مشاور عالی سازمان سنجش گفت: فرصت مجدد ثبت نام در کنکور ۹۸ روز ۲۲ اسفند پایان یافت و بیش از یک میلیون و ۱۱۶ هزار نفر در کنکور ۹۸ ثبت نام کردند.
کد خبر: ۱۱۹۷۴۸۹
ثبت نام بیش از یک میلیون نفر در کنکور ۹۸

به گزارش جام جم آنلاین، حسین توکلی در گفتگو با مهر افزود: ثبت نام کنکور سراسری سال ۹۸ برای پذیرش دانشجو در رشته‌های با آزمون و دوره‌های روزانه، شبانه، نیمه حضوری، مجازی، پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌ها، دانشگاه پیام نور، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی، ظرفیت مازاد دانشگاه‌ها و رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی انجام شد.

وی گفت: ثبت نام کنکور سراسری ۹۸ از چهارشنبه ۲۴ بهمن از طریق سایت سازمان سنجش آغاز شد و دوشنبه ۶ اسفند پایان یافت. بر اساس آمار اولیه تعداد یک میلیون و ۷۶ هزار و ۶۵۷ نفر در این آزمون ثبت نام کرده‌اند.

مشاور عالی سازمان سنجش افزود: به منظور مساعدت با داوطلبانی که در مهلت تعیین شده موفق به دریافت سوابق تحصیلی نشدند و یا به هر دلیل دیگر در کنکور ۹۸ ثبت نام نکردند مهلت مجددی در روزهای ۱۹ تا ۲۲ اسفند ۹۷ در نظر گرفته شد.

توکلی گفت: بر اساس آمار اولیه در مهلت مجدد کنکور ۹۸ در روزهای ۱۹ تا ۲۲ اسفند ۹۷ تعداد ۴۰ هزار و ۳۳۹ نفر ثبت نام کرده‌اند.

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: در مجموع با توجه به آمار ثبت نام کنندگان در فرصت اول و فرصت مجدد ثبت نام، تعداد یک میلیون و ۱۱۶ هزار و ۹۹۶ داوطلب برای کنکور ۹۸ ثبت نام کرده اند.

توکلی گفت: برای داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۳۹۸ با توجه به نوع نظام آموزشی دو نوع سوال متفاوت تهیه و در جلسه آزمون تحویل خواهد شد. برای داوطلبان نظام آموزشی جدید ۶-۳-۳ (دانش آموزان فعلی نظام جدید پایه دوازدهم) یک نوع سوال و برای نظام آموزشی سالی واحدی (دارنده پیش‌دانشگاهی) و ترمی واحدی (دارنده پیش‌دانشگاهی) و نظام قدیم یک نوع سوال دیگر طراحی می‌شود.

آزمون سراسری سال ۹۸ در روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۳و ۱۴ تیرماه در حوزه‌های امتحانی مربوط برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها