یک عضو کمیته حقوق بشر عراق از کشف 76 گورجمعی ایزدی های قربانی گروهگ تروریستی تکفیری داعش در سنجار در غرب استان نینوا (شمال) عراق خبر داد.
کد خبر: ۱۱۹۸۱۹۷
کشف 76 گور جمعی در عراق

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، عبدالواحد الحلفی که همچنین عضو گروه تفحص گورهای جمعی قربانیان ایزدی است، در بیانیه ای اعلام کرد: تاکنون در مجموع 76 گورجمعی در سنجار کشف شده است.

وی گفت: از این تعداد 9 گورجمعی به تازگی کشف شده است.

الحلفی همچنین از گشودن یکی از گورها و آغاز تفحص اجساد قربانیان خبر داد.

گروهک تروریستی تکفیری داعش در پی یورش وسیع به خاک عراق در ژوئن سال 2014، بیش از هزار و 293 مرد، پسربچه و پیرزن ایزدی را در همان روزهای نخست قتل عام و در گورهای جمعی مدفون کرد.

این گروهک تروریستی همچنین حدود هفت هزار زن و دختر ایزدی را به اسارت برد و جنایات بسیاری از جمله شکنجه، تجاوز و خرید و فروش در بازار بردگان در حق آنان روا داشت.

بر اساس آخرین آمارهای سازمان ملل تا پایان نوامبر 2018 با گذشت چهار سال از حمله داعش، همچنان سه هزار و 83 کودک ایزدی از جمله هزار و 427 دختربچه در اسارت داعش قرار دارند.

آمار کل اسرای ایزدی در دست داعش، شش هزار و 417 نفر از جمله سه هزار و 548 زن و دختر بوده است که سه هزار و 334 نفر از جمله یک هزار و 159 زن و دختر بعدا از چنگ داعش رهایی یافته و بقیه همچنان اسیر داعش هستند.

همچنین علاوه بر گورهای جمعی و دهها گور فردی نیز از قربانیان ایزدی کشف شده است.

تخریب 68 مرقد و زیارتگاه دینی ایزدیان و آوارگی حدود 100 هزار نفر از دیگر بخش های آمارهای اعلام شده است.

بر اساس این آمار، جمعیت ایزدی های عراق نزدیک به 550 هزار نفر است که با حمله داعش حدود 360 هزار نفر آنان مجبور به ترک مناطق خود شدند و به جمع آوارگان تروریسم درآمدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها