نفوذ کرد و کوچه، خیابان و خانه ها را زیر پا گذاشت و بسیاری از نقاط این شهر را غیرقابل سکونت کرد.

یکی از خیابان های عین‌دو به طور کامل زیر آب رفته و تقریبا تمامی منازل مسکونی تخلیه شده است و مردم خود را به نواحی مرتفع رسانده‌اند. معضل بسیار بزرگی که پس از وقوع سیل در عین‌دو به وجود آمد نفوذ فاضلاب به درونِ آب سیل است.

در واقع سرازیر شدن سیل به سمت این شهر کوچکِ حومه اهواز باعث بالا آمدن فاضلاب و نفوذ آن به گوشه و کنار اکثر نقاط شده است و بسیاری از مردم به دلیل این اتفاق مشمئز کننده در معرض انواع بیماری های انگلی و عفونی قرار گرفته ‏اند.

فوران فاضلاب در این شهر بر شدت بحران افزوده و موجبات پدید آمدن بویی به شدت نامطبوع در سطح عین دو شده است.

بر خلاف اوضاع بحرانی در این شهر، خدمات رسانی بسیار ضعیف است و با میزان شدت سیل همخوانی و مطابقت ندارد. از نظر مردم این شهر که اکنون آواره شده‎اند، مسئولان و ارگان‏هایی که پس از سیل به عین‌دو آمده‎اند فقط نظاره ‏گر هستند و فقدان کارایی از سوی آنها عصبانیت شدید مردم را به دنبال داشته است.

موضوع بسیار مشهود دیگر به هم ریختگی اوضاع روحی ساکنان این شهر است، مردمی که خانه و کاشانه خود را در معرض تخریب می ‏بینند و از سویی اقدام خاصی تا اکنون برای آنها انجام نشده است. طبیعی است که با چنین شرایط بغرنجی حوصله و اعصابی برای آنها باقی نماند.

نکته جالب دیگر این است که مردم عین‌دو به محض وقوع سیل در نقاط دیگر کشور به خصوص سوسنگرد بانی کمک‎های زیادی بودند و حتی از این شهر نیروهای کمکی به مناطق سیل زده اعزام شد اما اکنون خودشان گرفتار سیل شده‎اند.

اتفاق دیگری که پس از وقوع سیل در حومه اهواز به وقوع پیوست این است که به منظور جلوگیری از وورد سیل به منطقه حمیدیه، برخی از ارگان‌ها تصمیم دارند زمین‌های کشاورزی را زیر آب ببرند تا آب به حمیدیه نرسد که این موضوع باعث ایجاد تنش و اختلاف شدید بین کشاورزان و مسئولان ذیربط شده است.

در صورتی که این زمین‌های کشاورزی زیر آب برود تمامی محصول کشاورزان از بین می‌رود و خسارت سنگینی به آنها وارد می شود.

به هر حال سیل خود را به اهواز رسانده است و شرایط بحرانی حاکم بر منطقه سیل زده «عین‌دو»، اقدامات ضرب الاجل بیشتری را فریاد می‎زند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها