اتومبیل پژو ۲۰۸ مدل ۲۰۲۰ با طراحی منحصر به‌ فرد و سطح تجهیزات و ایمنی بالا به بازار اروپا می‌آید.
کد خبر: ۱۱۹۴۶۰۷
جدید‌ترین محصول پژو به بازار می‌آید (+تصاویر)

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، بازار هاچبک‌های کوچک و مقرون به صرفه از اواخر دهه ۸۰ میلادی و پس از بحران اقتصادی رونق بسیار گرفت.

از آن زمان تا‌بحال اروپا به عنوان اصلی‌ترین بازار برای این کلاس محسوب می‌شود. از این رو خودروسازان اروپایی همواره رقابت تنگاتنگی بر‍ سر تولید این کلاس داشته‌اند.

شرکت فرانسوی پژو نیز به عنوان یکی از خودروسازان با سابقه اروپایی سال‌هاست که در این کلاس موفق ظاهر شده است.

از هاچبک مشهور ۲۰۵ گرفته تا ۲۰۶، ۲۰۷ و اکنون ۲۰۸، همواره پر‌فروش‌ترین محصولات پژو را تشکیل داده‌اند.

یکی از مهم‌ترین دلایل موفقیت هاچبک‌های پژو را می‌توان به چاشنی اسپرت استفاده شده در کنار ویژگی‌های اقتصادی و ایمنی این خودرو‌ها نسبت داد.

نکته قابل توجه این است که پرونده پژو ۲۰۸ با بدعهدی شرکت پژو و خروج خط تولید آن از ایران به کلی بسته شد و این اتومبیل به هیچ وجه قرار نیست در بازار ایران عرضه شود.

حال شرکت پژو در نسل جدید ۲۰۸ با رعایت همان روال پیشین، یک هاچبک اسپرت و جذاب به همراه شماری از امکانات رفاهی و ایمنی معرفی کرده است تا موفقیت این کلاس را مجددا تضمین کند.

با گذشت کمتر از یک ماه از معرفی هاچبک رنو کلیو، رقیب فرانسوی نیز پژو ۲۰۸ را برای رونمایی در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۹ آماده کرده است.

نسل اول ۲۰۸ که سال ۲۰۱۲ معرفی شد با فروش نزدیک به ۶۰۰ هزار دستگاه تا کنون، یکی از پرطرفدار‌‎ترین هاچبک‌های سگمنت B به‌شمار می‎رود.

نسل جدید ۲۰۸ که از زبان طراحی مشابهی با نسل جدید ۵۰۸ بهره می‌برد، نمونه‌های استتار شده آن مدت‌ها در حال گذراندن مراحل آزمایش فنی دیده می‎شدند.

در نمای جلوی خودرو، تلاش پژو برای تشابه با چهره شیر به ثمر رسیده و چراغ‌های LED کشیده شده عمودی تا پایین سپر، شبیه به دندان گربه‌ای وحشی جلوه می‎کند.

سقف مشکی به‌همراه رینگ‌های ۱۷ اینچی نیز نمای اسپرت و جذابی به خودرو می‎بخشد. در نمای پشتی نیز اتصال چراغ‌‎های عقب توسط نواری سیاه رنگ، یاد‌آور طراحی محصولات پژو در گذشته است.

در کابین جذاب ۲۰۸ جدید که پژو آن را i-Cockpit نام‌گذاری کرده، صفحه‌نمایش ۱۰ اینچی لمسی هوشمند خود نمایی می‌کند که البته نمونه‌های ۵ و ۷ اینچی برای مدل‌های ارزان‌تر استفاده می‎شود.

بیش‌تر تنظیمات از طریق منوی کامپیوتری قابل انجام است و تعدد دکمه‌های بکار رفته در کابین به حداقل رسیده است.

پنل‌های مشکی براق در کنار قسمت‌های فیبرکربنی و فرمان شش ضلعی منحصربفرد، حس اسپرتی را به راننده و سرنشینان القاء می‌‎کند.

استفاده از پلتفرم جدید CMP در این خودرو موجب کاهش ۳۰ کیلوگرمی وزن نسبت به نسل قبل و افزایش آیرودینامیک شده است. این پلتفرم طوری طراحی شده که کمترین لرزش و صدا به کابین منتقل شود.

موتور‌های قابل سفارش برای این خودرو شامل یک نمونه ۱.۲ لیتری توربو به همراه یک پیشرانه ۱.۵ لیتری دیزلی می‎شود.

نسخه بنزینی با توان‌های ۷۵، ۱۰۰ و ۱۳۰ اسب‌بخار عرضه می‎شود که گیربکس‌های ۵ دنده دستی، ۶ دنده دستی و ۸ سرعته اتوماتیک برای آن قابل سفارش است.

پیشرانه دیزلی نیز توان ۱۰۰ اسب‌بخاری را توسط گیربکس ۶ سرعته دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‎کند.

نکته مورد توجه درباره ۲۰۸ جدید، عرضه نسخه تمام برقی برای آن است که با نام e-208 با توان ۱۳۶ اسب‌بخار قابل دسترس است.

شتاب صفر تا صد مدل الکتریکی ۸.۱ ثانیه بوده و باتری‌های ۵۰ کیلوواتی آن با یک بار شارژ قابلیت پیمایش مسافت ۳۴۰ کیلومتری را دارند.

این باتری‌ها به‌وسیله شارژ سریع تنها در مدت ۳۰ دقیقه تا ۸۰ درصد شارژ می‌شوند و به گفته پژو، قابلیت حفظ ۷۰ درصد انرژی خود پس از ۸ سال یا طی مسافت ۱۶۰ هزار کیلومتر دارند.

۲۰۸ قرار است در مدل‌های Access، Active، Allure، GT Line، GT Trims به همراه نسخه برقی e-208 عرضه می‌شود.

قیمت ۲۰۸ از حدود ۱۹ هزار دلار آغاز می‌شود و در مدل تمام برقی از ۲۶ هزار دلار نیز فراتر می‌‎رود. در ادامه تصاویر مربوط به اتومبیل Peogeut 208 2020 را مشاهده می‌کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها