رئیس دادگستری اندیمشک گفت: با تلاش و کوشش اعضای شورای حل اختلاف این شهرستان یک جوان محکوم به اعدام پس از هفت سال از چوبه دار رهایی یافت.
کد خبر: ۱۱۹۷۶۳۴
رهایی جوان اندیمشکی از چوبه دار

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، خداکرم رحیمی بهمنیاری اظهار کرد: هفت سال پیش جوان ۲۶ ساله اندیمشکی در یک نزاع دست جمعی فردی را با ضربه سنگ به قتل رساند و به دلیل جو عشایری و قبیله‌ای تنش و نزاع مختلفی بین خانواده قاتل و مقتول به وجود آمد.

وی افزود: پس از طی مراحل قانونی، حکم قصاص قاتل صادر شد و برای پیشگیری از وقوع نزاع‌های مجدد و برقراری امنیت، صلح و آرامش پایدار در منطقه با ارجاع این پرونده به شورای حل اختلاف اندیمشک، نشست‌های متعددی برای صلح و سازش این دو خانواده و استفاده از ظرفیت مسئول امور اداری، بزرگان، معتمدین، سران عشایر منطقه و مصلحین تشکیل شد.

رئیس دادگستری اندیمشک ادامه داد: خوشبختانه با تلاش و کوشش اعضای شورای حل اختلاف این شهرستان و پس از طی چندین جلسه، خانواده مقتول از حق قصاص قاتل فرزند خود صرف نظر کرده و با اعلام رضایت، قاتل از اعدام رهایی یافت و این پرونده پس از هفت سال به صلح و سازش و رضایت طرفین ختم شد.

رحیمی بهمنیاری با اشاره به اهمیت روحیه صلح و سازش در جامعه اسلامی، تصریح کرد: عفو و بخشش یک سنت حسنه و از ویژگی‌های مورد تاکید هر مسلمانی است و در این راستا دستگاه قضائی تلاش می‌کند این فرهنگ را تقویت کند و مختومه شدن پرونده‌های متعدد به صلح و سازش در این شهرستان نشان از همراهی مردم برای برقراری امنیت روانی، گذشت و فرهنگ بالای شهروندان و پشتوانه واقعی دستگاه قضائی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها