یک اقتصاددان و استاد دانشگاه گفت: تولید در داخل با چالش های متعددی رو به روست که خروجی این بحث را می توان در نرخ فضای کسب و کار کشور جستجو کرد.
کد خبر: ۱۱۹۸۶۰۰
تولید داخلی با چالش های جدی مواجه است

به گزارش جام جم آنلاین از رادیو اقتصاد، بهنام ملکی در برنامه «اقتصاد به وقت بهار» رادیو اقتصاد افزود: اکنون رتبه بهبود فضای کسب و کار ایران در بین ۱۹۰ کشور جهان ۱۲۸ است.

وی اظهارداشت: طبق قاعده نخستین اقدام برای رونق تولید در کشور شناسایی تولیدات مدرن، دانش بنیان، صنایع خلاق و غیره است.

این اقتصاددان گفت: تولید باید حداقل یک تا پنج رتبه بندی تا معلوم شود که کدام تولید در صورت فعال شدن می تواند سایر بخش های اقتصادی را با خود مانند لوکوموتیو به جلو حرکت دهد.

وی در ادامه افزود: تقویت تولیدات مبتنی بر دانش بنیان می تواند کشور را از همه وابستگی ها نجات دهد.

ملکی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تصریح این جمله که در حوزه گردشگری باید توریسم سلامت را تشویق کرد، اظهارداشت: این بهترین نوع تولید در حوزه گردشگری است چرا که یک گردشگر عادی نه تنها عایدی ارزی زیادی برای کشور ندارد بلکه از کالاهای یارانه ای مملکت نیز استفاده می کند در حالیکه توریسم سلامت با ورود به بازار ایران بیش از چهار دلار هزینه می کند.

وی به رادیو اقتصاد با بیان اینکه گردشگری سلامت در شکوفایی اقتصاد کشور بسیار نقش آفرین است، گفت: ایران از مزیت مناسبی در حوزه مزبور برخوردار است ازاینرو ضرورت دارد از ظرفیت موجود در جهت رشد اقتصادی، اشتغال، ارزآوری و بسیاری موارد دیگر به بهترین وجه ممکن استفاده کرد.

این استاد دانشگاه افزود: خوشبختانه خیلی از زیر ساخت های تولید امروز در کشور به خوبی فراهم است.

وی یادآورشد: بطورکلی در بخش سخت افزاری چندان مشکلی در جامعه وجود ندارد اما نیاز به نوسازی ابتدا فکری و سپس فنی و ماشین آلاتی در شرایط حاضر بیش از گذشته در مملکت احساس می شود.

برنامه «اقتصاد به وقت بهار» کاری از گروه اقتصاد و جامعه شبکه تخصصی رادیویی اقتصاد که از شنبه تا جمعه هر روز ساعت ۱۶ به مدت ۱۸۰ دقیقه به تهیه کنندگی «مهدی شادبهر و فرزانه صادقیان» با هدف تبیین شعار سال، انعکاس اخبار جاده و راه در ایام نوروز، انعکاس اخبار هواشناسی کشور، معرفی کتب منتخب اقتصادی و همچنین آیتم های متنوع به همراه موسیقی از استان های مختلف بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان جهت دریافت فایل صوتی برنامه می توانند به سایت رادیو اقتصاد مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها