مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ضمن اشاره به اینکه کیفیت هوای تهران در حال حاضر در شرایط پاک قرار دارد، گفت: طی برخی ساعات امروز (۱۷ فروردین) غلظت برخی آلاینده‌ها به‌صورت موقتی افزایش پیدا می‌کند.
کد خبر: ۱۱۹۹۳۰۷
تنفس هوای خوب در تهران

به گزارش جام جم آنلاین، حسین شهبازی در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: بر اساس نتایج حاصل از پیش‌بینی وضعیت هواشناسی در ایستگاه مهرآباد، با افزایش میزان ناپایداری جوی در صبحگاه امروز (۱۷ فروردین) برای برخی ساعات افزایش میزان ابرناکی، بارندگی و وزش باد به بزرگی بالاتر از ۵ متر بر ثانیه از سمت نواحی شرقی - جنوب‌شرقی انتظار می‌رود که در پراکندگی آلاینده‌ها و بهبود وضعیت کیفیت هوا موثر است.

وی ادامه داد: با کاهش تدریجی میزان ناپایداری جوی از شبانگاه انتظار می‌رود افزایش نسبی در غلظت برخی آلاینده‌ها مشاهده شود و این شرایط تا صبحگاه فردا (۱۸ فروردین) همچنان تداوم داشته باشد.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به اینکه به تدریج با برقراری شرایط جوی نسبتا ناپایدار طی فردا (۱۸ فروردین) برخی ساعات همراه با وزش باد و بارش باران است، تصریح کرد: دمای هوا در تهران تا روز آینده کاهش جزیی دارد.

به گفته شهبازی بر اساس نتایج پیش بینی کیفیت هوا، با اتمام تعطیلات نوروزی و افزایش حجم تردد خودروها در سطح شهر، انتظار می‌رود طی بعضی ساعات امروز (۱۷ فروردین) بر غلظت برخی آلاینده‌ها افزوده شود، هرچند افزایش میزان ناپایداری جوی در طول روز در کاهش نسبی غلظت آلاینده‌ها موثر است.

به گفته وی بر این اساس انتظار می‌رود طی امروز و فردا (۱۷ و ۱۸ فروردین) شرایط سالم کیفیت هوا در بیشتر مناطق شهر تهران برقرار باشد.

شهبازی در پایان با بیان اینکه کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته پایتخت منتهی به ۸ صبح امروز با میانگین ۶۲ در شرایط سالم قرار داشت، گفت: کیفیت هوای هم اکنون نیز با شاخص میانگین ۴۴ در شرایط پاک است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها