معاون رئیس جمهور آمریکا در اظهاراتی ضمن تکرار ادعاهای پوچ علیه تهران، بر ادامه اقدامات ضد ایرانی واشنگتن تاکید کرد.
کد خبر: ۱۱۹۴۸۵۷
تاکید معاون ترامپ به ادامه رویکرد ضد ایرانی آمریکا

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، مایک پنس بار دیگر ایران را به تلاش برای به راه انداختن یک هولوکاست دیگر متهم و تاکید کرد که واشنگتن برابر جمهوری اسلامی خواهد ایستاد.

مایک پنس که سخنران کنفرانس «جنبش سیاسی محافظه‌کاران» در ایالت مریلند آمریکا بود، ابتدا تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا را برای خروج از توافق هسته‌ای با ایران ستود و این توافق را «فاجعه‌انگیز» خواند.

وی در این رابطه مدعی شد: «رئیس جمهور ترامپ به پشتوانه قدرت رهبری خود در عرصه جهانی به مقابله با بزرگترین تهدید علیه صلح و ثبات در خاورمیانه شتافت و ایالات متحده را از توافق فاجعه‌انگیز هسته‌ای با ایران خارج کرد».

این اظهارات در حالی است که محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران، روز جمعه در دفاع از برجام آن را «حاصل ۱۰ سال رویارویی و مذاکره» دانست و خطاب به دونالد ترامپ گفت که «به توافقی بهتر از آن دست نخواهید یافت».

مایک پنس اما در ادامه سخنان خود از مسئله توافق هسته‌ ای فراتر رفت و مدعی شد که ایران در حمایت از تروریسم جهانی پیشگام است.

معاون رئیس جمهور آمریکا مدعی شد: «ایران از گروه‌های وابسته تروریستی حمایت می‌کند، به منازعات در منطقه دامن می‌زند، برای حملات تروریستی در خاک اروپا نقشه می‌کشد و علنا خواستار نابودی اسرائیل است».

وی سپس با اشاره به کشته شدن شماری از یهودیان به دست نیروهای آلمان نازی، تاکید کرد که این رخداد به هیچ وجه نباید فراموش بشود، بلکه جامعه جهانی باید مراقب باشد که هر زمان و هر جایی که دوباره یهودی‌ستیزی سر برآورد، دست به اقدام بزند و آن را محکوم کند.

پنس در ادامه ادعاهای خود گفت: «ایران آشکارا از یک هولوکاست دیگر جانبداری می‌کند و در پی راهی برای انجام آن است اما من به شما اطمینان می‌دهم که آمریکا تحت رهبری رئیس جمهور دونالد ترامپ همچنان در برابر آن با قدرت خواهد ایستاد. ما همچنان با ایران و نفوذ اهریمنی آن مقابله می‌کنیم و من به شما قول می‌دهم که آمریکا تحت رهبری این رئیس جمهور هیچگاه به ایران اجازه نخواهد داد که به سلاح هسته‌ای دست یابد».

معاون رئیس جمهور آمریکا اواخر بهمن ماه نیز مدعی شده بود که ایران از طریق دشمنی با رژیم صهیونیستی «به دنبال برپایی هولوکاستی جدید است».

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها