کاش باز هم دوربینی از رسانه‌های کشوری برسد و رشادت‌های این رزمنده حماسه‌سرا را یادمان بیندازد تا در حد یک عیادت کوتاه برای قدرشناسی ترغیب شویم و با برپایی یک مراسم دعا و توسل از نوای ماندگار حاج علی‌ اکبر شریعت برای شفا و سلامتی‌اش دعا کنیم.
کد خبر: ۱۱۹۶۹۰۷
خواننده «کربلا کربلا ما داریم می‌آییم» در بستر بیماری + نوای ماندگار حاج علی‌اکبر

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، معمولا ستاره‌ها با چهره‌شان معروف می‌شوند حتی اسم آن‌ها به مدد چهره‌های مشهورشان در اذهان می‌ماند اما هر قاعده معمولی می‌تواند استثناهای چشمگیری هم داشته باشد. بعضی گرچه اسم و چهره‌شان مورد غفلت واقع شده اما صداهای ماندگاری دارند. حاج علی‌ اکبر شریعت یکی از مصداق‌های بارز این موردهای استثنائی است.

این پیرمرد دارابی باصفا که بیش از 70 بهار از عمرش گذشته و سال‌هاست ساکن شیراز است، اسم و قیافه مشهوری حتی بین خیلی از همشهریانش ندارد اما مداحی خالصانه و معروف «کربلا کربلا ما داریم می‌آییم» در اذهان خیلی از هموطنان در سطح کشور ماندگار شده است.

این نوای حماسی هم در سال 63 در دل رزمندگان شور و غوغا ایجاد می‌کرد هم بعد از آن که زیرصدای ثابت خیلی از برنامه‌های روایت فتح بود، به نسل‌های بعد از جنگ کمک می‌کرد که تصویر واقعی از جنگ دیروز و جنگ امروز پیدا کنند.

حاج شریعت فقط در توپخانه جنگ سخت جانفشانی نکرد، صدای ماندگارش سالهاست در توپخانه جنگ نرم هم طنین‌انداز است.

همانطور که سال 92 در مراسم بزرگداشت این چهره ملی مطرح شد: «این اثر یک نگاه نوستالژیک به دفاع مقدس و روز عاشورا ندارد بلکه یک نگاه روبه جلو دارد. این اثر به کربلا نگاه رو به افق دارد و این واقعه را پیش روی خود می‌بیند نه پشت سر. این یک نکته مهمی است و همین انرژی خاصی که در این اثر است باعث شده رزمندگان با این شور با آقای شریعت همراهی ‌کنند. این نگاه برخلاف آن است که کربلا را مثل متحجرین بینند که صرفاً به سوگ آن بنشینند».

حالا این روزها این صدای ماندگار در آی سی یوی بیمارستان شهید فقیهی رو به خاموشی است.

علی‌ اکبر شریعت که بیش از یک ماه قبل یک سکته مغزی را پشت سر گذاشته و مدتی پیش با درد شکمی به بیمارستان مراجعه کرده و عمل جراحی سنگینی به خاطر آبسه عفونی روده داشته چند روزی است که در آی سی یو بستری است و کارش به دیالیز هم کشیده و سطح هوشیاری او پائین است.

او تمام عمرش در خانه ساده و باصفایش ساده زندگی کرد و حتی برای تهیه داروهایش از هیچ کس انتظاری نداشت و حتی یک پرونده ایثارگری و جانبازی ندارد. حاج شریعت آنقدر خالص و بی‌ادعا بود که خیلی‌ها فکر می‌کردند که او شهید شده است. بعد از سال‌ها عشق و ارادت به کربلایی‌ها سال گذشته به همت یک گزارش تصویری تازه به آرزویش رسیده و کربلایی شده بود.

امروز سطح هوشیاری او حتی کم لطفی‌ها را ثبت نمی‌کند اما قطعاً قدرشناسی در حد یک عیادت کوتاه می‌تواند مرهمی بر دل غمگین خانواده‌ و دوستدارانش باشد که پدر و پهلوان دلاور خود را روی تخت می‌بینند.

دختر شریعت ضمن توضیح درباره وضعیت جسمی پدرش تاکید می‌کند که با توجه به شرایط نامطلوب پدر آمادگی دیدار رسانه‌ای ندارد اما از همه دوستداران این رزمنده حماسه‌سرا می‌خواهند که برای شفای پدرشان دعا کنند. علائم حیاتی‌اش ضعیف است و پزشکان امید زیادی به بهبودی ندارند.

کاش باز هم دوربینی از رسانه‌های کشوری برسد و رشادت‌های این رزمنده حماسه‌سرا را یادمان بیندازد تا در حد یک عیادت کوتاه برای قدرشناسی ترغیب شویم و با برپایی یک مراسم دعا و توسل ساده و کمک گرفتن از نوای ماندگار خود حاج علی‌اکبر شریعت برای شفا و سلامتی‌اش دعا کنیم.

او مانند همه این سال‌ها نیازی به ما ندارد اما ما می‌توانیم با انجام وظیفه‌ای هرچند کوچک با قدرشناسی از این شخصیت مخلص ملی برای آبرو و اعتبار خود پیش خدا تلاش کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
علی
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
۰
۰
خدایا به حق اقا امیر المومنین و امام حسین خمخ ی مربض ها رو شفا بده برگردون سر خونه و زندگیشون
آشنا
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
۰
۰
از خداوند طلب طول عمر همراه با عزت و سلامتی برای همه رزمنده های اسلام و ایران اسلامی داریم.

نیازمندی ها