همه چیز از سال ۱۹۲۱ میلادی از گاراژی به نام گاراژ موریس در آکسفورد انگلستان شروع شد. افرادی که در این گاراژ یا همان مینی کارخانه کار می‌کردند، علاقه‌ی زیادی به تولید ماشین‌های اسپورت کوپه و سدان داشتند. کار آنها خوب بود و مدتی بعد در صنعت خودشان شناخته شدند. این فعالیت بیش از ۹۰ سال است که ادامه دارد و حالا ام جی در ۴۰ کشور جهان عرضه می‌شود.
کد خبر: ۱۱۹۶۲۶۹
خودروسازی MG را کاملا بشناسید

این کمپانی در آستانه‌ی ۱۰۰ سالگی خودش قرار دارد. بسیاری تصور می‌کنند که ام جی برندی کاملا آسیایی است، اما اینطور نیست. ام جی در انگلیس متولد شد و بعد به آسیا آورده شد و هنوز ویژگی‌های انگلیسی خود را دارد. در واقع ام جی تنها در انگلیس متولد شد و می‌توان آن را یک دو رگه‌ی انگلیسی-چینی دانست. این شرکت دست به دست چرخید، مدتی ب ام و سهامدار آن بود و از زمانی که دو شرکت چینی سایک و نانجینگ سهام دار آن شدند، ابهامات در زمینه‌ی چینی بودن این برند شروع شد. تمام فعالیت‌های تولیدی این برند زیر نظر انگلیس اداره می‌شود و هنوز دفتر اصلی آن در انگلستان است. همه چیز در انگلیس طراحی و در چین و تایلند تولید می‌شود. در ایران خودروهای این کمپانی توسط شرکت مدیا موتورز وارد کشور می‌شود.

مسئولیت ارائه‌ی خدمات پس از فروش این محصولات نیز برعهده‌ی شرکت مدیا موتورز است. این شرکت تاکنون در انجام این مسئولیت خوب عمل کرده‌است. خدمات مربوط در حدود ۳۰ نمایندگی در شهرهای مختلف ایران ارائه می‌شوند.

همانطور که گفتیم خودروهای ام جی در انگلیس طراحی می‌شود و می‌توان گفت یک سر و گردن از محصولاتی که در چین طراحی و ساخته می‌شوند، بالاترند. البته نمی‌توان آنها را کاملا بی عیب و نقص دانست. شاید طراحی خوب باشد، اما کیفیت مواد به خصوص در داخل کابین در حد یک محصول انگلیسی نیست و می‌توان در حد سایر محصولات چینی روی آن حساب کرد. اگر به دنبال ظاهر شیک و قیمت مناسب هستید، بدون هیج معطلی سراغ خرید ام جی بروید.

صادقانه بگوییم اگر می‌خواهید ماشین را برای طولانی مدت نگهدارید، بهتر است سراغ محصول با کیفیت‌تری بروید. هر چند در مجموع کیفیت این خودرو از خودرو‌های داخلی بالاتر است. به خصوص که شرکت ام جی کنترل سختگیرانه‌ای روی خط تولید محصولاتش دارد. این سنت تولید با کیفیت، اما ارزان و با امکانات زیاد، از آغاز کار این کمپانی همراه آن بوده است و شاید همین موضوع دلیل فروش ام جی به چینی‌ها بود. آنها نمی‌خواستند قیمت نهایی محصول را زیاد بالا ببرند. سواری، هندلینگ، فرمان‌پذیری، شتاب، آپشن‌ها، خدمات پس از فروش و ایمنی این خودرو به خصوص در مدل‌های سدان خانوادگی در ایران مورد قبول است.

در ایران کلابی با نام کلاب ایرانی دارندگان ام جی تاسیس شده است که در زمینه‌ی خدمت رسانی به دارندگان و خریداران ام جی فعالیت می‌کند. این کلاب با کلاب ام جی انگلستان همکاری‌های تنگاتنگی دارد. موسسان کلاب مدعی هستند که می‌خواهند شرایط نگهداری این خودرو را برای دارندگان توضیح بدهند تا استهلاک این خودرو کاهش یابد و لذت سواری بیشتر شود. این کلاب تا به حال هزار نفر عضو جذب کرده است.

این حرکت تاثیر خوبی روی بازار خرید و فروش ام جی دست دوم و کارکرده در ایران خواهد داشت. اگر می‌خواهید با مدل‌ها، ویژگی‌ها، شرایط خرید و فروش، معایب و مزایای محصولات ام جی حاضر در ایران آشنا شوید، بهتر است قبل از اقدام برای خرید از طریق سایت دیوار، به صفحات اجتماعی این کلاب سر بزنید تا با آگاهی بیشتری این خودرو را بخرید.

منبع : ویرلن

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها