حتما برای شما هم پیش آمده که بعد از دیدن یک تابلوی نقاشی یا یک مجسمه زیبا به استعداد خالقشان غبطه خورده باشید.
کد خبر: ۱۱۹۶۲۷۴
نوادگان میکل ‌آنژ مجسمه ساز می شوند

واقعیت این است که در ذات همه انسان ها استعدادهای هنری وجود دارد اما کشف و شکوفایی استعدادها کاری است که اغلب ما به سراغش نمی ‌رویم. شاید یکی از دلایل این طفره رفتن اطلاع نداشتن از شاخه ‌های هنری مختلف باشد. بنابراین اگر نمی‌ دانید استعدادتان در کلاس ها و دوره های مختلف نقش برجسته بهتر شکوفا می ‌شود یا کلاس مجسمه سازی و نقاشی و .... در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

از هر انگشت شما هنر می ریزد اگر ...

حتما شما هم وقتی بچه بودید دوست داشتید ساعت ‌ها به ابرها زل بزنید و شکل های مختلفی را برایشان تصور کنید و یا یک تکه پنبه دستتان می ‌گرفتید و با شکل دادن به آن ساعت ‌ها سرگرم می‌ شدید. اگر کمی در کوچه پس کوچه های تاریخ جستجو کنیم به اسم میکل‌آنژ بر می خوریم، این مجسمه ساز مشهور درست همان وقت که روی تپه‌های رُم دراز کشیده و به ابرها خیره شده بود استعداد عجیب و غریبش در مجسمه سازی را کشف کرد و بعد از آن سری به باغ مدیچی زد و تبدیل به میکل‌آنژ معروفی شد که حالا همه او را می شناسیم.

نکته مهم در مجسمه سازی یا پیکرتراشی استفاده از خلاقیت است. شما از ابزار و متریال مجسمه سازی برای عینیت بخشیدن به تخیلتان استفاده می ‌کنید. در آموزش مجسمه سازی هیچ قانون دست و پاگیری وجود ندارد و شما می ‌توانید با توجه به ایده اولیه‌ از چوب، گِل، گچ یا فلز برای تبدیل شدن رویاهای ذهنیتان به واقعیت استفاده کنید.

نقاشی با چاشنی مجسمه سازی

نقش رستم را دیده ‌اید؟ سربازان هخامنشی حک شده روی ستون‌ های تخت جشمید را چه طور؟
هنر نقش برجسته در واقع نوعی مجسمه سازی روی سطوح است که بخشی از سطوح را برجسته و طرح ‌ها یا نقش ‌هایی را روی آن حک می ‌کند، بنابراین شاید آزادی عمل مجسمه سازی را نداشته باشد اما به خاطر کاربرد بسیارش در طراحی دکوراسیون داخلی طرفداران خاص خودش را دارد. از نقش برجسته ها معمولا در لابی منزل یا برای تزیین بخشی از دیوار خانه و یا زیباسازی بالای شومینه ‌ها استفاده می ‌شود. از طرفی قابلیت رنگ ‌پذیری سطوح مختلفی که برجسته شدند قدرت انتقال مفهوم این هنر را دو چندان کرده است. شما با آموزش نقش برجسته می‌توانید هم یک هنرمند باشید و هم از طریق هنرتان کسب درآمد کنید.

با آموزش پتینه به گذشته پل بزنید

همه ما از وسایل قدیمی یا دکوراسیون سنتی استقبال می ‌کنیم و جالب است بدانید هنر پتینه دقیقا به همین منظور به وجود آمد. در پتینه کاری اشیا یا بافت دیوار را با استفاده از مواد مختلف تغییر می ‌دهند و به آن ظاهری قدیمی می ‌بخشند. پتینه در دکوراسیون داخلی امروز جایگاه ویژه ‌ای دارد چرا که از یک سو ظاهری سنتی به خانه می ‌دهد و بر اصالت خانه می ‌افزاید و از سویی دیگر ساختار مدرن خانه را حفظ می ‌کند. پتینه سازی اشیا هم بخش دیگری از این هنر نوظهور است که در چند سال اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است.

در پتینه کاری هم مثل سایر شاخه ‌های هنری خلاقیت حرف اول را می ‌زند و شما در استفاده از متریال ‌های مختلف هیچ محدودیت خاصی ندارید و به راحتی می توانید با استفاده از چند تکه پارچه یا اسفنج روی سطوح مختلفی مثل شیشه، چوب و یا سفال طرح خاص خود را پیاده کنید. پس اگر حس می‌ کنید به دکوراسیون داخلی علاقه دارید و انرژی خاصی از اشیای قدیمی می ‌گیرید همین امروز دست به کار شوید و به دنبال یک آموزشگاه پتینه در تهران باشید.

جرقه ‌های استعداد را به شعله های آتش تبدیل کنید

استعداد ذاتی ما شبیه به یک میوه کال است که باید خوب از آن مراقبت کنیم و خوب پرورشش بدهیم تا بعد از مدتی تبدیل به یک میوه رسیده شود. بسیاری از ما در آموزشگاه‌ های مختلف زمان زیادی را برای پروراندن ذوق هنری ‌مان صرف کرده ‌ایم و دست آخر با احساس سرخوردگی از هنر فاصله گرفته ‌ایم اما اگر کمی دقت کنیم متوجه می ‌شویم مشکل از ذوق و استعداد ما نبوده و خیلی وقت ها فقط در انتخاب آموزشگاه و یا مدرس اشتباه کرده ‌ایم. آموزشگاهی که انتخاب می‌ کنیم باید در درجه اول در زمینه آموزش متخصص و با تجربه باشد و شرط دوم و اساسی تر وجود اساتید مجرب در آموزشگاه است.

آموزشگاه تخصصی پویا اندیش با کادری متخصص و سال ‌ها تجربه در زمینه آموزش هنرهای تجسمی، شما را از رفتن به هر آموزشگاه دیگری بی نیاز می ‌کند. این آموزشگاه با برگزاری دوره ‌های مختلف هنری و کلاس ‌های متعدد از جمله کلاس مجسمه سازی، نقش برجسته، پتینه، سفالگری وهمچنین برگزاری همایش ‌ها و سمپوزیوم‌ ها و در پایان برگزاری گالری برای نمایش آثار هنری هنرجویان، تا آخرین قدم همراه استعدادهایی است که به این موسسه اعتماد کرده ‌اند.

برای ارتباط با مؤسسه و مشاوره درباره کلاس‌ها و ثبت‌نام، می‌توانید با شماره تلفن‌های ۰۵ ۰۵ ۵۸ ۲۲ یا ۵۸۷ ۵۸۷ ۲۲ (۰۲۱) تماس بگیرید.

مشاوران ما در مرکز آموزش های تخصصی سفالگری آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند. ضمنا حتما وب سایت سفالگری ما را ببینید : https://sofalgari.com

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها