کد خبر: ۱۱۹۸۱۷۷
خرید انواع لنزهای داخل چشم

انواع لنز طبی:

لنزهای تماسی نرم

امروزه اکثریت کسانی که لنز چشمی را جایگزین عینک ساخته‌اند، از لنزهای تماسی نرم استفاده می‌کنند.

این نوع لنزها با آخرین تکنولوژی اپتیکی ساخته شده‌اند و راحتی و انعطاف‌پذیری بالایی دارند. از ویژگی‌های بارز این لنزها، سازگاری بالای آنهاست.

به عبارت بهتر لنز، خود را با انحنای قرنیه (انحنای قرنیه، برای هر فردی متفاوت است) سازگار می‌کند. از دیگر قابلیت‌های این لنز، نفوذپذیری نسبت به اکسیژن است. یعنی می‌توان به مدت طولانی لنز را در چشم نگه داشت. در زیر بیشتر در مورد خرید لنز طبی سخن می گوییم.


لنزهای تماسی نرم آزادی بیشتری نسبت لنزهای نفوذپذیر به گاز (با الگوهای پوششی سخت محدود می‌شود) دارند.

این لنزها بسته به نیاز افراد به چند دسته تقسیم می‌شوند:

لنزهای یکبار مصرف

ابرای مصرف روزانه طراحی شده‌اند، بعد از مصرف، قابل استفاده نیست و باید دور انداخته شود. این لنز ها به همین دلیل از آنها با عنوان لنزهای روزانه نیز یاد می‌شود. این لنزها نیازی به محلول لنزهای تماسی ندارند. می‌توان در هنگام خشک شدن چشم و یا به منظور مرطوب‌سازی از چند قطره اشک مصنوعی استفاده کرد.

لنزهای یکبار مصرف برای افراد زیر مناسب است:

  • متخصصین و یا افراد پرمشغله که فرصتی برای تمیز کردن و نگهداری روازنه لنزها ندارند.
  • افرادی که فقط تمایل دارند در زمان و رویداد خاصی از لنز تماسی استفاده کنند.
  • افرادی که از آلرژی رنج می‌برند. با توجه به اینکه استفاده مکرر این لنزها امکان‌پذیر نیست. احتمال کثیف شدن با خاک و مواد آلرژن کاهش می‌یابد. بنابراین چشم تحریک نمی‌شود.

لنزهای قابل مصرف هفتگی

لنزهای هفتگی همانطور که از نامشان پیداست، به صورت روزانه، به مدت یک هفته قابل استفاده است و بعد از یک هفته باید لنز دیگری جایگزین آن شود. لنزهای هفتگی نیاز به پاک‌سازی و نگهداری روزانه دارند. بنابراین به محلول لنز تماسی نیاز است. این محلول‌ها نیز انواع مختلفی دارند که اپتیسین محلولی مناسب با لنز، پیشنهاد می‌کند. ولی امروزه محلول‌های چندمنظوره دراختیار مصرف‌کنندگان قرار گرفته است که برای لنزهای نرم مناسب‌تر هستند.

لنزهای هفتگی مناسب افرادی هستند که:

  • تمایل به استفاده از لنز تماسی دارند. بنابراین بهتر است قبل از خرید برای مدتی به صورت آزمایشی، از لنز چشم استفاده کنند و در صورت تمایل به خریداری نوع دائمی آن اقدام نمایند.
  • از خشکی چشم رنج می‌برند و توانایی استفاده بلند مدت از لنزها ندارند.

لنزهای قابل مصرف ماهانه

از دیگر انواع لنز طبی، لنزهای قابل مصرف ماهانه است و بعد از یک ماه باید به تعویض آن اقدام شود. این نوع لنزها نیز همانند لنزهای هفتگی نیاز به مراقبت روزانه دارند.

لنزهای قابل مصرف ماهانه مناسب افراد زیر است:

  • افرادی که فکر اقتصادی بالایی دارند. زیرا هزینه لنزهای ماهانه مناسب‌تر از لنزهای روزانه است.
  • افرادی که تمایل دارند بعد از مدتی، لنزها را تعویض کنند.

لنزهای دائمی

یکی دیگر از انواع لنز طبی ،لنز دائمی است. این لنزها از هیدروژل سیلیکون ساخته شده‌اند و آخرین پیشرفت‌های تکنولوژی لنز در این مدل اعمال شده است. ماده هیدروژل سیلیکونی این امکان را فراهم می‌سازد که اکسیژن بیشتری نسبت به لنزهای نرم معمولی به سطح چشم برسد. به همین دلیل این نوع را لنزهای قابل تنفس می‌نامند

.

اگر تمایل به استفاده از لنزهای هیدروژل سیلیکونی دارید، به خاطر داشته باشید که همه لنزهای دائمی با این ماده ساخته نشده‌اند. لنزهای تماسی دائمی انتخاب مناسبی است. زیرا می‌توان به طور پیوسته برای یک بازه زمانی از آن استفاده کرد. به این معنا که شما قادر خواهید بود که بدون خارج ساختن لنزها از چشم، حتی در زمان خواب و دوش گرفتن، به مدت طولانی از آن استفاده کنید. پس نیاز به نگهداری خاصی ندارد.

لنزهای دائمی برای افرادی مناسب است که:

  • به طور مداوم لنز بر چشم دارند.
  • تمایل دارند از لنزهایی بدون نیاز به نگهداری استفاده کنند.

نکته مهم درباره خرید لنز:

قبل از اینکه اقدام به خرید لنز چشم رنگی نمایید، باید با پزشک مربوطه مشورت داشته باشید تا در

انتخاب برند و نوع لنز رنگی از نظر شماره یا بدون شماره، دچار مشکل نشوید. همانطور که گفتیم، لنز رنگی دارای دو دسته است،دسته اول دارای شماره و دسته دوم بدون شماره هستند که در هر دو دسته باید از پزشک مشورت بخواهید یا از کلینیک و داروخانه ها جهت مشورت و خرید اقدام نمایید. خرید لنز رنگی از مکان های معتبر، باعث کاهش مشکلات در آینده شده و شما دیگر نگران عوارض استفاده از آن نخواهید بود. برا ی خرید لنز رنگی حتما باید به انحنای چشم، تعداد پلک زدن، میزان اشک و در صورت جایگزین کردن عینک، باید نمره عینک را هم مد نظر داشته باشید و سپس اقدام به خرید نمایید.

نکته مهم:

در صورت داشتن چشمانی حساس، قرمز و ملتهب به هیچ عنوان از لنز، بخصوص از نوع رنگی آن استفاده ننماید. استفاده از لنز در این مواقع باعث تحریک چشم شده و عفونت چشمی را به همراه خواهد داشت و در مواقعی هم باعث نابینایی شخص می شود.

باید ها و نباید ها درباره لنز:

همانطور که مسواک، شانه و حتی لوازم آرایشی فقط و فقط مختص یک شخص است و دیگران نباید از آن استفاده کنند کسی که لنز دارد، باید در کیف خود جالنزی و مایع لنز داشته باشد زیرا در طول روز ممکن است با باد و گردوغبار تماس داشته باشد و اینها داخل چشم برود. گردوغبار می‌تواند به قرنیه بچسبد و اگر کثیف و عفونی باشد در لنز عفونت ایجاد می‌کند. بنابراین باید این مواد همراه فرد باشد و هروقت احساس کرد گردوغبار داخل چشم رفته، لنز را دربیاورد و شست‌وشو دهد، چشم را تمیز کند و دوباره لنز را داخل چشم بگذارد. اگر با این اقدام، مشکل رفع شد که هیچ، اما اگر خوب نشد، نشان می‌دهد، عفونتی در کار است که در این حالت باید سریع به پزشک مراجعه کند.

برای انواع خرید لنز چشم ، خرید لنز طبی ، خرید لنز رنگی و خرید لنز طبی رنگی به وب سایت لنز مارکت مراجعه نمایید.

مجموعه لنزمارکت معتقد است که نظرات ، انتقادات و پیشنهادات شما می تواند به ما کمک نماید تا بتوانیم برای شما دوستان و مخاطبین گرامی هر چه بهتر و با کیفیت تر به تولید محتوایی فاخر و جامع پرداخته و در راستای پیشبرد دانش گام برداریم. از این رو اگر در مورد موضوعات مندرج در مقاله بالا نقد و یا ابهامی وجود دارد که می تواند به بهتر شدن مقاله کمک نماید در قسمت پیشنهادات قرار دهید.

همچنین اگر در ارتباط با موضوع مقاله دانش جدیدی دارید و می توانید به تکمیل نمودن محتوای تولید شده کمک کنید ما و دیگر مخاطبین محترم را از ان آگاه گردانید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها