یک کارشناس سازمان هواشناسی گفت: بارش‌ها در نوار شمالی کشور اعم از نواحی شمال شرقی و غربی ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۱۱۹۸۵۳۲
تداوم بارش‌ ها در نوار شمالی کشور

به گزارش جام جم آنلاین، امیر سرکرده در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما با اعلام این خبر افزود: امروز نخستین روز فروردین سال ۹۸ در نواحی جنوبی، مرکزی و غربی کشور جوی به نسبت پایدار را پیش رو داریم و آسمان صاف و کمی ابری است، اما بارش نیز اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود بارش امروز بیشتر در نوار شمالی کشور باشد، گفت: پیش بینی می‌شود بارش‌ها در نواحی شمال غرب کشور نیز بیشتر در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و رضوی همچنین دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های تهران، سمنان، قزوین، البرز و زنجان اتفاق بیفتد.

کارشناس هواشناسی افزود: شدت بارش‌ها در استان‌های خراسان شمالی و رضوی، استان گلستان و قسمت‌ های شرقی استان مازندران است بنابراین سیلابی شدن رودخانه‌ها را صد در صد در این نواحی خواهیم داشت، ضمن اینکه بالا آمدن آب رودخانه‌ها و آبگرفتگی معابر را پیش رو داریم.

وی گفت: در جاده‌های کوهستانی شمال شرق کشور، اعم از خراسان شمالی و رضوی و مناطق مختلف این استان‌ها هم اکنون گزارش بارش برف و باران داریم و در جاده‌های کوهستانی البرز مرکزی و شرقی نیز امروز برف می‌بارد.

سرکرده افزود: با توجه به وزش باد و بارش برف و باران، کولاک خواهیم داشت که همراه با مه غلیظ است که باعث کاهش دید در این نواحی می‌شود.

وی گفت: ضمن اینکه امشب با توجه به سرمای هوا، یخ زدگی سطح جاده‌ها را برای جاده‌های کوهستانی البرز شرقی و شمال شرق کشور پیش بینی می‌کنیم.

این کارشناس هواشناسی افزود: آب‌های جنوبی و شمالی کشور دریای خزر و خلیج فارس، دریای عمان و تنگه هرمز امروز و فردا مواج پیش‌بینی می‌شود و فردا در استان‌های جنوبی باید منتظر بارش باشیم.

سرکرده افزود: دمای تهران نیز امروز به ۱۲ درجه بالای صفر خواهد رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها