رهبر معظم انقلاب اسلامی در حرم مطهری رضوی فرمودند: برخی اظهار نظر کرده‌اند که این سال، سال تهدیدها است. بنده مطلقاً این را قبول ندارم. من معتقدم سال ۱۳۹۸ به توفیق الهی سال فرصت هاست، سال امکانات و سال گشایش. البته آن کسانی که اظهار نظر دیگری می‌کنند و مدام تهدید به رخ این و آن میکشند، دانسته یا ندانسته تحت تأثیر رجزخوانی‌های دشمنان این ملتند.
کد خبر: ۱۱۹۸۵۵۳
معتقدم سال ۱۳۹۸ به توفیق الهی سال فرصت هاست

به گزارش جام جم آنلاین از دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه ای، حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: دشمنان این ملت علاوه بر آنچه انجام می‌دهند، جنگ روانی، اظهار نظر و رجزخوانی هم دارند. این رجزخوانی‌ها باید همان‌طور که هست، دانسته بشود. این‌ها درباره‌ سال ۹۷ هم از همین رجزخوانی‌ها داشتند و سعی می‌کردند توی دل بعضی‌ها را خالی کنند. یکی از همان احمق‌های درجه یک در اواسط یا اوائل سال ۹۷ گفت که ما اگر از برجام خارج بشویم، در خیابان‌های ایران، شورش اتفاق می‌افتد و مردم نان هم دیگر نمی‌توانند بخرند. یکی دیگر از همین حضرات احمق های درجه یک اظهار نظر کرد که در سال ۲۰۱۹ کریسمس را آقایان آمریکایی‌ها در تهران جشن خواهند گرفت.

ایشان ادامه دادند: آیا این‌ها واقعاً تحلیلشان این‌قدر نسبت به مسائل منطقه و کشور دور از واقعیت است و این حرف‌ها را جدی می‌زنند و یعنی حماقت است این حرف‌ها؟ یا نه، قصد جنگ روانی دارند و خباثت دارند و این حرف‌ها را پخش می‌کنند در عالم. برای من مشخص نیست. ممکن است هر دو باشد. هم حماقت و هم خباثت.

دشمن را شکست خواهیم داد، اما این کافی نیست؛ بازدارندگی لازم است

رهبر انقلاب در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی فرمودند: امروز دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ البته اینکه دشمن در حال جنگ با ما است را امروز همه باور کردند؛ مسئولین فهمیدند که دشمن در حال جنگ با ما است. جنگ، فقط توپ و تفنگ نیست؛ جنگ امنیتی و اطلاعاتی هم جنگ است و گاهی خطرناک‌تر از جنگ نظامی است. بروز و ظهور این جنگ در مسائل اقتصادی است. ما البته باید در این جنگ، دشمن را شکست بدهیم و به توفیق الهی دشمن را شکست خواهیم داد.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: اما این کافی نیست؛ حرف من و مطالبه‌ من از مجموع فعالان گوناگون کشور -چه در بخش مسئولین دولتی چه در بخش‌های دانشگاهی و مردمی و عمومی- چیز دیگری است؛ ما علاوه بر شکست دشمن، باید بازدارندگی ایجاد کنیم. گاهی شما دشمن را شکست می‌دهید اما دشمن منتظر فرصتی می‌ماند تا یک ضربه‌ دیگری وارد کند؛ این فایده ندارد. ما باید به نقطه‌ای برسانیم خودمان را که بازدارنده باشد؛ دشمن ببیند نمی‌تواند از رخنه‌ اقتصادی به کشور ما ضربه وارد کند. بازدارندگی هم ممکن است؛ همچنان‌که در مسائل نظامی، وضعیت ما این‌جوری است. یک روزی بود که ما می‌نشستیم هواپیمای دشمن می‌آمد شهرهای ما را بمباران می‌کرد و ما وسیله‌ دفاعی نداشتیم؛ بعد که امکانات پیدا کردیم، امروز دشمنان ما در منطقه می‌دانند که جمهوری اسلامی می‌تواند با موشک‌های نقطه‌زن خود در این منطقه با هر دشمنی مقابله کند و او را بکوبد.

غربی‌ها اعلام کردند که برای عربستان، هسته‌ای و خط تولید موشک می سازند

رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر رضوی گفت: در همین قضیه اخیر نیوزلند -کشتار مسلمانان-، این از نظر آنها اسمش تروریست نیست؟ اروپایی - نه سیاستمدارانشان نه رسانه‌هایشان- حاضر نشدند اسم حرکت تروریستی روی آن بگذارند؛ گفتند حرکت مسلحانه! هرجایی که یک حرکتی بر علیه یک فرد که مورد علاقه غربی‌هاست، آنجا تروریسم و حقوق بشر ردیف می شود برای مقابله، اما اینجا به این وضوح نمی گوید این حرکت تروریستی است. اینها اینجوری‌اند.

ایشان افزودند: کشوری در این منطقه و شاید در همه جای دنیا به بدی دولت سعودی من سراغ ندارم. هم مستبد است، هم دیکتاتور است، هم فاسد است، هم ظالم است، هم وابسته است. این دولت اینجوری را برایش امکانات هسته‌ای فراهم می کنند. اعلام کردند که نیروگاه هسته‌ای برایش می سازند. اعلام کردند که مراکز تولید موشک درست می کنند. اینجا اشکالی ندارد، چون وابسته به آنها و چون متعلق به آنهاست! حالا البته اگر بسازند هم بنده شخصاً ناراحت نمی شوم، چون می دانم که اینها ان‌شاالله در دوران نه چندان دوری به دست مجاهدان اسلامی خواهد افتاد.

اروپا عملا از برجام خارج شده است

حضرت آیت الله خامنه‌ای در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی فرمودند: قضیه برجام وظیفه‌ اروپایی‌ها چه بود؟ خب یک قرارداد ۷جانبه‌ای –بین ۶ کشور و ایران- بسته شده بود؛ یک طرف که آمریکاست، خارج شد. وظیفه‌ طرف‌های دیگر چه بود؟ وظیفه‌ اروپایی‌ها این بود که در مقابل آمریکا می‌ایستادند و می‌گفتند ما به تعهد خودمان پایبند هستیم. تعهد آن‌ها این بود که تحریم‌ها به‌طور کلی برداشته بشود؛ باید محکم می‌ایستادند.

ایشان افزودند: اما با بهانه‌های مختلف نَایستادند؛ علاوه بر اینکه در مقابل آمریکا نَایستادند، خودشان هم در عین اینکه مدام به ما تأکید کردند و می‌کنند که نبادا از برجام خارج بشوید، خودشان عملاً از برجام خارج شدند؛ یعنی تحریم‌های جدیدی را حتی علیه ایران به وجود آوردند.این رفتار اروپایی‌ها است، از این‌ها می‌شود توقع داشت؟ این کانال مالی هم که اخیراً مدام گفته می‌شود که کانال مالی درست کردند، این به شوخی شبیه‌تر است؛ البته شوخی تلخی است، این هیچ معنی‌ای ندارد.یعنی اصلاً چیزی که وظیفه‌ آن‌هاست، با آن چیزی که دارند مطرح می‌کنند، زمین تا آسمان فرق می‌کند. در آخرین مسئله‌ بین‌المللی ما، باز اروپایی‌ها مثل گذشته از پشت خنجر زدند و به ما خیانت کردند. از این‌ها توقع نمی‌شود داشت، هیچ توقعی نمی‌شود داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها