مدیرعامل سد و نیروگاه کرخه اندیمشک گفت: خبر سرریز شدن سد کرخه در استان خوزستان صحت ندارد.
کد خبر: ۱۱۹۹۴۹۹
تکذیب خبر سرریز شدن سد کرخه

به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم ، محمد یزدانی مدیرعامل سد و نیروگاه کرخه اندیمشک گفت: در طول روز‌های اخیر میزان رهاسازی آب درسد کرخه شهرستان اندیمشک به ۲۴۰۰ مترمکعب بر ثانیه افزایش یافت.

وی با بیان اینکه میزان ارتفاع آب در سد کرخه اندیمشک تا ۲۲۶ متر امکان افزایش دارد بیان کرد: در طول روز‌های گذشته و پس از سیلاب ارتفاع آب در مخزن سد به ۲۲۵ متر افزایش یافته است.

مدیرعامل سد و نیروگاه کرخه اندیمشک با بیان این که خبر سرریز شدن سد کرخه در استان خوزستان صحت ندارد، عنوان کرد: سرریز شدن سد کرخه و خبری که در برخی شبکه‌های مجازی مطرح می‌شود قابل وقوع نیست.

وی با اشاره به روند و مدیریت آب در سد‌های کشور و مراحل علمی و اجرایی آن گفت: شهروندان بیش از مطالعه و انتشار اخبار به صحت آن توجه و به اخبار نادرست در این زمینه توجه نکنند.

یزدانی میزان خروجی سد کرخه را در روز‌های گذشته را حدود دو هزار و ۴۰۰ مترمکعب در ثانیه دانست و بیان کرد: این میزان نسبت به روز‌های قبل ۳۰۰ مترمکعب افزایش داشته است.

وی با اشاره به این که پس از سیلاب اخیر میزان ورود آب به دریاچه سد کرخه اندیمشک به دو هزار و ۳۰۰ متر مکعب رسید، گفت: این میزان حجم آب به نسبت گذشته ۲۰۰ متر مکعب کاهش یافته است.

مدیرعامل سد و نیروگاه کرخه اندیمشک ادامه داد: سد کرخه هم اکنون بیش از ۶ میلیارد متر مکعب آب در خود ذخیره کرده است و پایداری سد مطلوب است و در این زمینه جای نگرانی نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها