کد خبر: ۱۱۹۶۳۳۶
خرید کانکس بجای ساخت بنا در باغ

باغ ها به داشتن درختان و طبیعت سرسبز خود همواره از دیر باز مکان مناسب برای گذراندن روز های تعطیل در کنار اعضای خانواده می باشند.

گسترش فضای شهر و استفاده از ماشین آلات این نیاز تغریبا برای تمامی خانواده های سلکن شهر های پرجمعیت و پر ترافیک احساس می شود که یک روز تعطیل در هفته را بدور از زندگی ماشینی و در باغ شخصی خود سپری کنند.

از طرفی بسیاری از ملک های ییلاقی اطراف شهر های بزرگ مانند تهران تبدیل به باغ شهر های بسیار زیبایی شده اند که پتانسیل بسیار خوبی برای این موضوع بوده.مالکان باغ های هکتاری شروع به تقسیم و فطعه بندی باغ های خود کرده و آنها را در قطعات کوچکتر بفروش می رسانند.

از طرفی کسانی که این باغ های کوچک را خریداری می کنند با یک مشکل و آن هم نداشتن سرپناه یا خانه ای درون ملک مواجه هستند که ما در این مطلب با معرفی کانکس و ویژگی های آنها راه حلی مناسب را برای ایشان معرفی خواهیم نمود.

شاید در ابتدای امر این سوال مطرح شود که چرا خرید کانکس برای این منظور پیشنهاد می شود اما اگر شما نیز یک مدیر یا کارمند با مشغله کاری زیادی باشید که فرصت کافی برای برپایی یک کارگاه ساختمانی جهت انجام عملیات ساخت و ساز را نداشته و یا از هزینه های این کار مطلع باشید، پس از مطالعه این مطلب به مزایای خرید کانکس پی برده و ممکن است به طرفداران این سبک نیز تبدیل شوید.

این روش چند سالی است که در کشور ما و بسیاری از کشور های دیگر جهان رواج پیدا کرده و مردم بیشتر ترجیح می دهند شب را در سازه های سبک و مقاوم در برابر زلزله سپری کنند تا در سازه های ساخته شده از بلوک سیمانی و آجر های سنتی . در ادامه با چند مثال و مقایسه کوچک سعی شده مزایای این روش را بیان نمائیم.

در گام نخست هنگامی که می خواهیم اقدام به خرید کانکس کنیم گزینه های بسیار متنوعی از نوع های ساده و اتاق سالنی تا مدل های کاملا لوکس و گاها مجهز تر از یک ویلای شیک پیش روی ما قرار دارد که هزینه همه آنها در ابتدای امر مشخص و هر کس با توجه به بودجه و نیاز خود می تواند گزینه مناسبی را تهیه کند اما این در حالی است که برای شروع ساخت و ساز با روش سنتی نمی توان برآورد دقیقی از هزینه ها داشت و گاها منجر به اتمام بودجه اولیه ما و متوقف شدن ساختمان بصورت نیمه کاره می گردد که در گام بعدی ما را مجبور به دریافت وام یا قرض برای تکمیل آن خواهد نمود.

پس از گذر از مرحله هزینه ها بحث زمان ساخت مطرح می گردد، بطور متوسط می توان گفت زمان تهیه و شروع به استفاده از یک کانکس حداکثر سه روز برای نوع های خاص و سفارشی حداکثر دو هفته است اما حداقل زمان برای احداث یک بنای مسکونی بین شش ماه تا یک سال است که این برای کسانی که شغل های اداری داشته و نمی توانند مرخصی های بلند مدت گرفته تا ناظر بر پیشرفت کار خود باشند غیر ممکن خواهد بود.

نکته بعدی که مطرح می گردد مبحث سبک بودن سازه که قابلیت جابجایی و همچنین مقاومت در برابر زلزله را به دنبال داشته و بسیاری از افراد این گزینه را مهمترین مزیت استفاده از کانکس به جای ساخت و ساز در کنار اتلاف انرژی کمتر به دلیل جداره های عایق بندی شده می دانند البته این عایق بندی خود دارای درجه های کیفی مختلفی بوده و هم اینکه تمامی انواع کانکس قابلیت جابجایی را ندارند چرا که برخی از آنها دارای ابعاد بسیار بزرگی با تعداد زیادی اتاق و بخش های فرعی هستند.

در آخر به عنوان جمع بندی و نتیجه گیری مطلب باید این چنین گفت که سازه های پیش ساخته در کنار ساختمان های سنتی با سرعت زیاد در حال پیشرفت و دارای مزایای زیادی هستند که می توان در ابتدای امر تصمیم گیری به عنوان یک گزینه در نظر گرفت، ضمانت اجرایی و اطمینان از خرید کانکس نیز سابقه بسیار طولانی و بازخورد مناسب آنها در کشور های پیشرفته جهان بوده بطوری که در اکثر شهر های این کشور ها روش پیش ساختگی تنها روش ساخت ساز بوده اما انتخاب تولید کننده و خرید مناسب محصول باکیفیت کمی نیاز به تحقیق و مطالعه دارد چرا که تهیه سازه نا مناسب باعث ایجاد تجربه منفی در این باره می گردد که بیشتر ناشی از انتخاب سازه ای نا مناسب برای محل مورد نظر می باشد.

برای حل این مشکل پیشنهاد می کنیم از تولید کنندگانی که مشاوره تخصصی و صادقانه ای در این امر به شما قبل از خرید ارائه می کنند اقدام به خرید نمائید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها