مدیر مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال احمر اعلام کرد

۳۰ استان کشور درگیر حوادث جوی

مدیر مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال احمر گفت: متاسفانه از بیست و پنجم اسفند ماه سال گذشته با ورود یک جبهه هوا به کشور تاکنون ۳۰ استان درگیر حوادث جوی شده است.
کد خبر: ۱۱۹۸۷۷۵
۳۰ استان کشور درگیر حوادث جوی

به گزارش جام جم آنلاین، حسین درخشان در برنامه «بهار پلاک ۹۸» رادیو اقتصاد افزود: برخی از مناطق و محورهای کوهستانی کشور دچار برف و کولاک و در برخی دیگر از نقاط با حوادثی همچون سیل و آبگرفتگی رو به رو شدند.

وی همچنین اظهارداشت: انواع شرایط جوی طی این مدت در تمامی استان های کشور تجربه شده است.

مدیرمرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال احمر گفت: بیشترین تاثیر این سامانه بارشی طی روز های قبل مربوط به استان های مازندران، سمنان، کردستان و خراسان شمالی بود اما با ورود سامانه بارشی جدید از دیروز استان های فارس، کهگیلویه و بویر احمد، ایلام، خوزستان و چهار محال و بختیاری نیز دچار مشکل شدند که همچنان امداد رسانی ادامه دارد.

وی در ادامه افزود: بیشترین آسیب ناشی از سیلاب در استان گلستان به ترتیب مربوط به شهرستان گنبد، آق قلا و گمیشان بود که هم اکنون شرایط در گنبد به حالت عادی برگشته است.

درخشان اظهارداشت: متاسفانه شهر آق قلا و همینطور روستاهای این شهرستان در اثر سیلاب دچار آسیب شدند.

وی گفت: هنوز در کوچه های این شهر ۱ تا ۱,۵ متر آب وجود دارد که با قایق امداد رسانی انجام می شود.

مدیر مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال احمر افزود: بیش از ۱۰ هزار نفر از مردم آق قلا بصورت اضطراری در هفت نقطه اطراف شهر از قبیل نمایشگاه بین المللی، مسجد و سالن های ورزشی اسکان یافته اند.

وی تصریح کرد: برخی از مردم این شهر علی رغم توصیه های سازمان مدیریت بحران، هلال احمر و استانداری گلستان همچنان در منازل (طبقات دوم) خود حضور دارند.

درخشان در ادامه از مردم خواست هرچه سریعتر منازل خود را ترک کنند چرا که احتمال ریزش واحدهای مسکونی به دلیل سست شدن پی و دیوارهای ساختمان ها در اثر آبگرفتگی وجود دارد.

وی گفت: ریزش ۱۵ خانه خالی از سکنه طی روز های گذشته خود شاهدی صادق بر این مدعاست.

مدیر مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال احمر ضمن اشاره به اینکه مشکل خاصی در تهران متاثر از شرایط جوی حادث نشده است، افزود: متاسفانه بارش سیل آسای پنج دقیقه ای در شیراز باعث خسارت بسیار شدیدی در این شهر شد.

«بهار پلاک ۹۸» ویژه برنامه صبحگاهی نوروزی که به همت گروه کشاورزی شبکه تخصصی رادیو اقتصاد از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۰ به مدت ۱۸۰ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی و مهرگان سوادکوهی» با هدف گفتگو با کارشناسان و صاحبنظران ارشد اقتصادی نظام، پخش موسیقی های محلی و سنتی مراکز مختلف ایران، خبر رسانی و اخبار روز اقتصادی بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها