مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا:

حاکمیت اسرائیل بر جولان را به رسمیت نمی‌شناسیم

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: این اتحادیه حاکمیت سرزمین‌های اشغالی بر بلندی‌های جولان را به رسمیت نمی‌شناسد.
کد خبر: ۱۱۹۸۹۶۴
حاکمیت اسرائیل بر جولان را به رسمیت نمی‌شناسیم

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صدا و سیما، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که در مصاحبه ای اختصاصی با خبرگزاری تونس (TAP) شرکت کرد، افزود: اتحادیه اروپا و اعضای آن این موضع هماهنگ و یکسان را مطابق با حقوق بین الملل و قطعنامه های 242 و 497 شورای امنیت سازمان ملل متحد اتخاذ کرده اند.

فدریکا موگرینی درباره مهاجرت غیرقانونی به اروپا گفت: مهاجرت در مباحثات عمومی، مهاجرت بیشتر مواقع با کلید واژه هایی مانند بحران یا تهدید همراه است در حالی که این فقط یک امر تاریخی است.

وی یادآور شد که مهاجرت در همه اعصار و در همه جا وجود داشته و رویدادی معمولی است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این زمینه یادآور شد: به فرهنگ ها، زبان ها، تغذیه، هنرها، معماری ها و ادبیات ما نگاه کنید. این سیالیت انسانی و جابجایی آدم ها در خلق رویدادهای فرهنگی و در ایجاد رشد اقتصادی مشارکت داشته است و خواهد داشت.

موگرینی یادآور شد که سومین بار در نشست اتحادیه عرب شرکت می کند.

وی گفت: در فوریه گذشته، ما اولین بار یک نشست مشترک میان اتحادیه اروپا و اتحادیه عرب برگزار کردیم که به وضوح از اراده مشترک مان برای ورود به فصل تازه ای از همکاری بین دو طرف حکایت داشت.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تصریح کرد که اروپایی ها و اعراب مشترکا به این نتیجه رسیدند که پرداختن به تمامی چالش های مشترک اعم از امنیت منطقه ای، تروریسم، تغییرات آب و هوایی، مهاجرت، رشد اقتصادی پایدار، ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری، فوریت دارد.

وی تاکید کرد: همچنین این مهم است که همگی درباره موضوع حقوق بشر با هم بحث و گفتگو کنیم. این مولفه ای است که اجازه می دهد جوامعی قوی تر و متساهل تر داشته باشیم، و تضمین کنیم که حقوق مدنی، حقوق اجتماعی و آزادی های فردی به طور کامل و همیشگی رعایت می شود.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این زمینه افزود با وجود برخی اختلاف نظرهایی که ممکن است بین دو سازمان و گاه در متن سازمان هایمان درباره برخی موضوعات بروز کند، ما هر دو منافع مشترکی در برقراری ثبات در منطقه مشترک مان داریم و به همین دلیل است که هر دو طرف از ابتکار عمل ها و اقدامات سازمان ملل در بحران های منطقه ای، بالاخص در یمن، سوریه و لیبی حمایت می کنیم و در حمایت از صلح میان اسرائیل و فلسطین، مصمم هستیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها