پاپ فرانسیس رهبر مذهبی کاتولیک های جهان با انتقاد از سیستم اقتصادی غرب به جنگ های سوریه، یمن و افغانستان اشاره کرد و گفت: اروپا و آمریکا برای کشتار کودکان این کشورها سلاح می فروشند.
کد خبر: ۱۱۹۹۴۷۶
پاپ؛ غرب را مسئول مرگ کودکان سوریه،یمن و افغانستان دانست

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، رهبر مذهبی کاتولیک های جهان روز شنبه در دیدار با استادان و دانشجویان موسسه «سان کارلو» شهر میلان گفت: من یقین دارم که همه شما صلح طلب هستید، اما پس چرا آنقدر جنگ در جهان وجود دارد؟ جنگ در یمن، در سوریه در افغانستان... اگر آنها سلاح نداشته باشند، جنگ می شود؟ پس چرا آنها می جنگند؟ زیرا اروپای ثروتمند و آمریکا برای کشتار مردم به آنها جنگ افزار می فروشند.

وی افزود: بدون چنین تسلیحاتی در کشورهایی مانند افغانستان، یمن و سوریه جنگی وجود نداشت.

پاپ فرانسیس ادامه داد: کشوری که سلاح تولید کرده و می فروشد باید وجدانش به خاطر مرگ هر کودک و نابودی هر خانواده در عذاب باشد.

پاپ افزود: ما (غرب) با سیستم های اقتصادی نادرست باعث ایجاد تفاوت ها شده و سلاح می سازیم تا دیگران همدیگر را بکشند.

او افزود: مافیا توسط نیجریه ای ها ایجاد نشد. مافیا متعلق به خود ماست. این احتمال وجود دارد که همه ما مجرم شویم. مهاجران برای ما ثروت می آورند زیرا اروپا توسط مهاجران ساخته شد.

به نظر می رسد که این اظهارات انتقادی از سیاست های ضدمهاجرتی حزب «لیگ» به رهبری ماتئو سالوینی معاون نخست وزیر ایتالیا باشد.

همچنین این گفته ها پس از آن بیان شد که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا می خواهد برای جلوگیری از ورود مهاجران دیواری در مرز با مکزیک بسازد. اما پاپ فرانسیس اشاره ای به نام ترامپ نکرد.

پاپ گفت: کسانی که با سیم خاردار یا آجر دیوار می سازند در نهایت خود زندانی دیوارها خواهند شد.

پاپ گفت: آنهایی که قلب نژادپرست دارند، برگردند. نباید با نگاه مجرم به پناهجویان نگاه کرد. ما هم خیلی مجرم داریم. مافیا مال ما است.

وی با اشاره به یک جامعه کثرت گرا گفت: گفت وگو میان افراد، فرهنگ ها و قوم ها یک ثروت است. نباید از مهاجران و پناهجویان ترسید. خود ما مهاجر هستیم. مسیح (ع) هم مهاجر بود.

او همچنین از لزوم استقبال از مهاجران و پذیرش آنها سخن گفت و نگرانی دولت هایی که بروز جرم و جنایت را توجیهی برای جلوگیری از ورود پناهجویان اعلام کرده اند، رد کرد.

پاپ ادامه داد که خارجی ها منبع بیشترین جرم ها در ایتالیا نیستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها