رئیس اداره هواشناسی زاهدان گفت: وزش باد شدید و گردوخاک سبب شد تا غلظت ذرات معلق در هوای زاهدان به 3 هزار و 817 میکروگرم بر متر مکعب یعنی 25 برابر حد مجاز رسید.
کد خبر: ۱۱۹۸۲۲۰
آلودگی هوای زاهدان به 25 برابر حد مجاز رسید

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا ، محسن بستانی افزود: تا صبح امروز بیشینه سرعت وزش باد در ایستگاه فرودگاهی زاهدان به 90 کیلومتر بر ساعت رسید و گردوغبار حاصل از آن دید افقی و کیفیت هوا را به شدت کاهش داد.

وی با بیان اینکه همچنان وزش باد شدید و گردوخاک در زاهدان ادامه دارد، افزود: تا کنون کمینه دید افقی در محدوده فرودگاه بین المللی زاهدان به 500 متر رسیده است‌.

بستانی در بخش دیگری با اشاره بر اینکه وزش باد شدید و گردوخاک تا پایان وقت امروز در برخی نقاط نیمه شمالی استان ادامه دارد، گفت: در شمال استان وزش باد رفته رفته آرام می شود اما در زاهدان و برخی نواحی نیمه شمالی تا اواخر وقت وزش باد و گردوخاک ادامه دارد.

رئیس اداره هواشناسی زاهدان ادامه داد: هم اکنون وزش باد شدید و گردوخاک در بخش هایی از محورهای مواصلاتی منتهی به زاهدان به ویژه زاهدان-نصرت آباد-بم، زاهدان- زابل و زاهدان-نهبندان جریان دارد.

غلظت ذرات غبار در هوای زابل به 9.5 برابر حد مجاز رسید

کارشناس اداره هواشناسی زابل نیز گفت: به سبب وزش باد و گردوخاک غلظت ذرات معلق در هوای زابل به یکهزار و 456 میکروگرم بر متر مکعب معادل 9.5 برابر حد مجاز شد .

هادی داور افزود: بیشینه سرعت وزش باد در زابل به 21 متر بر ثانیه معادل 76 کیلومتر بر ساعت رسیده است که همزمان با وزش باد، پدیده گردوغبار گسترده نیز در زابل روی داده که علت اصلی کاهش دید افقی در محل فرودگاه زابل همین پدیده است‌.

وی با بیان اینکه هم اکنون شعاع دید افقی در محل فرودگاه زابل 2500 متر است، افزود: گردوغبار گسترده از جمله پدیده های خاکدار هواشناسی است که منشأ خارج از ایستگاه دارد و از مکان دیگری منتقل می شود.

کارشناس اداره هواشناسی زابل تصریح کرد: انتظار داریم رفته رفته از سرعت وزش باد در زابل کاسته شود اما گردوغبار حاکم در این منطقه همچنان پایدار است.

داور با بیان اینکه کمینه دمای امروز زابل 19.5 درجه سلسیوس بوده است، افزود: هم اکنون آسمان زابل ابری و شاهد بارش رگبار باران هستیم.

وی با اشاره بر اینکه هم اکنون دمای هوای زابل 22 درجه سلسیوس است، اضافه کرد: انتظار داریم در گرمترین لحظات امروز بیشینه دما به حدود 28 درجه سلسیوس برسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها