رئیس‌کل بانک مرکزی از آغاز اجرایی شدن گام دوم سیاست‌های این بانک با اولویت رسیدگی به سیل‌زدگان از فردا (شنبه 17 فروردین 98) خبر داد.
کد خبر: ۱۱۹۹۲۵۸
آغاز گام دوم سیاست‌های بانک مرکزی با اولویت سیل‌زدگان

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، عبدالناصر همتی با بیان اینکه صاحب‌نظران سال ۱۳۹۸ را از دو زاویه پیش‌بینی می‌کنند، اظهار کرد: نگاه نخست تشدید مشکلات است به طوری که، تأثیر بیشتر تحریم‌های آمریکا، کاهش درآمدهای نفتی، تشدید تورم رکودی، هجوم نقدینگی، کاهش بیشتر رشد اقتصادی و مواردی از این دست را خواهیم داشت.

وی افزود: پیش‌بینی دیگر غلبه بر مشکلات است که کند شدن تیغ تحریم‌ها، افزایش مبادلات با همسایگان و کشورهای دوست، کاهش قابل توجه واردات غیر ضرور، رونق تولید ملی، افزایش صادرات غیرنفتی، کنترل بازار ارز و توان مهار نقدینگی را در پی خواهد داشت.

همتی با بیان اینکه در یک جنگ اقتصادی تمام عیار و با علم بر توانایی‌ها، از زاویه دوم که زاویه مقاومت اقتصادی است، با سیاست‌گذاری درست و هماهنگ می‌توانیم تلاش‌های دشمن را خنثی کنیم، تصریح کرد: در سال گذشته نیز با القائات آمریکا در مقاطعی، چند صباحی فضای ناامیدی در کشور حاکم شد، اما با سیاست‌ها و اقدامات درست، به رغم تشدید مشکلات معیشتی مردم، برنامه اصلی آمریکا تا حدودی شکست خورد.

رئیس‌کل بانک مرکزی تاکید کرد: از فردا، با اولویت رسیدگی به هموطنان آسیب‌دیده از سیل، گام دوم را با قدرت برمی‌داریم که سیاست‌های امسال بسیار تعیین‌کننده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها