وبسایت بیزنس اینسایدر فهرست قدرتمندترین کشور‌های جهان در سال ۲۰۱۹ را منتشر کرد.
کد خبر: ۱۱۹۵۱۴۹
قدرتمندترین کشورهای جهان کدامند؟ + جایگاه ایران

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، وبسایت بیزنس اینسایدر فهرستی از قدرتمندترین کشور‌های جهان را منتشر کرد. این فهرست بر اساس رتبه‌بندی جدید «US News and World Report» در سال ۲۰۱۹ و با همکاری دانشگاه پنسیلوانیای آمریکا و با انجام نظرسنجی بر روی بیش از ۲۰۰۰۰ نفر از مردم و گردآوری نظر آن‌ها درباره ۸۰ کشور مختلف بدست آمده است.

فهرست قدرتمندترین کشور‌های جهان بر اساس نفوذ سیاسی، مالی و بین‌المللی یک کشور، متحدانی که دارد و قدرت نظامی‌اش بدست آمده است. در این فهرست آمریکا رتبه نخست را در سال ۲۰۱۹ از آن خود کرده است. ایران هم در این فهرست در جایگاه سیزدهم قدرتمندترین کشور‌های جهان قرار گرفته است.

در زیر فهرست قدرتمندترین کشور‌های جهان در سال ۲۰۱۹ گردآوری شده است:

۱. آمریکا: در این رتبه بندی آمریکا به دلیل قدرتی که در حوزه اقتصادی و نظامی دارد، در فهرست نخست قرار گرفته است.

۲. روسیه: این کشور بزرگترین کشور جهان است که بیش از ده‌ها مرز مشترک با کشور‌های دیگر دارد. توسعه اقتصادی روسیه که به دلیل ذخایر نفت و گاز آن است و قدرت نظامی آن، این کشور را در رتبه دوم قرار داده است.

۳. چین: این کشور بیشترین جمعیت جهان را دارد و دومین اقتصاد برتر کره زمین محسوب می‌شود. اما با وجود سرعت بالای رشد اقتصادی چین، گزارش بانک جهانی نشان می‌دهد که میلیون‌ها چینی هنوز زیر خط فقر زندگی می‌کنند.

۴. آلمان: این کشور بیشترین جمعیت را در میان کشور‌های اروپایی دارد و نیروی کار آن بسیار با مهارت هستند. آلمان همچنین نقش مهمی در اتحادیه اروپا و در میان سازمان‌های بین‌المللی ایفا می‌کند.

۵. انگلیس: با وجود نگرانی‌های موجود درباره تأثیر برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) بر جهان، این کشور نفوذ زیادی در زمینه‌های اقتصادی، سیاسی، علمی و فرهنگی در جهان دارد. لندن همچنین یکی از پربازدیدترین شهر‌های جهان محسوب می‌شود.

۶. فرانسه: این کشور یکی از قدیمی‌ترین کشور‌های جهان است. اقتصاد فرانسه یکی از قدرتمندترین اقتصاد‌های جهان است. این کشور هم اکنون با چالش‌های داخلی از جمله نحوه کنترل تروریسم مواجه شده است.

۷. ژاپن: این کشور سومین اقتصاد جهان است. ژاپن یکی از قدرتمندترین کشور‌ها از نظر سوادآموزی محسوب می‌شود.

۸. تل آویو : رژیم صهیونیستی به دلیل سرکوب فلسطینیان و اشغال اراضی آنها، مورد انتقاد تعدادی از کشور‌های جهان قرار گرفته است.

۹. عربستان سعودی: به دلیل وجود شهر مکه در عربستان سعودی، هر ساله افراد زیادی به این کشور سفر می‌کنند. ذخایر نفتی عربستان هم آن را به کشور قدرتمندی تبدیل کرده است. عربستان سعودی به دلیل قتل جمال خاشقجی، خبرنگار منتقد سعودی در ترکیه و محدودیت‌هایی که در زمینه آزادی بیان دارد، مورد انتقاد‌های جهانی قرار گرفته است.

۱۰. کره جنوبی: این کشور امسال توانست به رتبه دهم این فهرست صعود کند. این کشور در سال ۲۰۱۸ در رتبه یازدهم قرار داشت. کره جنوبی هفتمین صادرکننده بزرگ جهان و در کل یازدهمین اقتصاد جهان است. فناوری پیشرفته و صادرات خودروی کره جنوبی باعث شده است که این کشور در فهرست دهم قرار بگیرد.

۱۱. امارات متحده عربی: این کشور در مقایسه با سال گذشته میلادی یک پله سقوط کرده است. ذخایر نفتی این کشور باعث شده است که تولید ناخالص داخلی امارات متحده عربی در سطح کشور‌های اروپای غربی برجسته باشد.

۱۲. کانادا: این کشور دومین کشور بزرگ جهان است و از نظر ذخایر نفتی در رتبه پنجم جهان قرار گرفته است.

۱۳. ایران: این کشور از مدت‌ها پیش به دلیل موقعیت استراتژیکی که در خاورمیانه دارد و به دلیل منابع طبیعی و نفتی فراوان، مورد توجه قدرت‌های جهانی قرار گرفته است. ایران همچنین بدون وابستگی به شرق و غرب به یک قدرت نظامی تبدیل شده است.

۱۴. سوئیس: این کشور سه پله در مقایسه با سال گذشته صعود کرده است. سوئیس یکی از ثروتمندترین کشور‌های جهان با بالاترین سطح تولید ناخالص داخلی است.

۱۵. استرالیا: این کشور یک کشور ثروتمند است که به دلیل کیفیت بالای زندگی در آن مورد توجه زیادی قرار گرفته است. استرالیا در سال گذشته در رتبه شانزدهم قرار داشت.

در رتبه‌های شانزدهم تا بیست و پنجم این فهرست هم به ترتیب کشور‌های ترکیه، هند، ایتالیا، عراق، سنگاپور، سوئد، پاکستان، اسپانیا، قطر و بلژیک قرار گرفته اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها