یک مقام ارشد دولت ترامپ به خبرنگاران گفت: دولت ترامپ تحریم‌هایی اضافی بر ضد ایران وضع خواهد کرد که بخش‌هایی از اقتصاد این کشور که قبلا مورد هدف قرار نگرفته بود، تحت تاثیر قرار خواهد داد.
کد خبر: ۱۱۹۹۱۰۲
آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع می‌کند

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، یک مقام ارشد دولت ترامپ به خبرنگاران گفت: دولت ترامپ تحریم‌هایی اضافی بر ضد ایران وضع خواهد کرد که بخش‌هایی از اقتصاد این کشور که قبلاً مورد هدف قرار نگرفته بود، تحت تأثیر قرار خواهد داد.

این مقام ارشد به خبرنگاران گفت که دولت آمریکا در نظر دارد، در حوالی سالگرد خروج آمریکا از توافق هسته‌ ای ایران که توسط ترامپ در ماه مه گذشته انجام شد، این تحریم‌های جدید را اعلام کند.

او گفت: ما خواهان تداوم تأثیر سرد شدن روابط با ایران بوده تا شرکتها به این نتیجه برسند که تجارت کردن با ایران، ایده وحشتناکی است.

این مقام دولتی که درخواست کرد نامی از او برده نشود، گفت: دولت این تحریم‌ها را در هفته‌های آتی اعلام خواهد کرد.

وی گفت: هر چه‌قدر بیشتر بتوانیم ایران را در این سالگرد تحریم کنیم، بهتر خواهد بود. اما آماده سازی این تحریم‌ها طول خواهد کشید و وزارت خزانه‌ داری آمریکا روی آنها کار می‌کند.

او ادامه داد: ایالات‌متحده می‌تواند اصلاً معافیتی صادر نکند و من معتقدم ما به سوی این مسیر حرکت می‌کنیم. کاهش تعداد معافیت‌ها صادرات نفت از ایران را محدود خواهد کرد. آمریکا از قبل خواهان کاهش صادرات ایران به صفر بوده است و این هدف تغییری نکرده است.

بر اساس تحلیل‌های گروه اوراسیا، چین، هند، ژاپن، کره‌جنوبی و ترکیه، به احتمال زیاد پس از اتمام معافیت‌ ها در ماه می، دوباره معافیت دریافت خواهند کرد که این صادرات ایران را به ۱.۱ میلیون بشکه در روز محدود می‌کند. به این ترتیب ایتالیا، یونان و تایوان از لیست معافیت‌ها حذف خواهند شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها