سرنوشت نامعلوم بسته‌های جبرانی دولت

واریز بسته حمایتی جاماندگان فعلا منتفی شد

با وجود اینکه قرار بود بسته حمایتی جاماندگان امروز ۱۵ اسفندماه به حساب این خانوارها واریز شود اما به دلیل عدم تأمین اعتبار فعلا منتفی شده و زمان واریز این بسته‌ها نیز نامشخص است.
کد خبر: ۱۱۹۵۹۶۵
واریز بسته حمایتی جاماندگان فعلا منتفی شد

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، پس از واریز بسته حمایتی به حساب بیمه شدگان تامین اجتماعی یعنی آنهایی که بیمه بوده اما حقوق کمتر از سه میلیون تومان می گرفتند، خیلی از مشمولان نتوانستند این بسته جبرانی دولت را دریافت کنند در نتیجه وزارت رفاه تصمیم گرفت برای جاماندگان سامانه هایی را طراحی کند و این افراد با ارسال شماره کد ملی خود در این لیست قرار بگیرند.

چندی بعد پس از بررسی شماره های ارسالی مشخص شد از میان بیش از دو میلیون تماس، فقط یک میلیون نفر واجد دریافت بسته حمایتی هستند.

اما چندی بعد اما و اگرها بر سر تامین اعتبار این بسته ها به راه افتاد؛ هرچند مسئولان وزارت رفاه کماکان اظهار می کردند که مشکلی نیست و طبق اعلام سازمان برنامه و بودجه تا 15 اسفند این مبالغ به حساب جاماندگان واریز می شود اما گویا خبری از این بسته های حمایتی دولت در روزهای پایانی سال نیست و قرار است فرایند واریز بسته‌های حمایتی به زمان نامشخص دیگری موکول شود.

مسئولان بارها اعلام کرده بودند که به محض تخصیص بودجه، واریزها آغاز می شود که به همین منظور نامه‌نگاری‌ با سازمان برنامه و بودجه آغاز شده و آنها نیز قول داده‌اند تأمین اعتبار کنند و چنانچه مشکلی نباشد، تا ۱۵ اسفند بسته حمایتی 100 تا 300 هزار تومانی به حساب خانوارها واریز می‌شود.

مدیرکل دفتر مطالعات و رفاه اجتماعی وزارت رفاه در این زمینه گفت: فرایند واریز بسته حمایتی به حساب جاماندگان به زمان دیگری موکول شد.

احد رستمی افزود: وزارت رفاه پس از بررسی اعتراضات خانواده‌ها در سامانه‌های اعلام شده اقدام به بررسی اعتراضات کرد.

وی تصریح کرد: بر همین اساس از دو میلیون و 500 هزار نفری که اعتراض خود را در سامانه به ثبت رسانده بودند، یک میلیون نفر واجد شرایط برای دریافت بسته حمایتی شدند که اسامی آنها برای تامین اعتبار به سازمان برنامه و بودجه ارسال شد.

رستمی درباره زمان واریز رقم ریالی بسته حمایتی بیان کرد: قرار بود تا 15 اسفند پرداختی‌ها انجام شود اما به دلیل عدم تامین اعتبار این کار هنوز محقق نشده است.

وی تامین اعتبار لازم برای واریز ریالی بسته حمایتی به خانواده‌ها در این مرحله را 230 میلیارد تومان اعلام کرد.

وی در مورد پرداخت مراحل دوم توزیع بسته حمایتی به مددجویان بهزیستی گفت: در این زمینه هنوز برنامه‌ای از سوی دولت به وزارت رفاه اعلام نشده است.

رستمی افزود: با توجه به اینکه اعتبارات برای توزیع بسته های حمایتی در مراحل دوم و سوم در نظر گرفته نشده، به همین دلیل، توزیع مراحل بعدی از بسته‌های حمایتی تا پایان سال جاری بعید است.

رحیم اردلان معاون اداری و مالی سازمان تامین اجتماعی نیز چندی پیش گفته بود که اسامی جاماندگان از دریافت بسته حمایتی را در مرحله اول به وزارت رفاه ارسال کردیم و فرایند واریز مبلغ ریالی بسته‌های حمایتی پس از تامین اعتبارات لازم از سوی سازمان مدیرت و برنامه‌ریزی انجام و مبالغ بر اساس بعد خانواده به حساب سرپرستان واریز می شود.

اردلان درباره زمان واریز مبالغ ریالی بسته‌های حمایتی گفته بود که، سازمان تامین اجتماعی هیچ مسئولیتی ندارد و در این حوزه وزارت رفاه تصمیم گیرنده است.

معاون اداری و مالی سازمان تامین اجتماعی در ارتباط با زمان اعلام شده از سوی وزارت رفاه مبنی بر اینکه از 15 اسفند مبالغ بسته حمایتی به حساب خانواده‌ها واریز می‌شود، گفت: سازمان تامین اجتماعی درباره زمان واریز هیچ نظری ندارد و این موضوع باید از طریق وزارت رفاه اعلام شود.

اقشار ضعیف جامعه اعم از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی کشور، بازنشستگان صندوق‌ های بازنشستگی و تأمین اجتماعی و همچنین بیمه‌شدگانی که دریافتی کمتر از 3 میلیون داشته‌اند، از گروه‌هایی بودند که در مرحله اول بسته حمایتی خود را دریافت کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها