رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ خبر داد

دستگیری سارقان صندوق امانات میلیاردی بانک

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری دو متهم سرقت از صندوق امانات یکی از شعبات بانک به ارزش بیش از دو هزار میلیارد تومان، با اقدام به موقع ماموران گشت انتظامی نوروزی در پایتخت خبر داد.
کد خبر: ۱۱۹۸۵۴۴
دستگیری سارقان صندوق امانات میلیاردی بانک

به گزارش جام جم آنلاین، سردار کیوان ظهیری در گفتگو با میزان گفت: روز جاری طی دستورات فرمانده انتظامی تهران بزرگ، گشت‌های پلیسی به جدیت کار خود را آغاز کردند که حوالی ساعت ۱۲ ظهر، در محدوده کلانتری ۱۴۵ ونک یکی از ماموران به سرکشی از بانک ها پرداخت.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ ادامه داد: این مامور که با حضور در خیابان شیراز شمالی قصد سرکشی به بانک اقتصاد نوین را داشت که به مرد جوان مشکوکی برخورد کرد که با دیدن مامور نیروی انتظامی مضطرب شده بود.

وی افزود: این مامور وظیفه شناس با زیر نظر گرفتن مرد جوان پی برد وی صندوق امانات بانک را تحت نظر گرفته است که به این ترتیب او را مورد بازجویی قرار داد و مظنون نیز اعتراف کرد که با همدست خود که در قسمت زیرزمین بانک (صندوق امانات) در حال ارتکاب اعمال مجرمانه‌ای است، قصد خالی کردن صندوق امانات این بانک را دارند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ بیان داشت: با این تفسیر مامور مظنون را دستبند زده به قسمت صندوق امانات بانک برد و در آنجا با متهم دیگر که زیر میزی پنهان شده بود روبرو شد.

سرهنگ ظهیری ادامه داد: متهم اصلی پرونده همان فردی بود که در قسمت صندوق امانات در حال انجام اعمال مجرمانه بود و بعد از این وی نیز دستبند زده به همراه متهم اصلی به کلانتری دلالت داده شدند.

وی در ادامه گفت: با بررسی‌های اولیه در محل مشخص شد متهمان از دو روز پیش در محل شروع به تخریب صندوق‌ها کرده بودند و تمامی دوربین‌های مداربسته و سیستم‌های امنیتی را نیز از کار انداخته بودند تا هیچ کدام از کارمندان و پرسنل بانک متوجه ماجرا نشوند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ افزود: از متهمان تحقیق و مشخص شد که متهم دوم که در قسمت صندوق امانات دستگیر شده بود طراح اصلی نقشه بوده و با توجه به اینکه شش سال بود در بانک کار می‌کرد نسبت به تمامی قسمت‌های بانک نیز شناخت داشت و به این وسیله اقدامات مجرمانه خود را با اجیر کردن متهم دیگر در محل صندوق امانات بانک کلید زده بود که با تیزهوشی گشت‌های انتظامی نوروزی از رسیدن به هدف خود باز می‌ماند.

سرهنگ ظهیری با بیان اینکه ارزش اموال موجود در صندوق امانات این بانک بیش از دو هزار میلیارد تومان می‌ارزید اضافه کرد: متهمان برای سیر روال قانونی پرونده، به مقام محترم قضائی معرفی شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها