رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا:

خروج از برجام باید به قانون تبدیل شود

رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا مدعی است برای اطمینان از عدم بازگشت رؤسای جمهور آتی آمریکا به برجام، باید خروج از توافق هسته‎ای با ایران را به قانونی دائمی بدل کرد.
کد خبر: ۱۱۹۵۸۳۲
خروج از برجام باید به قانون تبدیل شود

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، «جیم اینوف» عضو جمهوریخواه و رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا می‌گوید قصد دارد خروج از برجام را به مصوبه‌ای الزام‌آور در لایحه سیاست نظامی سالانه این کشور تبدیل کند.

وی در این باره مدعی شد: برخی از کشورها از جمله ایران منتظر رفتن دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا هستند. آنها فکر می‌کنند که او در انتخابات ۲۰۲۰ شکست می‌خورد. ایرانی‌ها منتظر احیا توافق هسته‌ای هستند که جان کری وزیر خارجه اسبق آمریکا در حصول آن دخیل بود.

اینوف در ادامه ادعاهای خود افزود: کنگره باید مسائلی چون حمایت از اسرائیل و خروج از توافق هسته‌ ای ایران را به قانون تبدیل کند.

گفتنی است هدف از این اقدام، ممانعت از بازگشت رؤسای جمهور آتی آمریکا به برجام عنوان می‌شود. حتی اینوف مدعی است که می‌توان تداوم خروج از برجام را به یکی از بندهای لایحه بودجه نظامی آمریکا تبدیل کرد.

البته، وی به این مسئله که فرایند تصویب این مصوبه‎ در مجلس نمایندگان آمریکا دشوار است اذعان کرد حال آنکه به زعم وی، مجلس سنا با تصویب آنها مشکلی ندارد.

گفتنی است در حال حاضر، کنترل مجلس نمایندگان آمریکا به دست حزب دموکرات است حال آنکه در سنا، جمهوریخواهان کنترل امور را به دست دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها