بازار ارز درحالی هفته جدید را با کاهش قیمت آغاز کرد که در سوی دیگر، بازار ارز و طلا با ثبات نسبی قیمت‌ها در آخرین روزهای سال به کار خود ادامه می‌دهد.
کد خبر: ۱۱۹۶۴۵۲
آخرین قیمت‌ها از بازار ارز، سکه و طلا

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار امروز (شنبه) به چهار میلیون و ۵۶۰ هزار تومان رسیده و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۴۲۰ هزار و ۶۰۰ تومان قیمت دارد.

امروز قیمت سکه طرح قدیم با قیمتی معادل چهار میلیون و ۴۵۰ هزار تومان داد و ستد می‌شود. این در حالی است که قیمت نیم‌سکه دو میلیون و ۵۷۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۶۵۰ هزار تومان و سکه گرمی ۸۷۰ هزار تومان است.

همچنین در بازارهای جهانی، آخرین قیمت هر اونس طلای جهانی به ۱۲۹۸ دلار رسیده است.

این در حالی است که به گفته فعالان بازار، سکه تمام در هفته گذشته با حباب ۴۳۰ و ۴۸۰ هزار تومانی در بازار ارزش‌گذاری شده و این در حالی است که حجم داد و ستد سکه از طلا پیشی گرفته است. در هفته گذشته بررسی بازار جهانی طلا و بازار ارز نشان از این دو دارد که این دو بازار نوسانات قابل توجهی را به ثبت رسانده‌اند.

اونس جهانی که در ابتدای هفته کار خود را از ارزش ۱۳۱۵ دلار آغاز کرده بود، در پایان هفته به ارزش ۱۲۹۸ دلار رسیده است. همچنین هر گرم طلای خام ۱۸ عیار در محدوده ۴۲۰ تا ۴۳۲ هزار تومان نوسان داشت.

البته در هفته گذشته در برخی از ساعات ارزش طلای خام ۱۸ عیار به محدوده ۴۰۰ هزار تومان نیز رسید.

در این رابطه، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت‌: در هفته گذشته اونس جهانی نوسانات قابل توجهی را به ثبت رساند که این موضوع متأثر از اتفاقات سیاسی و اقتصادی کشورهای مختلف به خصوص هند و پاکستان بود و با وجود اینکه در ابتدای هفته اونس جهانی رشد داشت، در روزهای پایانی کاهش ارزش را دستور کار خود قرار داد.

ابراهیم محمدولی تاکید کرد: در هفته گذشته دلار نیز نوسانات قابل توجهی داشت که در مجموع در پایان هفته افت ارزش را به ثبت رسانده است.

وی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به اینکه حباب سکه تمام در هفته گذشته در حدود ۴۳۰ تا ۴۸۰ هزار تومان بوده است، خاطرنشان کرد: با توجه به قدرت خرید مردم عموم تقاضا برای سکه‌های ریز همچون سکه یک گرمی، ربع و نیم وجود دارد.

دلار هفته را با کاهش نرخ آغاز کرد

اما در بازار ارز امروز، قیمت دلار در بانک‌ها و صرافی‌ها نسبت به هفته گذشته کاهش ۵۰ تومانی دارد.

بانک مرکزی از نیمه نخست امسال به بانک‌ها مجوز خرید ارز از مردم را داد که این نرخ هر روز از سوی این بانک به بانک‌ها به صورت آنلاین اعلام می‌شود، البته در ابتدا نرخ اعلام شده در بانک‌ها بسیار پایین‌تر از بازار آزاد بود و به تدریج این تفاوت کم و نرخ خرید ارز در بانک‌ها به نرخ بازار آزاد نزدیک شد.

در همین راستا، شعب ارزی بانک‌ها امروز (۱۸ اسفند) هر دلار آمریکا را ۱۲ هزار و ۸۱۹ تومان می‌خرند که نسبت به چهارشنبه هفته گذشته که ۱۲ هزار و ۸۶۸ تومان بوده حدود ۵۰ تومان کاهش دارد.

قیمت خرید یورو نیز ۱۴ هزار و ۴۰۸ تومان است که نسبت به چهارشنبه گذشته با کاهش حدود ۱۳۰ تومانی همراه است.

همچنین امروز قیمت خرید هر پوند انگلیس در شعب ارزی بانک‌ها ۱۶ هزار و ۶۹۱ تومان اعلام شده است.

قیمت ارز مسافرتی

شعب ارزی بانک‌های عامل ارز مسافرتی نیز در صورت تکمیل بودن مدارک مسافران تا سقف ۵۰۰ یورو برای کشورهای همسایه و مشترک‌المنافع و تا سقف ۱۰۰۰ یورو برای سایر کشورها ارز مسافرتی می‌فروشند که قیمت این ارز امروز بدون احتساب کارمزد ۱۵ هزار و ۱۳۳ تومان اعلام شده که با احتساب کارمزد بانک مرکزی و عامل به حدود ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان می‌رسد.

قیمت ارز در صرافی‌ها

همچنین صرافی‌ های مجاز بانک مرکزی امروز قیمت خرید هر دلار آمریکا را ۱۳ هزار و ۱۰۰ تومان و قیمت فروش آن را ۱۳ هزار و ۲۰۰ تومان اعلام کرده‌اند.

این صرافی‌ها امروز هر یورو را ۱۵ هزار و ۱۰۰ تومان خریده و ۱۵ هزار و ۲۰۰ تومان می‌فروشند. قیمت دلار در صرافی‌ها نیز نسبت به چهارشنبه گذشته با کاهش ۵۰ تومانی و یورو نیز ثابت بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها