هر فردی برای سفر نکات اولیه ای را باید بداند و سپس اقدام نماید. در این مطلب سعی کرده ایم تا هر آنچه که برای سفر لازم است را برایتان بازگو کنیم تا بتوانید سفر عالی و به یادماندنی را تجربه نمایید.
کد خبر: ۱۱۹۷۲۸۷
موارد بسیار لازم و ضروری برای سفر

چنانچه در سفر کوچکترین مشکلی پیش بیاید ممکن است در تمام طول سفر آثارش باقی بماند، بنابراین هرآنچه که باید بدانید و رعایت کنید را در غالب متنی مختصر و مفید گردآوری کردیم تا بدون کوچکترین مشکلی سفر بسیار خوبی را برای خود و همراهانتان رقم بزنید.

موارد اولیه ای که همواره دغدغه مسافران بوده و هست شامل: بلیط هواپیما، رزرو بلیط هواپیما و بیمه مسافرتی می باشد.

خرید بلیط هواپیما و یا رزرو هتل از اصلی ترین اجزای سفر بوده که تریپ با فراهم کردن بلیط ارزان هواپیما، بلیط چارتر هواپیما، بلیط هواپیما سیستمی و بلیط هواپیما خارجی و داخلی، و همچنین هتل های مختلف سعی در ارائه بهترین نرخ ها و خدمات دارد. تریپ تمامی تامین کنندگان بلیط هواپیما و رزرو هتل را جهت یافتن ارزانترین قیمت ها به خصوص قیمت بلیط استانبول، قیمت بلیط دبی و هتل استانبول ، هتل دبی و ... جستجو کرده و می کوشد با بالاترین استاندارد ها، بهترین خدمات رزرو هتل، خرید بلیط هواپیما ارزان و خدمات سفر را در سراسر جهان، به مشتریان خود ارائه دهد و «تجربه ی لذت بخش سفر» را تداعی می کند.

تریپ با امکان خرید بلیط ارزان هواپیما همیشه در تلاش است تا هزینه های سفر را در کنار حفظ کیفیت برای مشتریان خود کمتر کند. مطمئنا خرید آنلاین بلیط هواپیما و رزرو آنلاین هتل هوشمندانه ترین روش تهیه خدمات گردشگری می باشد چرا که با چند کلیک تمامی ایرلاین ها از جمله بلیط ماهان، بلیط ایران ایر، بلیط ترکیش و ایرلاین های ارائه دهنده بلیط هواپیما چارتر و همچنین هتل ها را با قیمت و ساعات و شرایط مختلف به کاربران نمایش داده و به این ترتیب امکان یافتن بلیط هواپیما لحظه آخری و ارزان و مقایسه و رزرو بهترین گزینه را به کاربر می دهد. ما در تریپ معتقدیم که سفر از درب منزل مسافر شروع و با رسیدن مسافر به درب منزل خاتمه می یابد.

برای مسافرانی که به خارج از کشور سفر می‌کنند یکی از دغدغه‌های مهم امکان رزرو هتل خارجی است و تریپ در تلاش است تا با راحت تر کردن مسیر رزرو هتل خارجی تجربه دل انگیزی را برای مسافران رقم بزند. در تریپ می‌توانید به راحتی و اطمینان هرچه بیشتر اقدام به رزرو آنلاین هتل خارجی نمایید و تنها با تعیین مقصد سفر خود در سایت اقدام به رزرو هتل دبی، رزرو هتل استانبول و رزرو هتل های خارجی در سایر کشورهای مدنظر بپردازید. بدون شک این روزها رزرو هتل بدون کردیت کارت یکی از نیازهای اصلی مسافران عزیز است تا از دردسر پرداخت مبلغ هتل با ارز کشور مقصد رهایی پیدا کنند.

بدین منظور تریپ با امکان رزرو آنلاین هتل با کارت شتاب مسیری امن و آسوده را برای مسافران فراهم آورده است تا از مزایای پرداخت با کارت شتاب در سفرهای خارجی خود نیز بهره‌مند شوند. حالا دیگر کافی است با چند کلیک امکانات و قیمت هتل های خارجی را با هم مقایسه کنید و در نهایت به رزرو آنلاین هتل خارجی مورد نظر خود بپردازید. یکی از موارد مهم دیگر امکان رزرو هتل خارجی با مناسب ترین قیمت است و تریپ وظیفه خود می‌داند تا امکان رزرو ارزان هتل خارجی را برای مشتری‌های خود تامین کند و مسافران عزیز اطمینان پیدا کنند که با بهترین، ارزان ترین و منصفانه ترین قیمت، رزرو آنلاین هتل خارجی خود را انجام دهند.

همچنین تیم پشتیبانی تریپ با خدمات پشتیبانی 24 ساعته در تمامی ساعات آماده پاسخ گویی و کمک به مسافران عزیز جهت رزرو آنلاین هتل خارجی مورد نظر شما و خرید بلیط هواپیما است. تریپ مثل همیشه اعتقاد دارد سفر شما با خدمات او آغاز، ادامه و پایان می‌یابد.

سفر به خارج از کشور می تواند شامل حوادث و گرفتاری های گوناگونی باشد و در صورت هرگونه مشکل، شما می توانید در صورت بیمه شدن تا به مقدار مشخصی با توجه به گرفتاری ایجاد شده از بیمه گذار دریافت کنید ، اگر بیمه نباشید قطعا با قیمت ارز حال حاضر ایران هزینه های زیادی متوجه شما خواهد بود حتی برای یک بیماری کوچک باید هزینه زیادی را در کشور مقصد سفر خود پرداخت کنید ، در نتیجه بیمه مسافرتی به نفع مسافران است .

بیمه مسافرتی هم بر اساس منطقه و کشوری که سفر می کنید و هم بر اساس مدت زمان شامل طرح اقتصادی و عادی می‌شود. طرح اقتصادی برای توریست ها در نظر گرفته شده و مدت زمان حدودا یک ماه دارد. روی برگه بیمه نامه شما یک شماره بیمه وجود دارد که در صورت بروز مشکل از آن استفاده می کنید و مختص شماست. توجه داشته باشید که بیمه مسافرتی خارج از کشور قابل تمدید کردن نیست.

بیشترین هزینه ای که شرکت بیمه برای بروز حادثه که شامل موارد زیادی از جمله هزینه بستری در بیمارستان، انتقال به نزدیکترین مرکز درمانی، فوریت‌های دندانپزشکی، گم شدن بار تحویل داده شده به هواپیما و ...می پردازد به عنوان سقف تعهد بیمه مسافرتی عنوان می شود ، همچنین منظور از فرانشیز بیمه ، یعنی مقداری از هزینه را خود بیمار و بخشی را شرکت بیمه گذار پرداخت می نماید.

چرا بیمه مسافرتی لازم است؟

نکته ای که باید بدانید این است که خارج از مزایای خوب بیمه و پرداخت هزینه توسط شرکت بیمه برای انواع گرفتاری های به وجود آمده در سفر، برای بعضی مناطق گردشگری و سفارت ها بیمه الزامی است و در صورت بیمه نبودن به شما ویزا نخواهند داد. همچنین هزینه خدمات درمانی در کشورها بالاست و با توجه به کم ارزش شدن پول ایران در برابر ارزهای کشورهای دیگر، در صورت بروز مشکل و بیمه نبودن، شما بسیار متضرر خواهید شد.

مزایای بیمه مسافرتی

تصور کنید مدارک سفر خود را در شهری که زبان آنها را هم خوب نمی دانید گم کرده اید، یا زمانی را تصور کنید که به مقصد رسیده اید ولی متوجه می شوید چمدان شما گم شده است، با داشتن بیمه مسافرتی آرامش در سفر خواهید داشت و نگران حوادث غیر مترقبه نخواهید بود. هم چنین از خدمات درمانی کشورهای مختلف می توانید استفاده کنید. از دیگر مزایای بیمه مسافرتی این است که در صورت مشکل می توانید راحت موضوع را با شرکت بیمه مطرح کنید ولی شرکت های بیمه خارج از کشور حتما باید زبان قوی برای توضیح مشکل داشته باشید. در ادامه سایر مزایای بیمه مسافرتی را می‌توان اینطور بیان کرد:

تامین هزینه های درمانی، دارویی، بستری شدن و انتقال فرد فوت شده به ایران

تامین هزینه فوریت های دندانپزشکی به استثناء پرکردن قطعی

پذیرش و انتقال پزشکی به نزدیکترین بیمارستان و یا بازگرداندن بیمه گذار به ایران تحت نظارت پزشکی

همکاری و راهنمائی درصورت سرقت یا مفقود شدن گذرنامه، بلیت، ویزا و سایر مدارک مسافرتی

استرداد بار مسافر در صورت فقدان یا اشتباه مسیر بار

تعاریف و واژه نامه بیمه مسافرتی

بیمه شده: همان بیمه گذار بوده و عبارتست از دارنده بیمه نامه معتبر مسافرتی صادره از سوی شرکت سهامی بیمه پاسارگاد .

اعضای بلافصل خانواده: شامل همسر، فرزندان (دارای سن 18 سال یا کمتر) ، والدین و یا هر شخص همراه بیمه گذار که به صورت قانونی دایم با بیمه گذار زندگی میکند .

کشور محل اقامت: همان محل اقامت دایم و یا سکونت بیمه گذار است که در این بیمه نامه کشور ایران می باشد.

بیماری: هرگونه تغییر در سلامتی بیمه گذار در طول مدت اعتبار بیمه نامه است که قانوناً توسط یک پزشک تشخیص و تایید شده و شامل هیچ یک از دو گروه زیر نباشد:

بیماری مادرزادی که در نتیجه عوامل ارثی یا عوارض دوران بارداری به هنگام تولد وجود داشته است

بیماری سابقه دار که بیمه شده پیش از اخذ بیمه نامه به آن مبتلا بوده است

بیماری حاد: هرگونه تغییر در سلامتی بیمه شده که نیازمند بستری شدن در بیمارستان بوده و بنا به نظر گروه پزشکی شرکت کمک رسان بیمه گذار را از ادامه سفر در تاریخ برنامه ریزی شده باز داشته ویا این که با خطر مرگ وی همراه باشد.

صدمات جسمانی: عارضه پزشکی است که به واسط یک عامل ناگهانی، قهری و خارج از اراده و کنترل بیمه گذار در طول مدت اعتبار بیمه نامه پدید آمده باشد.

صدمات جسمانی حاد: صدماتی که بنا به نظر گروه پزشکی شرکت کمک رسان، بیمه گذار را از ادامه سفر در تاریخ برنامه ریزی شده باز داشته و یا اینکه با خطر مرگ وی همراه باشد.

شرکت کمک رسان کیست؟

شرکت کمک رسان(عضو شبکه کمک رسانی بین المللی) بلافاصله مساعدت های ذکر شده مندرج در فصل دوم بیمه نامه را به علت بیماری و حوادث ناگهانی ناشی از وقایع غیر قابل پیش بینی در طول سفر بیمه گذار ارائه خواهد نمود، مشروط بر آنکه بیماری یا حادثه مذکور خارج از حوزه جغرافیایی مشخص شده و نیز در مدت سفر بیمه گذار مندرج در بیمه نامه (تاریخ اعتبار بیمه نامه) حادث نگردیده باشد. مفاد این بیمه نامه پس از اتمام سفری که بیمه نامه به خاطر آن ابتیاع گردیده و یا ورود بیمه گذار به محل اقامت خود، هرکدام زودتر حادث شود، از درجه اعتبار ساقط می‌گردد.

تذکر مهم: بیمه نامه های صادره طولانی مدت برای سفرهای متعدد بیمه گذار در طول مدت بیمه نامه در صورتی دارای اعتبار است که مدت هر سفر از 92 روز متوالی بیشتر نباشد.

در صورت بروز هر گونه حادثه و یا بیماری در هر یک از کشور های تحت پوشش بیمه نامه، جهت تسهیل در امر خدمت رسانی و اجتناب از بروز هر گونه مشکل بعدی، حتماً در اسرع وقت با مراکز تماس 24 ساعته دفاتر کمک رسان ذیل تماس حاصل فرموده و نام کامل خود، شماره بیمه نامه، تلفن و نشانی محل تماس و شرح مختصری از مشکل بوجود آمده را گزارش فرمائید.

کمک رسان SOS

تلفن: 4-88648620-9821+

نمابر: 88648502-9821+

پست الکترونیکی: info@iranassistance.com

کمک رسان EVASAN

تلفن: 9295255-4122+

نمابر : 5252929-4122+

پست الکترونیکی info@evasan.com

شرایط عمومی بیمه نامه درمان مسافرتی

اطلاع داشتن از شرایط بیمه ‌مسافرتی می‌تواند کمک مهمی در سفر به شما کند. این بیمه نامه اشخاصی که قصد مسافرت به خارج از کشور را دارند تحت پوشش بیمه ای قرار می‌دهد. کلیه خسارات موضوع این بیمه نامه با توجه به قرارداد فی مابین شرکت بیمه پاسارگاد و شبکه های بین المللی کمک رسان تضمین و ارائه می‌گردد و خسارت های ناشی از حادثه، بیماری و صدمات بدنی مسافران خارج از کشور را پرداخت می نماید.

در کلیه شرایط اعلام بروز خسارت حداکثر ظرف مدت 14 روز (336 ساعت) به شرکت کمک رسان الزامی می باشد

اعتبار این بیمه نامه از زمان خروج از کشور آغاز می گردد.

در صورت پایان اعتبار بیمه نامه در طول سفر، تمدید آن مقدور نمی باشد .

در صورت عدم استفاده از بیمه نامه (بعلت عدم دریافت ویزا، انصراف از سفر و یا دلایل دیگر) تا 5 ماه پس از صدور می توانید صرفاً با مراجعه به واحد صادر کننده نسبت به فسخ بیمه نامه اقدام نمائید .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها