در گفتگوی سرداران با بحث روز رادیو ایران مطرح شد:

از دست رد مردم به 1700 فراخوان آشوب تا نبود جوانگرایی واقعی

سرداران داود غیاثی راد؛ استاد دانشگاه امام حسین(ع) و یعقوبی؛ معاون عملیات فاتب در برنامه بحث روز با موضوع امنیت درگام دوم انقلاب؛ از دست رد مردم به فراخوان های آشوب و نبود جوانگرایی در دستگاه ها گفتند.
کد خبر: ۱۱۹۶۰۶۷
از دست رد مردم به 1700 فراخوان آشوب تا نبود جوانگرایی واقعی

به گزارش جام جم آنلاین از شبکه رادیویی ایران، برنامه این هفته «بحث روز» گروه سیاسی رادیو ایران همانند دو هفته گذشته نیز با موضوع بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب این بار با محوریت امنیت و دفاع در گام دوم انقلاب با حضور سردار پرویز یعقوبی؛ معاون عملیات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ و سردار دکتر داود غیاثی راد؛ استاد دانشگاه امام حسین؛ کارشناس مسائل سیاسی امنیتی و مسئول کمیته فرهنگی سند راهبردی رزمندگان کشور به روی آنتن رفت.

سردار پرویز یعقوبی؛ معاون عملیات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ به آمار بالای تحرکات دشمن در فضای مجازی علیه انقلاب اشاره کرده و گفت: بر اساس آمارهایی که همکاران در پلیس فتا به ما دادند، در سال جاری دشمنان انقلاب بیش از 1700 مورد فراخوان دعوت به تخریب اموال عمومی و ایجاد خسارت دادند که هیچ کدام از این ها مورد استقبال مردم قرار نگرفت.

وی با اشاره به اینکه یکی از تهدیدات ما در فضای مجازی است ادامه داد: امریکایی ها و دیگر دشمنان به این نتیجه رسیده اند که از راه جنگ نمی توانند انقلاب را از پا دربیاورند. البته دشمن در گام دوم سرمایه اجتماعی ما را مورد هدف قرار گرفته است اما رهبر معظم انقلاب هم در همین باره فرمودند که هرگز دشمن به هدف خود نخواهد رسید. نیروی انتظامی آماده است تا با استفاده از ظرفیت مردمی و مدیریت شبکه های مجازی مشت محکمی بر دهان دشمن بکوبند.

وی تصریح کرد: ما پیش بینی می کنیم برای سال آینده هم دشمنان بخواهند چالش هایی را در زمینه امنیت اجتماعی ایجاد کنند اما ما با بهره گیری از نیروهای جوان در نیروی انتظامی و با بهره گیری از سرمایه اجتماعی که همان خود مردم هستند به آن غلبه خواهیم کرد.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در پاسخ به این سوال که در آغاز دهه پنجم انقلاب وضعیت امنیت اجتماعی چگونه است، اظهار داشت: سرمایه اجتماعی مردم هستند و باید این مسئله مدیریت شود که نیروهای انسانی به اهداف آرمانی به نتیجه برسند. اما وظیفه نیروی انتظامی برقراری نظم و امنیت است که می خواهیم از این سرمایه اجتماعی برای برقراری نظم بهره ببریم با توجه به اینکه در حال حاضر ما وارد دهه پنجم انقلاب شدیم انقلاب ما پخته تر شده گام دوم انقلاب این است که انقلابی بمانیم همراه با تعقل و شجاعت جوانگرایی را همراه با تجربه گرایی داشته باشیم در تمامی مولفه های قدرت ملی به ویژه امنیت انقلابی عمل کنیم یعنی از ظرفیت خود مردم استفاده کنیم.

سردار یعقوبی با بیان اینکه علت اصلی قیام مردم ایجاد فرهنگ اسلامی در مقابل غرب بود، گفت: اگر به سخنان و پیام های امام در ابتدای انقلاب نگاهی بیاندازیم به این نکته میرسیم که انقلاب یک رکن فرهنگی دارد و بر اساس فرهنگ اسلام ناب محمدی که حضرت امام در بیانیه های ویژه انقلاب و آینده نظام جمهوری اسلامی به آن اشاره داشته اند بیان فرمودند. این بیانیه هم آینده نگری و آینده پژوهی خوبی دارد. یعنی کاری که در سلسله مراتب مدیریتی نظام در راس حکومت از وظایف رهبری است که نشان دهنده عملکرد خوب رهبر انقلاب در راستایاین رسالت بزرگ بوده؛ با تاریخ انقلاب و نهضت های صدسال اخیر هم می شناسد و هم خوب نتیجه گیری شده است.

سردار داود غیاثی راد هم در این برنامه عنوان کرد: در عصر کنونی انقلاب های زیادی را می بینیم که به شکل های مختلف با شکست مواجه شدند و می توان نتیجه گرفت از تونس تا کشورهایی که گرفتار غرب می توان نتییجه گرفت که ضعف رهبری و نداشتن اساسنامه و منشور آینده نگری نداشتند. عبرت از انقلاب های جهانی و بیان اینکه در آینده چه باید کرد جوان گرایی تجدد پیشرفت در پیام روشنگرانه چهل سال آینده دیده است.

وی با بیان اینکه گام دوم گزار انقلابی از ورطه سقوطی فرهنگی است تصریح کرد: برخی انتظار داشتند در انقلاب به اهداف خودش نرسد، برخی افراد با روحیه ضعیفی فکر می کردند که آرمان های انقلاب به سمت شکست پیش می رود و موضع های عقب نشینی می گرفتند غافل از اینکه عقب نشینی موجب پیش روی دشمن می شود. در گام دوم، غرب غیر از فتنه کالای دیگری برای ما ندارد که بزرگترین آن از دست دادن نیروی انسانی بهره ور است.

استاد دانشگاه امام حسین(ع) در همین باره به گزارش بانک جهانی نیز اشاره کرد و گفت: بر اساس این گزارش سرمایه کشورها انسان ها هستند و درآمد سرانه ملی دلیل بهره وری یک دولت نیست پیشرفت و توسعه یک نظام نیست بلکه نیروی انسانی کارآمد سرمایه هر کشوری است و جوانها در جمهوری اسلامی انقلابی هستند و انقلابی گری لازمه تحقق گام دوم است و این گام دوم ضمیر انقلابی دارد که جوانان هستند.

مسئول کمیته فرهنگی سند راهبردی رزمندگان کشور با بیان اینکه یکی از راه های استفاده از ظرفیت جوانان است افزود: دلیل پیروزی ما در دفاع مقدس بر 36 کشور دنیا که از صدام پشتیابی می کردند، روحیه انقلابی؛ تکلیف گرایی و جوان گرایی است. فرمانده موفق ما در جنگ کسانی مانند شهیدان زین الدین یا همت که در روزهای شهادتش نیز قرارداریم در سنین پایین 25 بودند.

این استاد دانشگاه یادآور شد: اینکه رهبر معظم انقلاب میفرمایند تمدن آینده را با این جوانها بسازیم این جوان انقلابی 3 شاخصه ی پویایی که لازمه ساخت تمدن نوین اسلامی است آینده نگاری و آینده پژوهی را دارد اگر این کشور می تواند در دنیا الهام بخش باشد توسط نیروی انسانی است که در عرصه های مختلف این را به اثبات رسانده است.

جوانگرایی واقعی نداریم

اما بخش پایانی برنامه رنگ و بوی چالشی به خود گرفت تا جایی که مجری هم وارد بحث شد.
در این بخش سردار غیاثی راد نبودن جوانان در بخش های مختلف دستگاه های اجرایی را یکی از مشکلات خواند و به عنوان نمونه از نبود وزرای جوان در سیستم دولت انتقاد کرد.

او افزود: اگر ما بخواهیم اقتصاد را در گام دوم نجات دهیم نسخه غربی آن نیست بلکه نسخه انقلابی آن است که مانند دفاع مقدس بهره گیری از جوان انقلابیست. نیروهای جوان در سطوح عالی وزارت خانه ها نداریم. مجری برنامه در پاسخ به وی گفت: البته وزیر جوان داریم. که غیاثی راد پاسخ داد: منظورم جوان در بازه سنی 29 تا 30 سال است. زیرا وزیر 60_65 ساله صبح اول باید داروی قند و متفورمین خود را بخورد. و بعد به سر کار برود.

مجری در اینجا پاسخ داد: البته وزیر بین 30 تا 40 سال هم جوان است.

که سردار غیاثی در پاسخ گفت: منظورم جوان به معنی تام آن است. اکنون وزیر ارتباطات که در میان وزرا جوان ترین آن هاست، پیرترین جوان هاست!

وی همچنین در پایان تصریح کرد: البته منظور بهره گیری از جوانان انقلابی است که بتوانند از 24 ساعت 20 ساعت آن را کار کند. اداره امور درمسئولیت های مختلف نظام در گام دوم باید به دست جوانان انقلابی بیفتد و اگر اقتصاد بخواهد نجات پیدا کند نسخه آن دست غرب نیست بلکه در دست جوانان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها