دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور کنترل تسلیحات با تکرار ادعاهای واهی و نخ نمای واشنگتن علیه کشورمان، مدعی شد که برنامه موشکی ایران خاورمیانه را بی‌ثبات می‌کند.
کد خبر: ۱۱۹۸۴۸۶
ادعای یک مقام وزارت خارجه آمریکا درباره برنامه موشکی ایران

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، یلیم پوبلته دستیار وزیر امورخارجه آمریکا در امور کنترل تسلیحات مدعی شد که برنامه موشکی ایران و ارسال سلاح‌های ایران برای هم‌پیمانان منطقه‌ای عاملی برای افزایش مسابقه تسلیحاتی در منطقه است.

وی روز سه‌شنبه در نشست خلع سلاح سازمان ملل با طرح ادعاهای تکراری واشنگتن برنامه موشکی ایران را از دلایل بی‌ثبات شدن خاورمیانه و عامل کلیدی در تشدید خشونت خواند و از کشورها خواست با توقف ارسال فن‌آوری موشکی به ایران، راه تهران را در تداوم برنامه موشکی‌اش سد کنند.

پوبلته در ادامه ادعاهایش با بیان اینکه آمریکا در قصد خود برای مقابله با گسترش موشک‌های بالستیک در منطقه کاملاً جدی است، مدعی شد: واشنگتن با قاطعیت با فعالیت‌های گسترش سلاح از سوی ایران اقدام خواهد کرد.

رویترز به نقل از یک دیپلمات ایرانی حاضر در مقر اروپایی سازمان ملل اظهارات پوبلته را سخیف، بی‌اساس، اشتباه، غیر مرتبط و موهوم خواند و آمریکا را به تلاش برای خراب کردن این نشست متهم کرد.

این دیپلمات ایرانی افزود: سخنان مقام آمریکایی اجلاس خلع سلاح سازمان ملل را مختل کرد و ایران پیش‌تر نیز گفته است که رفتار و سخنان به دور از منطق نمایندگان آمریکا خطر خشونت را افزایش می‌دهد و آنها همواره فاقد هرگونه منطق انسانی در صحبت‌هایشان و گوش دادن به شکل معمول هستند.

مقامات آمریکا در حالی از هر فرصتی برای ایران هراسی و پیش بردن سیاست‌های خصمانه خود درقبال کشورمان استفاده می‌کنند که جمهوری اسلامی همواره تاکید کرده است برنامه موشکی کشور برای دفاع از خاک ایران است و برای گسترش توان دفاعی خود که حق هر کشوری است از هیچکس اجازه نمی‌گیرد و به‌طور قطع دست از آن نمی‌کشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها