به اتهام مشارکت در قتل خاشقجی؛

آمریکا ۱۶ تبعه عربستان را ممنوع‌ الورود کرد

وزارت خارجه آمریکا در اقدامی عوام‌فریبانه و در راستای چشم‌پوشی از خطای عامل اصلی، ۱۶ تبعه سعودی را به اتهام قتل «خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد، از ورود به آمریکا منع کرد.
کد خبر: ۱۱۹۹۹۰۵
آمریکا ۱۶ تبعه عربستان را ممنوع‌ الورود کرد

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، وزارت خارجه آمریکا ۱۶ تبعه سعودی را به اتهام مشارکت در قتل جمال خاشقجی روزنامه‌نگار و منتقد سعودی، ممنوع‌الورود کرد.

به این ترتیب، این افراد و خانواده آنها از حق ورود به ایالات متحده منع می‌شوند.

در میان این افراد که پیشتر تحت تحریم‌های آمریکا قرار گرفته‌اند؛ نام سعود القحطانی مشاور سابق محمد بن سلمان ولیعهد سعودی نیز به چشم می‌خورد.

گفتنی است خاشقجی در دومین روز از ماه اکتبر سال میلادی گذشته (۲۰۱۸)، بعد از ورود به کنسولگری عربستان در استانبول، به قتل رسید حال آنکه جسد وی تاکنون پیدا نشده است.

وزارت خارجه آمریکا درحالی اقدام به تحریم این ۱۶ تبعه سعودی کرده است که کنگره از عملکرد کاخ سفید و دولت واشنگتن در زمینه تحقیق پیرامون قتل خاشقجی ناراضی است.

شواهد حاکی از آن است که ولیعهد سعودی آمر این جنایت بوده است حال آنکه واشنگتن به دلیل برخورداری از روابط راهبردی با ریاض، از پذیرش این امر امتناع می‌کند.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا پیشتر مدعی شده بود که زیر سوال بردن عربستان از بابت جرایم حقوق بشری چون قتل خاشقجی و تجاوز به یمن، فقط به نفع ایران تمام می‌شود و منافع منطقه‌ای آمریکا را به مخاطره می‌اندازد!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها