وزش باد در بیشتر مناطق کشور پدیده غالب برای امروز و فردا است که باعث تمیز شدن هوا در کلان شهر‌ها می‌شود
کد خبر: ۱۱۹۴۸۲۶
وزش باد پدیده غالب امروز و فردا

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صداوسیما ؛ برابر آخرین گزارش‌های دریافتی از پلیس راهور شرایط بارندگی و سامانه‌های جوی در مناطق مختلف کشور به شرح زیر گزارش می‌شود.

برف و کولاک در 25 استان کشور

رییس سازمان امداد و نجان هلال احمر گفت: 25 استان کشور در شمال، جنوب، غرب و شمال غرب کشور متاثر از بارش برف و کولاک شده است. همچنینی بارش برف باعث تعطیلی برخی مدارس برخی از شهرستان ها شده است. تردد در برخی محورهای کوهستانی موصلاتی صرفا با استفاده از زنجیر چرخ امکان پذیر است.

طغیان رودخانه ها در جنوب و جنوب شرق

موج بارش ها در منتهی الیه جنوب شرق فعال است احتمال آبگرفتگی و بالا آمدن رودخانه ها در سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، کرمان، شرق یزد و شرق هرمزگان وجود دارد. خراسان شمالی و رضوی باید منتظر بارش برف یا باران باشند.

کاهش دمای هوا

کاهش دمای هوا در بیشتر مناطق کشور صبح امروز اتفاق افتاد.شهرکرد نسبت به روز قبل 11 درجه سردتر شد و به 20 درجه زیر صفر رسید. حداقل دمای هوا در تهران به 3 درجه بالای صفر رسید. بامداد شنبه سردترین روز این هفته بود. امروز سواحل دریای خزر هوا گرم می شود که احتمال وقوع بهمن بالا می رود.

وزش باد امروز و فردا

امروز با بالا آمدن خورشید پدیده وزش باد اتفاق خواهد افتاد که این وزش باد امروز و فردا ادامه دارد و باعث تمیز شدن هوا در کلانشهر ها می شود. وزش باد آبهای جنوبی کشور را مواج می کند. سرعت وزش باد در جزایر خلیج فارس به 60 کیلومتر در ساعت هم می رسد و ارتفاع موج در دریای عمان به 3 و نیم متر هم می رسد.

ورود موج بعدی بارش ها؛ دوشنبه

از روز دوشنبه موج بعدی وارد کشور می شود و تا پایان هفته این بارش ها ادامه دارد و بیشتر نیمه شمالی کشور را درگیر می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها